Jeroen Huisers schreef: ↑19 sep 2020, 21:20
Beste Patrick,
Je hebt het over driver aids, auto clutch, blip en keyboard clutch.
Zoals je al in vele andere reacties hebt kunnen lezen weten velen niet eens van het bestaan af en moet ik je dan ook bedanken voor het uitzoeken zodat iedereen nog sneller kan worden.
Maar laat ik proberen uit te leggen (met wat ik weet) wat nu wat eigenlijk is en doet.
Keyboard clutch:
Dit staat vermeld in je Controller.json en heeft dus uitsluitend te maken met het stuur/pedalen die je hebt.
Of wel, zet je die timers anders heeft dat meer invloed op jouw eigen gedrag met de clutch dan dat de auto hierop reageert.
Zit hier per rijder verschil in? Ja, want de een rijd met een G25 en de ander met een Thrustmaster.
Autoclutch:
Dit is een setting wat bij ons als enige aanstaat op de race servers. Sommige hebben dit aan staan, andere weer uit.
Heb je het aan staan dan ben je (naar men zegt) inderdaad iets langzamer, maar het is meer dat dit bij vele aanstaat omdat zij wellicht niet eens een koppelings pedaal hebben, of bij een spin van de auto niet zo snel zijn om en de koppeling in te trappen en te remmen (en rem vast houden).
Blip:
Beter bekend als auto blip staat in de Player.json (regel 58) staat inderdaad bij veel mensen uit.
De regel onder de instellingen (zoals bij vele) staat precies wat het eigenlijk doet.
Blip is dus het tussengas geven bij het koppelen voor het op of terug schakelen, maarrrr alleen voor auto's die geen semi automatische versnellings bak hebben.
Of wel een auto met H shifter waar bij je tussen het schakelen zou moeten koppelen kan je dus dat koppelen automatisch laten doen door Blip op True te zetten. De meeste wagens die wij gebruiken hebben een semi automatische versnellings bak dus heeft deze setting geen eens nut.
Zoals je dus ziet hebben alle genoemde json instellingen geen invloed op je rondes.
Je schreef zelf al veel al op console te hebben gereden, tja dit is wel heel wat anders. Verwacht dan ook niet meteen met de snellere mee te kunnen doen als die al jaren met rF2 rijden. Ook zij (en ik zelf ook) hebben een aantal seizoenen moeten vechten in het midden/achter veld alvorens zij naar voren en in de top 5 konden komen.
Heeft het dan te maken met je spullen? Deels kan dit zeker je gevoel verbeteren, maar ook ik heb gewoon met een G25 gereden en kon na een tijdje redelijk mee komen.
Jeroen