De kwalificatie begon eigenlijk wel lekker, eerste flying lap met S6jes ging wel redelijk. Daarna denk ik de pitlimiter er te vroeg afgehaald (wat ik me nog steeds afvraag aangezien ik geen melding heb gezien in de chat) en de komende 3 outlaps niet afgemaakt vanwege domme foutjes, waardoor ik geen melding heb gehad van de penalty. Vervolgens dus DQ, uiteindelijk dus wel de snelste tijd, maar daar had ik niet zoveel aan
De sprint race van achter moeten beginnen en kon redelijk wat plaatsen goed maken. Eenmaal aangekomen op vijfde plaats maakte ik een foutje en kwam Arjan nog voorbij. Al met al was ik best tevreden met deze zesde plek.
In de race kon ik de chaos in de eerste bocht goed ontwijken en kwam ik als tweede uit de eerste bocht. In het begin kon ik Arjan redelijk volgen, maar Arjan was duidelijk de sterkste. Ik had een gokje genomen met de setup omdat ik wist dat ik in de regen tekort kwam, dit heeft denk ik slecht uitgepakt maar dat is natuurlijk altijd moeilijk te zeggen. Toen Arjan de pits uit kwam zat ik teveel op die dikke viper (

) te letten en verremde ik me, wat resulteerde in 10% slijtage op rechtsvoor wat het er niet makkelijker op maakte. Ik kon Arjan daarna totaal niet volgen, zeer netjes gereden van hem, en ik kreeg uiteindelijk ook nog Kevin Heijnen op bezoek, weer zo'n dikke viper

. Kevin Heijnen was duidelijk sneller en kwam me voorbij in de laatste ronde, touche met wat plakwerk wat gelukkig niet in verdriet eindigde, gewoon close racing

. In de laatste bocht ging Kevin Heijnen wat wijd, ik pakte een best goede exit en kon er nog net voorbij met photo finish

.
In de laatste paar rondes nog een paar achterblijvers tegenkomen, oa een paar groen/blauwe vipers, welke zeer netjes aan de kant gingen met denk ik voor beide partijen minimaal tijd verlies, echt top!
Gr Kevin