[rF2] FPS blijft laag

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Plaats reactie
jannes van Dijk

hoi jongens
ik heb in rfactor 2 al diverse dingen geporbeerd, maar mijn frames blijven hangen tussen de 25-30

of ik alles nu op low of high zet, maakt niet zo heel veel uit
heb in de player.ini auto Detail Framerate op 210 staan
Max Framerate op 179.00000
Render Once Per VSync op 3

heb momenteel een Medion akoya
intel core i7-3770 3,4ghz
8gb ddr3-sdram
64bits besturingssysteem
nvidia geforce gt620
spulletje draaid op windows 8

heb het hele forum al een beetje rondgezocht, maar zie door de bomen het bos niet meer, door al die verschillende topics
Sander Eefting

Heb totaal geen verstand van rF2 tot nu toe, maar had je rF2 al toen je windows 7 nog had?

Zo ja, had je toen ook 25 fps?

Joun pc moet het makkelijk aankunnen namelijk.
Jan Wim Ensing
Racestuur: Fanatec CSR Wheel

Zet Vsync op None en test even.
jannes van Dijk

in config heb ik Sync al op none staan

en de rest ook

had eerst een andere pc met windows 7 met een veel mindere videokaart gt340 oid
en toen draaide ik ongeveer 35 tot 40 fps
Bram Kuipers
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310

Ik zou persoonlijk nooit voor Windows 8 kiezen. Misschien dat het gewoon puur door het Windows komt?
Probeer anders eens al je drivers van je moederbord en videokaart te updaten. Kan soms een groot verschil brengen!
Sander Eefting

jannes van Dijk schreef:in config heb ik Sync al op none staan

en de rest ook

had eerst een andere pc met windows 7 met een veel mindere videokaart gt340 oid
en toen draaide ik ongeveer 35 tot 40 fps
Dit zou het best eens kunnen verklaren, waarschijnlijk ff wachten totdat W8 geupdated wordt of teruggaan naar W7:)
Giel de Haan
Racestuur: bv Logitech G25

Zet je AA eens lager bij configure sim. Deze vind je in je launcher.
jannes van Dijk

maakt allemaal niets uit

alles in de launcher heb ik al laag of uit staan, heb alle instellingen wel geprobeerd
maar fps blijft laag
krijg idd het gevoel dat het aan windows 8 ligt
maarja, heb al geprobeerd windows 7 erop te krijgen, maar dat krijg ik ook al niet voor elkaar
Giel de Haan

Waar gaat het mis met je poging tot win 7 install? Legaal of *&#@%€*%#!
Sander Eefting

jannes van Dijk schreef:maakt allemaal niets uit

alles in de launcher heb ik al laag of uit staan, heb alle instellingen wel geprobeerd
maar fps blijft laag
krijg idd het gevoel dat het aan windows 8 ligt
maarja, heb al geprobeerd windows 7 erop te krijgen, maar dat krijg ik ook al niet voor elkaar
Anders kan je beter gewoon ff wachten totdat er updates komen voor W8, het is niet fijn, maar het kan niet anders denk ik:P
jannes van Dijk

Giel de Haan schreef:Waar gaat het mis met je poging tot win 7 install? Legaal of *&#@%€*%#!

is een orginele windows cd
als ik de pc opstart met de cd, pakt hij hem niet automatisch op
en als ik via windows zelf de setup opstart geeft hij aan: kan de installatiebestanden niet bijwerken. foutcode 0x0
Jan Wim Ensing
Racestuur: Fanatec CSR Wheel

Het lijkt me toch stug dat Windows 8 je zoveel kost qua FPS. Kijk anders een op het ISI-forum. Daar zouden ze je zeker moeten kunnen helpen en volgens mij staan daar ook topics m.b.t. Windows 8.
Bram Kuipers

jannes van Dijk schreef:
Giel de Haan schreef:Waar gaat het mis met je poging tot win 7 install? Legaal of *&#@%€*%#!

en als ik via windows zelf de setup opstart geeft hij aan: kan de installatiebestanden niet bijwerken. foutcode 0x0
Wat je moet doen is in de BIOS ervoor zorgen dat je bij BOOT de CD/DVD-rom speler als 1e hebt staan. Dat houdt in dat de pc als hij aan t opstarten is meteen naar de cd/dvd gaat zoeken en als je dan die Windows cd/dvd erin hebt zitten dan geeft hij aan van "druk op een toets als je vanuit de cd/dvd wilt starten".
Giel de Haan

Bram Kuipers schreef:
jannes van Dijk schreef:

Wat je moet doen is in de BIOS ervoor zorgen dat je bij BOOT de CD/DVD-rom speler als 1e hebt staan. Dat houdt in dat de pc als hij aan t opstarten is meteen naar de cd/dvd gaat zoeken en als je dan die Windows cd/dvd erin hebt zitten dan geeft hij aan van "druk op een toets als je vanuit de cd/dvd wilt starten".
En soms duurt het erg enorm lang. Ik moest zo eens bijna 10 minuten wachten voordat er beweging in zat!
jannes van Dijk

heb ondertussen de resolutie iets aangepast van 1920*1080 naar 1680*1050
dat scheelde al 10 fps

en ik ben er achter gekomen na wat zoekwerk op internet dat de nvidia geforce gt620 niet zo'n erg krachtige kaart is
Robin de Jong

Misschien, maar rFactor 2 is ook niet zo'n krachtig spel visueel gezien en het draait soepeler op mindere PC's dan die van jou.
Bram Kuipers

Misschien gewoon alles op high zetten inplaats van alles op full. Ik speel op high/full en heb altijd fps van boven de 70. Vaak zelfs rond de 100/120
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”