Ik ben al geruime tijd aan het loeren richting het simracen, maar nog nooit de stap gezet.
Nu we gaan verhuizen en mijn geliefde zeeaquarium helaas niet meer kan ivm de vloer kan ik me eindelijk wat concreter gaan verdiepen in het hele gebeuren.
Ik heb dus nog geen enkele ervaring hierin, maar ben wat dat betreft leergierig en ik, niet geheel onbelangrijk, kan goed tegen kritiek.
Zoals gezegd is er dus geen enkele ervaring hierin en moet ook alles nog aanschaffen. Ik ben niet iemand die van alles het goedkoopste moet hebben. Ik heb liever dat het goed is en dat ik er plezier aan beleef.
Ik heb voornamelijk de dingen een beetje in de middenmoot opgezocht en kwam op de volgende dingen uit.
Stuur: Thrustmaster T300 RS-GT en de TX-SW racer (deze laatste is wel meteen wat duurder)
Stoel: Gameseat AX-RF1, Playseat F1
Pedalen: Eventueel betere dan de bijgeleverde, maar of dat in het begin al nodig is weet ik niet.
Van beide onderdelen heb ik nog niks kunnen testen. We zijn vanmiddag naar een winkel geweest en heb ik diverse stoelen van Playseat getest en eerlijk gezegd vond ik er geen 1 lekker zitten buiten de Playseat F1 stoel, maar het liefst heb ik iets waar ik de stoel kan kantelen en dan lijkt de Gameseat wel een goede kandidaat.
Een PC moet ik ook nog hebben en die kan ik kant en klaar kopen of zelf bouwen. Vroeger (toen ik jong was

Ondanks dat ik nog niks heb en de komende maanden waarschijnlijk nog niet race vond ik het het wel gepast om vast contributie te betalen. Alle kleine beetjes helpen kan ik me zo voorstellen.
Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen met jullie kennis.