Ronald van Dijk schreef: ↑18 mei 2017, 21:54
Blegh wat een drama na die verrassend goede kwalificatie op de natte baan. Vanaf P5 de sprintrace aangevangen, maar ik kon niet wennen aan de plotse droge baan. Weermodel was aardig van streek, want toen we de baan opgingen stond er 94% wet en 5 seconden later was het 0% wet. Was aan het klooien met wets op de droge baan, remde te laat en ging van P5 naar P11. Daarna nog een domme fout en het was P19. Toen het ging regenen kwam ik weer wat in mijn ritme. Nog een paar leuke knokpartijtjes om te eindigen op p11.
Hoofdrace dachten we met het team nu gewoon op dry banden te starten. Maar helaas was het nu wel wet en het werd ook steeds natter. Escape om vanuit de pits te starten, maar helaas hadden we wonderwel een rondje achterstand. Gewoon ervoor gegaan en de heer Witman was voor me aan het slingeren als een malle. Ging via de kerbs en het gras de baan weer op en tikte voor me Roy van de baan. Ik kon er voorbij en zag tot mijn grote verbazing dat hij een onmogelijke uitremactie ging doen. Dat moest fout gaan en hij plofte recht voor mijn neus zijn motor, waardoor ik geen kant uit kon en in een spin kwam.
Vervolgens deed ik zelf heel lomp door uit frustratie te ver terug te schakelen. Ik stond in z'n achteruit en tikte Edwin Sluijs van de baan, waarvoor excuses. Uiteraard geheel mijn fout! Kon wel door, maar omdat het zo'n avond was besloot mijn stuur uit te vallen. Grote ruk naar rechts en hoppa de muur in en geen stuur meer. Klaar.
Ja dat van Roy was onhandig en helemaal mijn schuld, Sorry Roy gelukkig kon je zo weer bij mij aansluiten alleen na de replay gezien te hebben had ik bij nader inzien de plek moeten terug geven want ik was inderdaad op de kerb en iets in het gras gegaan
Daardoor had ik inderdaad ff geen grip Ronald.
Dat ik die motor opblies was jammer maar ook mijn eigen fout wou te graag uitremmen en schakelde te snel terug waardoor ik de motor opblies en geen tractie meer had toen jij achter me reed.
En zo onmogelijke rem actie was dat niet want ik had voldoende grip volgens mijn gevoel en ook volgens telemetry gegevens Motec.
Het was dat ik mijn motor opgeblazen had want ik was er al voorbij
