Beste Coureurs,
Ik ben nog niet zo lang bezig met rFactor en ik heb een vraag.
Aangezien binnenkort binnen de vereniging de Indy gereden gaat worden, dacht ik laat ik eens kijken hoe dat gaat op een oval.
Maar ik heb een probleem, ik ben echt veel te langzaam, een deel ligt gewoon bij mezelf, maar ook zeker een deel in de setup van de auto. Ik heb al behoorlijk wat gelezen en gezien (Youtube) over de setup van de auto. Heb met de Indycar al diversen zaken geprobeerd, maar ik kom gewoon topsnelheid te kort.
Heb de vleugels al naar minimum gezet en de gearing aangepast. Ook heb ik de rijhoogte iets aangepast. Maar ik kom gewoon nog veel snelheid te kort.
Kan iemand een basis setup voor de Indycar delen, begrijp best dat jullie willen winnen en zodanig niet alle geheimen willen prijs geven. Maar ik zou het op prijs stellen als jullie en tipje van de sluier voor mij willen oplichten.
Zou dit soort vragen eigenlijk willen kunnen stellen op TS, maar daar is het erg rustig. Dus vandaar even hier op het forum.
Alvast bedankt, Groeten Rob
P.S. Maak je geen zorgen, ik verwacht zelf met een perfecte setup van de auto nog een heel stuk aan ervaring te kort te komen om jullie het echt lastig te maken op de baan
Setup voor Indycar
- Kai Karreman
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32
Draft! Ik heb hem ook nog nooit gereden maar probeer is met meer mensen te rijden en in iemand zijn slipstream te duiken, wellicht is dit de oplossing.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
-
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
- Racestuur: Logitech G27
Heb je in de tuning mogelijkheden, dit is te vind je als je de auto selecteer de oval configuratie geselecteerd?
- Martin Baltus
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
- Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO
correctie ,. je moet de indy500 config kiezen, niet de oval
- Patrick Smit
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
- Racestuur: Fanatec CSL elite
- Locatie: Kampen
Ik heb hetzelfde probleem. Mocht er iemand willen helpen, heel graag.
-
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
- Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
- Locatie: Oosthuizen
Ondertussen, met uw hulp weer een stuk verder.
Had idd de verkeerde setup te pakken.
Met wat zoeken gevonden, dat je voordat je doorklikt naar de sessie, in het scherm van waar je de auto selecteerd naar "Tuning ". En daar kom je in de showroom, en kan je de juiste basis setup selecteren.
Had idd de verkeerde setup te pakken.
Met wat zoeken gevonden, dat je voordat je doorklikt naar de sessie, in het scherm van waar je de auto selecteerd naar "Tuning ". En daar kom je in de showroom, en kan je de juiste basis setup selecteren.
- Ron Schmitz
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
- Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
- Locatie: Roermond
- Contact:
en nadat je de basis setup geselecteerd hebt ... weer op back klikken ??
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 02 jun 2016, 21:21
- Racestuur: Thurstmaster T300RS
- Locatie: Eindhoven
Ja, daarna weer op back klikken
- Arjan Veltens
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
- Locatie: Groningen
- Contact:
Vergeet ook niet op 'Force set up' te klikken.
- Patrick Smit
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
- Racestuur: Fanatec CSL elite
- Locatie: Kampen
Ik heb er inmiddels aardig wat test rondjes op zitten. (Te veel ) Wat bij mij werkte was de auto ietsje verlagen de achtervleugel op -10 en de voorvleugel op -7. Daarnaast natuurlijk de versnellingsbak zo afstellen dat je ongeveer de revlimiter aantikt voor bocht 3. Je zou in theorie toch wel 377km/h moeten halen.
Zonder alles weg te geven hielp het mij om met de caster en de bandenspanning te testen om wat grip te winnen. Ik heb nog niet getest met de ophanging en de damping maar dat stukje puzzelen zal ik mij de aankomende tijd in gaan verdiepen.
Weightjacker leek bij mij niet echt te helpen en staat nog op de vooraf ingestelde afstelling.
Ik heb de quali en race van vorig jaar gekeken en als ik mij niet vergis leek de kop van het veld ongeveer een 39'5xx te rijden tijdens de kwalificatie.
Het eerste rondje is ongeveer een 2 a 3 tienden langzamer ivm met de banden temparatuur.
Wat betreft de race afstelling zul je meer vleugel willen gebruiken aangezien je veel druk verliest wanneer je achter een voorganger rijd. Grof geschat zeker 1 of 2 klikjes meer.
Ik nodig alle newbies overigens uit om te komen testen als je geinteresseerd bent. Kunnen we mischien samen voor een verassing zorgen dit jaar
Ervaren mensen mogen uiteraard ook komen laten zien hoe het moet.
Gr Patrick
Zonder alles weg te geven hielp het mij om met de caster en de bandenspanning te testen om wat grip te winnen. Ik heb nog niet getest met de ophanging en de damping maar dat stukje puzzelen zal ik mij de aankomende tijd in gaan verdiepen.
Weightjacker leek bij mij niet echt te helpen en staat nog op de vooraf ingestelde afstelling.
Ik heb de quali en race van vorig jaar gekeken en als ik mij niet vergis leek de kop van het veld ongeveer een 39'5xx te rijden tijdens de kwalificatie.
Het eerste rondje is ongeveer een 2 a 3 tienden langzamer ivm met de banden temparatuur.
Wat betreft de race afstelling zul je meer vleugel willen gebruiken aangezien je veel druk verliest wanneer je achter een voorganger rijd. Grof geschat zeker 1 of 2 klikjes meer.
Ik nodig alle newbies overigens uit om te komen testen als je geinteresseerd bent. Kunnen we mischien samen voor een verassing zorgen dit jaar
Ervaren mensen mogen uiteraard ook komen laten zien hoe het moet.
Gr Patrick
- Roy Schroten
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 14 apr 2019, 20:01
- Racestuur: Thrustmaster T300RS
- Contact:
Vorig jaar heb ik gewonnen als rookie, dus het is zeker mogelijk. Je zit op de goede weg!Patrick Smit schreef: ↑17 mei 2020, 16:55 Ik heb er inmiddels aardig wat test rondjes op zitten. (Te veel ) Wat bij mij werkte was de auto ietsje verlagen de achtervleugel op -10 en de voorvleugel op -7. Daarnaast natuurlijk de versnellingsbak zo afstellen dat je ongeveer de revlimiter aantikt voor bocht 3. Je zou in theorie toch wel 377km/h moeten halen.
Zonder alles weg te geven hielp het mij om met de caster en de bandenspanning te testen om wat grip te winnen. Ik heb nog niet getest met de ophanging en de damping maar dat stukje puzzelen zal ik mij de aankomende tijd in gaan verdiepen.
Weightjacker leek bij mij niet echt te helpen en staat nog op de vooraf ingestelde afstelling.
Ik heb de quali en race van vorig jaar gekeken en als ik mij niet vergis leek de kop van het veld ongeveer een 39'5xx te rijden tijdens de kwalificatie.
Het eerste rondje is ongeveer een 2 a 3 tienden langzamer ivm met de banden temparatuur.
Wat betreft de race afstelling zul je meer vleugel willen gebruiken aangezien je veel druk verliest wanneer je achter een voorganger rijd. Grof geschat zeker 1 of 2 klikjes meer.
Ik nodig alle newbies overigens uit om te komen testen als je geinteresseerd bent. Kunnen we mischien samen voor een verassing zorgen dit jaar
Ervaren mensen mogen uiteraard ook komen laten zien hoe het moet.
Gr Patrick
-
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
- Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
- Locatie: Oosthuizen
Patrick,
Bedankt voor de tips, ben met caster en bandenspanning al wat aan het proberen geweest.
Gearing heb ik ongeveer zo staan als je aangeeft.
De tip voor de vleugel hielp me weer een paar tienden. Zit nu op 40.5 . Nog even verder proberen komende dagen.
Roy,
Als ik zal winnen, moet de rest van het veld zo ongeveer wel uitvallen maar leuk om te lezen dat iedereen een kans maakt.
Bedankt voor de tips, ben met caster en bandenspanning al wat aan het proberen geweest.
Gearing heb ik ongeveer zo staan als je aangeeft.
De tip voor de vleugel hielp me weer een paar tienden. Zit nu op 40.5 . Nog even verder proberen komende dagen.
Roy,
Als ik zal winnen, moet de rest van het veld zo ongeveer wel uitvallen maar leuk om te lezen dat iedereen een kans maakt.
-
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
- Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
- Locatie: Oosthuizen
En ondertussen weer een stuk verder.
Gisteren op de server waren een aantal coureurs zo vriendelijk via de game hun setup met mij te delen.
Op een aantal punten was ik een goed op weg, maar op gebied van bandenspanning en vering hadden zij een andere setup. Dat resulteerde in een auto met betere grip.
Nu zelf nog even lekker trainen om te die laatste paar tienden te winnen.
Gisteren op de server waren een aantal coureurs zo vriendelijk via de game hun setup met mij te delen.
Op een aantal punten was ik een goed op weg, maar op gebied van bandenspanning en vering hadden zij een andere setup. Dat resulteerde in een auto met betere grip.
Nu zelf nog even lekker trainen om te die laatste paar tienden te winnen.