Naam: Richard Kortland
Geboortedatum: 17-06-1985
Spellen: iRacing, Project Cars, Dirt Rally, Assetto Corsa, rFactor 2
Stuurwiel: Logitech G27
Ervaring:
Mijn eerste racegames waren de DOS games Grand Prix en Indianapolis 500, uiteraard nog met toetsenbord. Daarna volgden GP2, GPL, Sportscar GT, GP3 en allerlei andere vage racegames. Pas toen ik F1 2002 en kort daarna F1C 99-02 leerde kennen, en dan vooral de mods daarvoor werd het wat serieuzer voor mij. Er kwam een Thrustmaster Ferrari 360 Modena stuurtje, ik ging voor het eerst online rijden en ik leerde een mod groep kennen die inmiddels met een volledige game bezig waren: Simbin met GTR.
Met GTR kwam ik in aanraking met mijn eerste online league, Simracing.nl. Inmiddels had ik een zwarte Logitech Momo als stuurtje. Daarna volgde een stoffig uitstapje naar Richard Burns Rally en uiteraard GTR2. Met GTR2 voor het eerst internationaal gereden bij Sim-Challenge. GTR2 combineerde ik met rFactor, waar ik bij BRO reed en internationaal bij rFactor.org.
Na GTR2 en rFactor ben ik naar de toerwagens van Race (07) en bijbehorende uitbreidingspakketten overgestapt en daarmee bij Racedepartment en Digitalracing.nl uitgekomen. Bij Digitalracing ben ik nog altijd actief.
In 2009 ben ik met iRacing begonnen, een concept dat precies bij mij past. Ik ging in ploegendiensten werken waardoor league racen lastig werd, maar met iRacing kun je bijna 24/7 op league niveau racen. Ondertussen via de Logitech G25 bij de G27 uitgekomen.
Maar waarom meld ik mij hier dan aan? Ik heb een beetje de bijzondere eigenschap om iedere sim aan te schaffen. Gewoon om te proberen en dan kom ik vaak tot de conclusie dat de één mij beter ligt dan de ander. Zo ook rFactor2, op de eerste de beste dag aangeschaft. Het was eigenlijk nog niet klaar en qua content was het ook nog niet veel. Hierdoor heb ik het eigenlijk links laten liggen en nooit meer iets mee gedaan. Terwijl ik er in de loop van de tijd wel goede dingen over gehoord heb. Over sims zoals iRacing, AC, Project Cars en in mindere mate Raceroom wordt op de diverse fora wel gesproken, maar over rFactor2 niet. Behalve hier, dus lijkt dit mij de geschikte plek om wat beter op de hoogte te blijven van rFactor2 en het toch weer eens een kans te geven.
Met een zoontje van bijna 3, de volgende baby volgende maand op komst en de eerder genoemde ploegendiensten is er weinig tijd voor leagueraces. Daar heb ik mij dus niet voor aangemeld, maar wie weet hoe de toekomst gaat lopen. Het is iig wel leuk om te volgen.
Richard Kortland
- Ronald van Dijk
- Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Leuk je hier weer te zien Richard. Welkom (mag ik sinds gisteren ook zeggen hier. 

-
- Racestuur: Fanatec CSL Elite
Hi Richard
ook hier met Rf2 dan maar (af en toe) veel plezier
Grt Ger
ook hier met Rf2 dan maar (af en toe) veel plezier
Grt Ger
- Twan Capellen
- Racestuur: Thrustmater T500RS
Welkom bij SRVN.
- Jos van der Sterren
- Racestuur: Fanatec