Björn van Vulpen schreef: ↑19 apr 2020, 19:44
Kai Karreman schreef: ↑19 apr 2020, 15:33
Even een mail sturen naar de RC Björn.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik laat het lekker voor wat het is. Ik heb te veel plezier in simracen en een te lekker weekend om mij hier druk om te maken.
Dit vind ik een vreemde reactie Björn, ook richting je mede-deelnemers. Jij dient een protest in, de RC oordeelt dat jij fout zat, en het interesseert jou blijkbaar 0,0 hoe de RC tot die conclusie is gekomen?
Hoe kan het nou dat de RC stelt dat er 'voldoende overlap' was, en jij zegt dat er 'absoluut te weinig overlap' was? Dat is natuurlijk raar. Waar gaat het dan mis, bestaat de RC uit een stelletje sukkels, die het door hun geschreven reglement niet kennen/snappen/hanteren?
Nu kun je meteen het vertrouwen in de RC opzeggen en je eigen interpretatie van de regels hanteren, maar dan is de kans op herhaling natuurlijk groot, want dan doe je in een vergelijkbare situatie de volgende keer precies hetzelfde, en eindigt het waarschijnlijk weer in tranen, namelijk omdat de ander verwacht dat jij rekening met hem houdt (en niet instuurt alsof hij er niet zit). Daarmee verziek je niet alleen je eigen race, maar (misschien nog erger) ook die van een ander. Je kunt nog discussiëren of het super handig was van Ger om zijn auto daar te laten staan, maar hij had in ieder geval het recht om er te mogen zitten volgens het reglement.
En stel Ger heeft in deze situatie niet voldoende overlap (en heb jij dus alle recht om je lijn te pakken), is het dan slim om vol in te sturen, terwijl er iemand een beetje naast je zit? Ik zou dan waarschijnlijk tóch rekening houden met die auto, want contact bij weinig overlap resulteert vaak in een enkele rit haaks de muur in.
Ik bedoel dit niet verkeerd, maar je bent nog maar een paar maanden lid, en moet misschien nog wennen aan enkele specifieke raceregels die we bij SRVN hebben. Ik ga ervan uit dat je het Algemeen Race-Reglement (ARR) hebt gelezen en goed genoeg kent, maar misschien heb jij een stukje tekst of een plaatje wel verkeerd/begrepen gelezen, zou kunnen toch? Of misschien is het reglement op dit punt niet helemaal duidelijk, waardoor er meerdere interpretaties zijn? Sluit ik ook niet uit. Als dat laatste het geval is kan de RC ervan leren en de tekst aanpassen.
Lijkt mij in ieder geval zinvol toch nog even goed te kijken hoe het precies staat omschreven in het ARR (en bij onduidelijkheid dit te melden), hoe de RC dit hanteert in deze specifieke situatie, en wat je de volgende keer anders zou kunnen doen om herhaling te voorkomen. Lijkt mij dat het simracen daar alleen maar leuker van wordt.