Ik schaam mij ervoor dat ik deze race gestreamd heb en ik twijfel of ik hem niet beter van het YouTube kanaal van mijn team moet afhalen. De ene kant vanwege het feit dat dit één grote Destruction Derby/ amateur hour was, aan de andere kant wil ik hem er wel op laten om hier leer uit te trekken.
Kwalificatie was voor mij ruk, ik kon er geen lekkere tijd uit krijgen. Afin, dan maar vanaf P27 starten en rustig naar voren zien te komen. Dat was het plan althans.
Race 1:
Het waren fantastische 300 meters... Voor mij zag ik vleugels de lucht in gaan en veel rook, dus ik dacht gas los, afremmen en hopen dat niemand van achter op mij klapt. Helaas was dit het geval, want de gene die van verder achteraan kwam had of geen remmen of het gas bleef hangen, want die heeft never nooit geremd en ik werd vol van achter geraakt. Auto krom, einde verhaal voor mij in race 1.
Wat ik daarna allemaal zag gebeuren, ik heb mij de ogen uit mijn hoofd geschaamd en meerdere keren gedacht om de stream te stoppen. P2 en P3 die beiden door een achterblijver er uit gekegeld zijn. Ik zat gistermiddag nog te denken of ik misschien toch niet in het commentaarhokje zou gaan zitten om verslag van de race te doen, maar ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Heel veel duw en trekwerk, mensen die in de Ramshoek gewoon de voorvleugel onder de auto van de voorliggen zetten en door duwen. Mensen die met 150 de pitsstraat in gaan zonder vleugels en vervolgens de knik missen en zo rechtdoor vliegen en met een salto de baan weer opkomen...
Owja race2:
Hiep hiep hoera de start ging goed, van P35 naar P15 binnen 2 bochten. Helaas zag ik even niet dat er iemand horizontaal op de baan stond en zat ik net te kijken op welke positie ik lag. Boem, kadeng. 100% mijn schuld en ik accepteer de straf ook die ik eventueel zou kunnen verwachten. Race 2 was gelukkig iets cleaner dan race 1, ook vanwege dat de Wedstrijdleiding ons daar op aangesproken had.
Trouwens zou iemand na kunnen kijken of Xiomar inmiddels weer op aarde geland is? Die vloog honderden meters de lucht in.
Anyway, op naar Monaco, euuh Azure