Er is een kart mod dus waarom niet....
Seizoen 2021-1
-
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
- Racestuur: Logitech G27
- Locatie: Lelystad
- Tim de Ruig
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
- Racestuur: Simucube 2 sport
Dat is lachen Martijn, hopelijk kan ik meedoen!
Persoonlijk vond ik die Renault Megane clubavond van vorig jaar ook leuk, wellicht een idee om die te herhalen..
Ik maak er waarschijnlijk vrienden en/of vijanden mee, maar misschien een keer iets elektrisch? Ook leuk voor de verandering
Persoonlijk vond ik die Renault Megane clubavond van vorig jaar ook leuk, wellicht een idee om die te herhalen..
Ik maak er waarschijnlijk vrienden en/of vijanden mee, maar misschien een keer iets elektrisch? Ook leuk voor de verandering
- Gijs Sonneveld
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
- Racestuur: Thrustmaster tx
- Contact:
De formule e auto lijkt mij ook wel een keer leuk om te doen. Het nadeel is natuurlijk wel dat het een redelijk prijzige dlc is
- Lennart Lippens
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
- Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
- Locatie: Den Haag
Historische bakken aub
- 60's F3 van S397: Spark F3 1968 / EVE F3 1968
- 70's F1 van S397: Brabham BT44B / McLaren M23 / March 761
- Of deze 70's F1: F1 70's Style
- Lola T70 van S397: Howston G4 1968 / Howstong G6 1968
Op circuits als:
- Bridgehampton
- Jarama Historic
- Watkins Glen (Layout: The Boot - no chicane, zoals de F1 vroeger reed)
- Silverstone 1975
- 60's F3 van S397: Spark F3 1968 / EVE F3 1968
- 70's F1 van S397: Brabham BT44B / McLaren M23 / March 761
- Of deze 70's F1: F1 70's Style
- Lola T70 van S397: Howston G4 1968 / Howstong G6 1968
Op circuits als:
- Bridgehampton
- Jarama Historic
- Watkins Glen (Layout: The Boot - no chicane, zoals de F1 vroeger reed)
- Silverstone 1975
- Stephan Sampers
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 27 mar 2020, 10:30
- Racestuur: Fanatec V 2.5
- Locatie: Asenray
- Contact:
Top mannen,
zin in die tatuus FT60
wanneer gaat er een server online met met de tatuus..... ...???
Voor de GT3 is er al voldoende te beleven..
zin in die tatuus FT60
wanneer gaat er een server online met met de tatuus..... ...???
Voor de GT3 is er al voldoende te beleven..
- Arjan Veltens
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
- Locatie: Groningen
- Contact:
Zodra de FT60 helemaal klaar is dan zal er spoedig een server online komen
- Stephan Sampers
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 27 mar 2020, 10:30
- Racestuur: Fanatec V 2.5
- Locatie: Asenray
- Contact:
Top Arjan....Arjan Veltens schreef: ↑10 jan 2021, 19:58 Zodra de FT60 helemaal klaar is dan zal er spoedig een server online komen
-
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 20 mei 2015, 17:44
Aanpassingen t.o.v. openingspost
Race-format
De kwalificatie zal gereden gaan worden op het circuit Nola Lay Out A.
Zowel bij de F2 als de GT3 heb je de mogelijkheid om zelf een set-up te maken.
De rubber file zal in de kwalificatie server statisch zijn, dit houdt in dat er geen rubber bij komt naarmate de sessie vordert.
Om iedereen bij de GT3 de kans te geven met de gekozen auto de kwalificatie te rijden moeten alle skins voor 7 februari worden ingeleverd.
Iedereen zal dus in het kampioenschap deelnemen met een eigen skin.
Ook voor de F2 moeten de skins voor 7 februari binnen zijn.
Kampioenschappen
SRVN NK F2
De kwalificatie zal plaatsvinden op 11 & 18 februari op Nola Motorsport Park RT-A.
25 februari - Nürburgring Grand Prix
11 maart - Portugal 2009 GP Layout
25 maart - Portland Sprint Course
8 april - Spa GP
22 april - Zandvoort 2020
6 mei - Imola 2018
SRVN NK GT3
De kwalificatie zal plaatsvinden op 14 & 21 februari op Nola Motorsport Park RT-A.
7 maart - Indianapolis Road Course
21 maart - VIR Full Layout
4 april - Imola 2018
18 april - Sebring 12h
2 mei - Silverstone GT
16 mei - Sao Paulo
In tegenstelling tot voorgaande jaren gaan we dit seizoen meerdere momenten krijgen waarop een extra BOP doorgevoerd kan worden.
Release data van de BOP’s:
- 7 februari
- 28 februari
- 28 maart
- 25 april
De BOP waarmee de kwalificatie gereden gaat worden wordt dus gereleased op 7 februari. Daarnaast komt er een week voordat het seizoen begint een nieuwe BOP. Tot slot houdt SRVN de optie open om gedurende het seizoen (gelijktijdig met de promotie/degradatie momenten) na race 2 en race 4 een BOP te releasen.
*** LET OP ***
Inschrijvingen en templates vanaf volgende week beschikbaar
Race-format
De kwalificatie zal gereden gaan worden op het circuit Nola Lay Out A.
Zowel bij de F2 als de GT3 heb je de mogelijkheid om zelf een set-up te maken.
De rubber file zal in de kwalificatie server statisch zijn, dit houdt in dat er geen rubber bij komt naarmate de sessie vordert.
Om iedereen bij de GT3 de kans te geven met de gekozen auto de kwalificatie te rijden moeten alle skins voor 7 februari worden ingeleverd.
Iedereen zal dus in het kampioenschap deelnemen met een eigen skin.
Ook voor de F2 moeten de skins voor 7 februari binnen zijn.
Kampioenschappen
SRVN NK F2
De kwalificatie zal plaatsvinden op 11 & 18 februari op Nola Motorsport Park RT-A.
25 februari - Nürburgring Grand Prix
11 maart - Portugal 2009 GP Layout
25 maart - Portland Sprint Course
8 april - Spa GP
22 april - Zandvoort 2020
6 mei - Imola 2018
SRVN NK GT3
De kwalificatie zal plaatsvinden op 14 & 21 februari op Nola Motorsport Park RT-A.
7 maart - Indianapolis Road Course
21 maart - VIR Full Layout
4 april - Imola 2018
18 april - Sebring 12h
2 mei - Silverstone GT
16 mei - Sao Paulo
In tegenstelling tot voorgaande jaren gaan we dit seizoen meerdere momenten krijgen waarop een extra BOP doorgevoerd kan worden.
Release data van de BOP’s:
- 7 februari
- 28 februari
- 28 maart
- 25 april
De BOP waarmee de kwalificatie gereden gaat worden wordt dus gereleased op 7 februari. Daarnaast komt er een week voordat het seizoen begint een nieuwe BOP. Tot slot houdt SRVN de optie open om gedurende het seizoen (gelijktijdig met de promotie/degradatie momenten) na race 2 en race 4 een BOP te releasen.
*** LET OP ***
Inschrijvingen en templates vanaf volgende week beschikbaar
- Ron Schmitz
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
- Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
- Locatie: Roermond
- Contact:
En de F2 dan ?SRVN Kampioenschapscommissie schreef: ↑12 jan 2021, 21:00 Aanpassingen t.o.v. openingspost
Om iedereen bij de GT3 de kans te geven met de gekozen auto de kwalificatie te rijden moeten alle skins voor 7 februari worden ingeleverd.
Iedereen zal dus in het kampioenschap deelnemen met een eigen skin.
Vraagje ?
Kan er ook minder bandenslijtage ingesteld worden tijdens de race.
Bij de DTCC afgelopen seizoen waren de banden na 10 minuten al aan gort .
Als er minder slijtage zal zijn kunnen de races alleen maar spannendere worden.
-
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
- Racestuur: Logitech G27
- Locatie: Lelystad
Ik heb net even een server gemaakt met zowel de GT3 als de F2 op Nola MP.
Het nieuwe wachtwoord voor 2021 is op deze server al actief
Check het Paddock viewtopic.php?f=78&t=1483&p=36017#p36017
Het nieuwe wachtwoord voor 2021 is op deze server al actief
Check het Paddock viewtopic.php?f=78&t=1483&p=36017#p36017
-
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 20 mei 2015, 17:44
De F2 is ook voor 7 februari. Aangepast in het topic.Ron Schmitz schreef: ↑12 jan 2021, 21:26En de F2 dan ?SRVN Kampioenschapscommissie schreef: ↑12 jan 2021, 21:00 Aanpassingen t.o.v. openingspost
Om iedereen bij de GT3 de kans te geven met de gekozen auto de kwalificatie te rijden moeten alle skins voor 7 februari worden ingeleverd.
Iedereen zal dus in het kampioenschap deelnemen met een eigen skin.
Vraagje ?
Kan er ook minder bandenslijtage ingesteld worden tijdens de race.
Bij de DTCC afgelopen seizoen waren de banden na 10 minuten al aan gort .
Als er minder slijtage zal zijn kunnen de races alleen maar spannendere worden.
Bandenslijtage van de DTCC is niet te vergelijken met de GT3 of F2 dus die aanpassing zal niet nodig zijn.
- Roel Palmers
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
- Racestuur: Fanatec CSW 2.5
- Locatie: Zwolle
Begrijp ik het nou goed dat de rijders nu bezig zijn om een geschikte auto uit te zoeken (met de huidige bop) en nadat je een keuze hebt gemaakt en skin hebt aangeleverd deze vervolgens een andere bop gaat krijgen. Dat is best wel bijzonder. Wat is hier de achterliggende gedachte van?
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 30 dec 2019, 21:43
- Racestuur: Fanatec DD1
Op zich niet anders dan in het echt waar, naar mijn weten, ook tijdens een seizoen naar bop gekeken wordt. Dit maakt het bij het kiezen ook iets minder relevant om de snelste auto te zoeken maar te gaan voor de auto die je het leukste vindt om te rijden. Wat ook wel leuk is eigenlijk. Hopelijk een lekker divers veld straksRoel Palmers schreef: ↑12 jan 2021, 22:51 Begrijp ik het nou goed dat de rijders nu bezig zijn om een geschikte auto uit te zoeken (met de huidige bop) en nadat je een keuze hebt gemaakt en skin hebt aangeleverd deze vervolgens een andere bop gaat krijgen. Dat is best wel bijzonder. Wat is hier de achterliggende gedachte van?
- Gijs Sonneveld
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
- Racestuur: Thrustmaster tx
- Contact:
Is het misschien mogelijk om 2 aparte servers te maken ? Ik probeer nu in te loggen maar krijg de foutmeldingen op alle gt3 auto’s. Ik heb alle andere League packages verwijderd maar nigsteeds krijg ik de foutmelding
Daarnaast heeft denk ik niet iedereen die de f2 gaat rijden zin om het gt3 pack te kopen
Daarnaast heeft denk ik niet iedereen die de f2 gaat rijden zin om het gt3 pack te kopen
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 21 jul 2017, 00:32
- Racestuur: Fanatec CSL Elite F1
- Locatie: Veendam
- Contact:
Nadat de inbox van de Vanderpoel Racing groep bijna ontplofte ben ik mij eens gaan inlezen op het forum over de aanpassingen in het openingsbericht en dan vooral over de tussentijdse aanpassingen van de BOP.
Wat ik mij daarbij afvraag is op welke basis de tussentijdse BOP bepaald wordt?
Ik zal het proberen uit te leggen:
Rijder A, ook wel bekend als een snellere rijder, kiest een auto.
Rijder B, bekend als hobbyist en komt leuk mee, kiest diezelfde auto.
Er vanuit gaande dat zij beide de split 1 halen.
Rijder A wint met deze auto een aantal races en rijder B gaat lekker in het middenveld.
Bij de eerst volgende BOP krijgt deze auto een aantal kilo erbij door de overwinningen van rijder A.
Deze kan door zijn kwaliteiten nog steeds mee komen voorin maar, rijder B die nu ook met die extra kilo's te maken heeft krijgt het moeilijker en zit nu meer richting het achterveld.
In feite wordt dan de verkeerde rijder gestraft waardoor het plezier in het rijden minder wordt.
De strijd om de kop wordt spannender maar dat kan volgens mij ook anders worden bereikt.
Eigenlijk zou rijder A er strafgewicht bij moeten krijgen en zo ook de hele top tien in gradaties zodat het hele veld kans krijgt om het gevecht aan te gaan.
Dat vind ik een betere oplossing al zou ook dat niet mijn voorkeur hebben.
Ik ben namelijk van mening dat een snellere rijder helemaal niet gestraft hoeft te worden voor het feit dat hij beter is.
Dan moet de rest beter zijn best doen om dat ook voor elkaar te krijgen. Een snellere rijder laat namelijk zien dat het echt wel mogelijk is om zo hard te gaan.
Komt ook nog bij dat rijders op verschillende circuits ook verschillend presteren.
Dat er voorafgaand aan het seizoen een BOP gemaakt wordt is prima en daar zal iedereen het mee moeten doen.
Door testwerk zal al snel naar voren komen welke auto het beste bij jou past en aan jou de taak om daar dan een goed pakket van te maken.
Ik hoor graag ieders mening want misschien zie ik het wel helemaal verkeerd.
Wat ik mij daarbij afvraag is op welke basis de tussentijdse BOP bepaald wordt?
Ik zal het proberen uit te leggen:
Rijder A, ook wel bekend als een snellere rijder, kiest een auto.
Rijder B, bekend als hobbyist en komt leuk mee, kiest diezelfde auto.
Er vanuit gaande dat zij beide de split 1 halen.
Rijder A wint met deze auto een aantal races en rijder B gaat lekker in het middenveld.
Bij de eerst volgende BOP krijgt deze auto een aantal kilo erbij door de overwinningen van rijder A.
Deze kan door zijn kwaliteiten nog steeds mee komen voorin maar, rijder B die nu ook met die extra kilo's te maken heeft krijgt het moeilijker en zit nu meer richting het achterveld.
In feite wordt dan de verkeerde rijder gestraft waardoor het plezier in het rijden minder wordt.
De strijd om de kop wordt spannender maar dat kan volgens mij ook anders worden bereikt.
Eigenlijk zou rijder A er strafgewicht bij moeten krijgen en zo ook de hele top tien in gradaties zodat het hele veld kans krijgt om het gevecht aan te gaan.
Dat vind ik een betere oplossing al zou ook dat niet mijn voorkeur hebben.
Ik ben namelijk van mening dat een snellere rijder helemaal niet gestraft hoeft te worden voor het feit dat hij beter is.
Dan moet de rest beter zijn best doen om dat ook voor elkaar te krijgen. Een snellere rijder laat namelijk zien dat het echt wel mogelijk is om zo hard te gaan.
Komt ook nog bij dat rijders op verschillende circuits ook verschillend presteren.
Dat er voorafgaand aan het seizoen een BOP gemaakt wordt is prima en daar zal iedereen het mee moeten doen.
Door testwerk zal al snel naar voren komen welke auto het beste bij jou past en aan jou de taak om daar dan een goed pakket van te maken.
Ik hoor graag ieders mening want misschien zie ik het wel helemaal verkeerd.
- Lennart Lippens
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
- Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
- Locatie: Den Haag
Ik ga ervanuit dat er verder worden gekeken dan alleen 'welke auto staat bovenaan? Dan straffen we die'. Ik ben het met je eens dat dat een slechte zaak zou zijn.Nanno van der Poel schreef: ↑13 jan 2021, 13:52 ...
Rijder A wint met deze auto een aantal races en rijder B gaat lekker in het middenveld.
Bij de eerst volgende BOP krijgt deze auto een aantal kilo erbij door de overwinningen van rijder A.
...
Persoonlijk vind ik BoP één van de lastigste zaken om over te oordelen. Stel auto X komt vaak voor bovenin de stand. Dit kan meerdere oorzaken hebben, met slechts één daarvan een verkeerde BoP:
- Coureur A is nou eenmaal snel, dus zal in praktisch iedere auto voorin meedoen
- Team B is sterk in de afstellen van een auto, dus zal praktisch altijd bovenin meedoen
- Auto C is in theorie even snel als de rest, maar legt het in duels vaak af omdat de topsnelheid lager is. Is die auto dan slechter? In theorie dus niet, want die auto zou op andere vlakken weer beter moeten zijn (betere remmen bijv.)
- De mensen met auto D komen tekort t.o.v. anderen omdat het ze niet lukt alles uit de auto te halen qua setup. Is de auto dan slechter? In theorie dus niet, alleen moet je net de juiste snaar zien te raken.
Als ik zelf verschillende auto's test vind ik al alles wat binnen ca 0.3s van elkaar zit eigenlijk te moeilijk om over te oordelen, en ga ik af op 'gevoel': welke auto rijdt het lekkerst, en kan ik naar mijn smaak afstellen.
Ik ga niet met iedere auto 1000 rondes rijden en sleutelen aan die laatste 0.1s, dus hoe weet ik of ik werkelijk alles uit de auto heb gehaald qua setup/rijstijl?
Strafgewicht per deelnemer zou ook kunnen (is technisch mogelijk, maar wel veel werk), maar dan straf je dus de snelsten, of je dat moet willen vraag ik mij af
- Jeroen Huisers
- Berichten: 994
- Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05
Ik zie dus nergens dat het gedaan gaat worden.
- Dylan Klaver
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 19 jun 2020, 17:05
Dus er word alleen gereageerd op qat s397 uitbrengt?? Of lees is het nu verkeerdJeroen Huisers schreef:Ik zie dus nergens dat het gedaan gaat worden.
Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
-
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
- Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
- Locatie: Oosthuizen
dank u, topSRVN Kampioenschapscommissie schreef: ↑12 jan 2021, 21:00 Aanpassingen t.o.v. openingspost
Iedereen zal dus in het kampioenschap deelnemen met een eigen skin.
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 21 jul 2017, 00:32
- Racestuur: Fanatec CSL Elite F1
- Locatie: Veendam
- Contact:
Er staat dat srvn de optie open houdt om gedurende het seizoen na race 2 en race 4 een BOP te released Jeroen. Dus ik vraag volgens mij beleefd hoe jullie dit dan zien en hoe dit wordt toegepast. Volgens mij val ik niemand aan maar als ik jouw post zie voel je dat wel zo. Dat is dus niet de intentie en ik houd graag de discussie open en op een nette manier.