Marcel Offermans

Plaats reactie
Marcel Offermans
Racestuur: SimSteering FFS, GT3 wheel

Afbeelding

Race simulaties:
rFactor 2, iRacing, Game Stock Car Extreme, Assetto Corsa

Cockpit:
Een SimSteering Force Feedback System met Precision Sim Engineering GT3 Wheel, Heusinkveld Engineering Sim Pedals Pro (3 pedalen), triple screen BenQ 24" op 120 Hz (met Lightboost modificatie voor lag/ghost reductie), Cube SLI Box, Derek Speare Designs Race King r12 LED en een BRD Race Frame Pro v2

Ervaring:
Mijn eerste ervaringen met simracen waren in de tijd van de arcade games en eerste "spelcomputers" (Pole Position in de speelhal, daarna de Race cartridge voor de Philips Videopac, waarna er snel een Commodore 64 kwam waar o.a. REVS voor te krijgen was).

De eerste vorm van on-line competitie die ik gedaan heb, was met F1GP op de Amiga, waar ik meedeed aan een competitie waar iedereen off-line een vooraf afgesproken race reed op een bepaald tijdstip en vervolgens zijn eindtijd opstuurde. Snelste eindtijd was de winnaar!

De eerste echte on-line races reed ik met een kabelmodem en Grand Prix Legends, waarna ik me al snel aansloot bij de Dutch Simracing Zone en onder andere Robin Verdegaal leerde kennen. Toen jaren later de eerste experimenten startten met endurance racing, in eerste instantie met NASCAR Racing 2003 waarvan we hadden ontdekt dat als je een speler profiel deelde en tijdens een race disconnecte, een ander het daarna van je over kon nemen na de reconnect: zo ontstonden de driver swaps! Al snel werd Simracing For Holland opgericht en door de jaren heen rijden we daarmee nog steeds, met wisselende bezetting, vooraan mee in allerlei endurance events en competities.

Na GPL en NR2003 kwam rFactor, wat voor een revolutie zorgde qua mods en openheid van de simulatie. Inmiddels opgevolgd door rFactor 2, is dit nog steeds de simulatie die ik het meest doe. Daarnaast rij ik mee in iRacing, probeer af en toe een keer Assetto Corsa en ben ik inmiddels ongeveer een jaar actief bij ISI als software engineer, waar ik tot nu toe eerst rFactor 1 en daarna 2 naar Steam geconverteerd heb. Daarnaast ben ik ook het laatste halve jaar betrokken bij Reiza Studios, waar de doorontwikkeling van Game Stock Car Extreme en het komende jaar ook een compleet nieuwe simulatie op het programma staat.

Bij SRVN wil ik mee gaan rijden in het GT kampioenschap, wat voor mij een aanvulling gaat zijn op de endurance races die we rijden.
Jeroen Cijsouw

Een lange introductie maar met de nodige kennis in huis. Welkom hier Marcel!
Ger Heuts
Racestuur: Thrustmaster T300rs

Dat is allemaal geen kattepis! Ook langs deze weg welkom hier en ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben.
René Hoogterp

Welkom Marcel, veel plezier hier bij SRVN!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Hany Alsabti
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer

Welkom Marcel, ook uit Arnhem zie ik.

Zeer vette rig heb je daar :)
Twan Capellen
Racestuur: Thrustmater T500RS

Welkom bij SRVN.
Tijmen Berends
Racestuur: Logitech G27

welkom bij SRVN Marcel, ik woon in principe bijna naast je ;), ik woon in Duiven
Jos van der Sterren
Racestuur: Fanatec

Welkom Marcel.
Ronald van Dijk
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer

Goed je hier te zien Marcel, welkom!
Ger Peeters
Racestuur: Fanatec CSL Elite

Hi Marcel

welkom, veel plezier ook hier.
en woot c64/amiga nulmodemkabels. remember stuntcar racer, hilarisch

Grt Ger
Yoeri Gijsen
Racestuur: Logitech G29

Leuk je hier te zien, Marcel. Veel plezier straks in de GT!
Wilco Smit
Racestuur: Logitech G27

Haiho, weest welkom en Have Fun.
Plaats reactie

Terug naar “Stel je even voor!”