Als er mede SRVN-ers vragen/ervaringe/ tips etc. hebben, hoor ik het graag.
De test:
2 shakers (voor en achter)
Wat heb ik besteld:
- 2 kanaals versterker (1x)
Deze is 2*30Watt (2*50 Watt is waarschijnlijk beter). Voor de aansturing kan elke versterker gebruikt worden. Ik heb als test deze mini versterker (€ 23,00):

-Geluidskaart (1x)

De geluiden (telemetrie van de game) worden via een aparte (2e) geluidskaart omgezet naar de kanalen van de shakers.
Groen (front) is voor de aansturing van 2 kanalen.
Zwart (rear) wordt gebruikt voor nog eens 2 kanalen (bij een 4 kanaals opstelling. Je hebt dan ook een 2e versterker nodig).
De geluidskaart die hierboven is afgebeeld ga ik uitproberen (€ 13,00).
Bass Shakers (2x)
Bass Shakers (of transducers zoals ze ook wel genoemd worden) zijn er in vele maten en prijsklassen. Ik heb voor de test deze (budget) shakers gekocht (€ 25,00 p.st.). Let op: de impedantie (Ohm) van de shakers i.c.m. versterker is belangrijk. In dit geval zijn de shakers 4 Ohm. De versterker die ik gebruik kan dit aan.
Nog meer zaken die nodig zijn:
-DC Adapter voor versterker? (1x)
-USB verlengkabel (van geluidskaat naar PC) (1x)
-Kabels voor de speakers (2x)
-Kabel van geluidskaart naar versterker (1x)
Aansturing software:
Via de gratis software van Simhub kunnen de Bass Shakers aangestuurd worden. Er is heel veel mogelijk qua instellingen.
Simvibe heeft ook een programma om de shakers aan te sturen. Dit programma is echter niet gratis (€ 87,00).
Shema’s
Ik alles zo eenvoudig mogelijk schematisch proberen weer te geven )zonder de stroomvoorzieningen van de pc en versterkers te tonen).
Shema 2 kanalen:
Front/Rear kan ook via Simhub ingesteld worden als links/rechts.

Schema 4 kanalen:
Als ik tevreden ben met de Shakers ga ik nog een versterker en 2 shakers erbij zetten zodat ik elke hoek van de auto kan voelen. Daarom alvast de opstelling voor 4 kanalen