Race simulaties:
rFactor 2, iRacing, Game Stock Car Extreme, Assetto Corsa
Cockpit:
Een SimSteering Force Feedback System met Precision Sim Engineering GT3 Wheel, Heusinkveld Engineering Sim Pedals Pro (3 pedalen), triple screen BenQ 24" op 120 Hz (met Lightboost modificatie voor lag/ghost reductie), Cube SLI Box, Derek Speare Designs Race King r12 LED en een BRD Race Frame Pro v2
Ervaring:
Mijn eerste ervaringen met simracen waren in de tijd van de arcade games en eerste "spelcomputers" (Pole Position in de speelhal, daarna de Race cartridge voor de Philips Videopac, waarna er snel een Commodore 64 kwam waar o.a. REVS voor te krijgen was).
De eerste vorm van on-line competitie die ik gedaan heb, was met F1GP op de Amiga, waar ik meedeed aan een competitie waar iedereen off-line een vooraf afgesproken race reed op een bepaald tijdstip en vervolgens zijn eindtijd opstuurde. Snelste eindtijd was de winnaar!
De eerste echte on-line races reed ik met een kabelmodem en Grand Prix Legends, waarna ik me al snel aansloot bij de Dutch Simracing Zone en onder andere Robin Verdegaal leerde kennen. Toen jaren later de eerste experimenten startten met endurance racing, in eerste instantie met NASCAR Racing 2003 waarvan we hadden ontdekt dat als je een speler profiel deelde en tijdens een race disconnecte, een ander het daarna van je over kon nemen na de reconnect: zo ontstonden de driver swaps! Al snel werd Simracing For Holland opgericht en door de jaren heen rijden we daarmee nog steeds, met wisselende bezetting, vooraan mee in allerlei endurance events en competities.
Na GPL en NR2003 kwam rFactor, wat voor een revolutie zorgde qua mods en openheid van de simulatie. Inmiddels opgevolgd door rFactor 2, is dit nog steeds de simulatie die ik het meest doe. Daarnaast rij ik mee in iRacing, probeer af en toe een keer Assetto Corsa en ben ik inmiddels ongeveer een jaar actief bij ISI als software engineer, waar ik tot nu toe eerst rFactor 1 en daarna 2 naar Steam geconverteerd heb. Daarnaast ben ik ook het laatste halve jaar betrokken bij Reiza Studios, waar de doorontwikkeling van Game Stock Car Extreme en het komende jaar ook een compleet nieuwe simulatie op het programma staat.
Bij SRVN wil ik mee gaan rijden in het GT kampioenschap, wat voor mij een aanvulling gaat zijn op de endurance races die we rijden.