rFactor 2

Ger Peeters
Racestuur: Fanatec CSL Elite

Jan Wim Ensing schreef:Nou, na flink wat ronden op Monza moet ik zeggen dat ik nu wel heel erg enthousiast ben over rF2. Het ziet er prima uit, het rijdt fijn en echt veel bugs kom ik niet meer tegen. Het blijft alleen vervelend dat het aanpassen van een mod zo ingewikkeld is.
Dan verschillen de ervaringen... :( . Na installatie, bedankt voor pointers begin topic. Update/mods mag of gemakkelijker en/of wordt even wennen.

Daarna zelf nog even moeten zoeken hoe ik op brianza terecht kom. Lukt (mij) alleen via all tracks cars series, die had ik tot nu toe nog niet geprobeerd.

Bij eerste start poging track in de brabam bij het loading track screen (eerste keer is er meen gelezen een compile fase) windows error sound en vervolgens rf2 crash, rf2 stopped working.....etc.
Als een echte teletubby nog een keer....kom nu wel door het track loading screen heen en krijg het race screen te zien, alleen blijft ook het track loading screen in beeld, dus mix van beide screens en de race/gararge buttons etc die ik wel zie doen het niet.
Teletubbie... driemaal is....nog een keer. En zowaar kom er in en race button doet het. Paar laps gedaan en ziet er grafisch wel mooi uit maar ik blijf maar vinden alsof ik in een overbelichte wereld rond rij. Zal later wat screenies posten om te zien of iets lokaals bij mij is. Als ik de screenies op Inet bekijk ziet eea er een stuk beter uit. Heb al met FXAA en HDR setting geexperimenteerd maar maakt geen verschil.

Daarnaast trekt mijn systeem Rf2 nog steeds bijster slecht :o . De laps in brianza met meen 15 AI cars op 1280x1024 AA3 haalde ik FPS van 10-20 bij de start, daarna wordt iets beter, maar houdt zeker niet over. Heb in Pcars in DX11 op allerhoogste res staan met alle grafische opties op full en haal daar 40-60Fps. Op een duo core @3Ghz met een 2Gb ati 5740, draai meeste recente games met alles op Max, dus blijft vreemd mbt Rf2.

Vervolgens eens geprobeerd een nieuwe megane te laden op oude brianza 8-) :twisted: , vastloper na vastloper bij laden track, niet eens een crash met foutmelding maar gewoon volledige freeze. rf2 alleen nog via ctr-alt-del en taskman te killen.

Ik heb tot nu toe van het 10tje voor beta Pcars meer plezier gehad dan Rf2, maar zoals op TV in de commercial geroepen wordt: komt wel goed hoor schatje.
Ger Heuts
Racestuur: Thrustmaster T300rs

Die roosvisé wordt de favoriete drank binnen SRVN, vrees ik. Ik wacht op de officiële release van rF2, wanneer dat ook moge zijn. Zeer waarschijnlijk dat ik dan meteen naar de pc-boer kan rennen.... In 2008 een nieuwe pc gekocht, met het oog op rF2..... Whoehahahaha.
René van Noort

Ik ben weer helemaal up to date. Ik mis wel een aantal chicanes op Monza :lol: Is ook weer eens iets anders.
Ik moet wel zeggen dat ik steeds ethousiaster word van RF2. Ziet er goed uit en rijdt heerlijk.
@Ger Peeters: Ik heb dat ook dat de kleuren heel flets zijn. Ik heb er wel iets over gelezen op het ISI-forum. Wij zijn niet de enige die daar last van hebben. Ik wacht het nog wel ff af.
Mijn idee: gauw een race in de Nissan 370Z organiseren in de ZAK ofzo :D Die is nog leuker dan de GT-R.-
Jan Wim Ensing
Racestuur: Fanatec CSR Wheel

Een verse installatie wil nog wel eens helpen. Verder is Brianza zwaar voor de pc, zwaarder dan Spa.
Ger Peeters

Mijn install is kersvers samen met windoos op ssd, dat zal het niet zijn. Ga nog wel eens met graf opties en resolutie stoeien....

verder in laatste poging met de 370z tussen brabams op brianza "gereden" met een fps van minder dan 1 8-)
Wilco Smit
Racestuur: Logitech G27

Gaat weer eens van een leiendakje hiero.....
Heb biuj openen scherm van rF2 staan Launcher 0.549 is dat de nieuwere?
Heb net een nieuwe Install gedaan, maar dan wel van B 49 af, daarna alle Updates in de Updates map gegooid, of moet ik dat stuk voor stuk doen, of alleen de laatste ( 49-60 / 60-68 / 60-69 / 69-85 / 85-90 ), of maakt dat niet uit?
Brianza zie ik niet bij Manage Mods, moet die ergens anders in een map?
En buiten All Tracks and cars, heb ik nog 5 Mods als Install staan, is dat goed of moeten er dat meer zijn?

Sorry voor al die vragen, kan beter rijden als met n PC overweg.

Current Build Version : 69

rfactor2 Version Contained in this Build 1.042
Jan Wim Ensing

Verwijder alles maar wat je tot nu toe hebt en download Build 90 Full. Lees goed de eerste post van dit topic, daar staat precies in hoe je Brianza er in krijgt.
Wilco Smit

Okee, gaat ik morgen weer alles verwijderen.
Ook omdat er toch tijdens installen weer wat verkeerd is gegaan.
Had nu wel die Brianza zover, en de MODS, maar stonden de Cars schijnbaar weer ergens verkeerd ( Source map for target C:\.......\rfactor2\Installed\Verhicles\Nissan370zGT4\1.1\\370Z_08icon.DDS CANNOT be a DXTn format ) staat dus bal het andere schijnbaar ook.
Maar morgen weer eerst opnieuw, ik laat het weten.
Wilco Smit

Bijna alles gelukt.
Ik zie Brianza wel als Yes in de lijst staan als geinstalled, maar met welke MOD rijdt je die, of is dat niet Monza zonder chicanes?

Tot zover, bedankt 8-)

Morgen de Race07 doen, moet ik daar nog ergens mee opletten?
Dat was ffies Off Topic.
Jan Wim Ensing

Wilco Smit schreef:Bijna alles gelukt.
Ik zie Brianza wel als Yes in de lijst staan als geinstalled, maar met welke MOD rijdt je die, of is dat niet Monza zonder chicanes?
Dat klopt, de versies die zijn toegevoegd zijn van 1967. Je hebt alleen de keuze of je wel of niet de oval erbij wilt.
René van Noort

Kan het dan kloppen dat je daar niet met een megane of een nissan kan rijden? Dat lukt me nl niet.
Jan Wim Ensing

Probeer je dat met All Vehicles All Tracks? Dat wil namelijk sowieso.
Lars Koldeweij
Racestuur: CSW 2.5

Een erg leuke feature is dat de baan steeds veranderd naar mate er meer auto's overheen zijn gereden. Ook windrichting, temperatuur en al dat soort dingen spelen echt een rol in de manier waarop de auto zich gedraagt. Hotlaps vergelijken wordt zo onmogelijk, omdat iedere ronde anders is. Erg realistisch en voor het online gebeuren natuurlijk erg mooi.

http://vodkadiaries.wordpress.com/2012/ ... ng-nicely/
Ger Peeters

zie het óverbelichte waar ik al tijden over "mekker"bovenste screen van zwagert Twan, onderste van mij veel lichhter , vooral de details autos stukken lichter/slechter. Ok mijn video kaart is minder ati 5740 twan nvidia gtx 580 ofziets.
dus dat ik fps mis ok, maar die fletsheid???? meer mensen met een ati/amd kaart last van?
overweeg een zwaardere kaart te halen en nog geen keuze gemaakt tussen amd en nvidia

Jan Wim Ensing

Dat lijkt me inderdaad een kwestie van videokaarten. Nu moet ik ook wel zeggen dat rFactor 2 beter draaide op Nvidia-kaarten, al zou dat verschil met de laatste Build kleiner geworden zijn.
René Hoogterp

Ik heb dat fletse inderdaad ook Ger...
Lars Koldeweij
Racestuur: CSW 2.5

Kan het niet iets te maken hebben met de HDR instellingen? Als ik HDR aan heb staan is het beeld bij mij heel erg licht.
Twan Capellen
Racestuur: Thrustmater T500RS

Wat mij opvalt is dat als ik een race reset of zo dan zie ik heel even het fletse beeld maar binnen een seconde krijg ik het goede beeld.
Lijkt wel alsof Ger een overlay mist of zo.
Overigens is mijn screenshot met hdr aan.
Ger Peeters

is bij mij met zowel HDR als zonder. Allerlei settings al aan/uit/laag/hoog gehad maakt nauwelijks iets uit.
Toevallig iemand hier voorzien van 7850 amd serie, is een van potentiele kaarten waar naar over wil stappen
Andre Jansen
Racestuur: Trustmaster G500

ik zal vanavond eens testen heb zelf een 560ti gforce nvidia en ben na de update 90 geloof ik geen gekke dingen tegengekomen.... maar zal er vanavond eens op letten....

Andre
Plaats reactie

Terug naar “Simrace nieuws”