Zo dat was hem dan, mijn eerste sim-race in meer dan 10 jaar. Al met al ben ik niet ontevreden, ondanks de nodige fouten die ik maakte wat mij vrijwel zeker 2 top 10 finishes heeft gekost.
Race 1:
Zo goed als ik uit de startblokken kwam, zo hard dook ik de pitlimiter in.

Goed, eerste rookiefout gemaakt. Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen zullen wij maar zeggen!
Daarna kon ik erg goed meekomen, iets wat ik niet verwacht had. Zelfs de druk bij Maurice Willems erop kunnen houden tot aan de pitstops, helaas kwam het niet tot een aanval voor de 1st plaats. Daarvoor maakte ik toch te vaak kleine foutjes, maar dat mocht de pret niet drukken.
Tijdens de pitstop realiseerde ik mij al snel dat ik een verkeerde strategie had gekozen en speelde daarom geen rol van betekenis meer voor de top plaatsen. Na de pitstops zo consistent mogelijk gereden, wist mij daarmee weer terug te rijden naar p8. Helaas door een eigen stomme fout spinde ik met nog twee ronden te gaan en viel ik plaatsen terug, uiteindelijk op p11 over de finish gekomen.
Race 2:
Wist dat ik hier geen rol van betekenis zou hebben, dus besloot te gaan experimenteren met de strategie. Bij de start kwam ik goed weg, wist een plaats te pakken al was ik die snel weer kwijt. Ondanks alle drukte bij de eerste bocht niet geraakt of in de ronte getikt, erg netjes heren!
Tot ronde 5 zat ik op p12, met als doel om tijdens de pitstops toe te gaan slaan en zo verder naar voren te komen. Helaas kwam het niet zo ver, tijdens een aanval voor p12 door Bert Philippi kwamen wij met elkaar in aanraking waardoor ik spinde. Rondom gelijk flatspots en mijn plan kon de prullenbak in. Na de pitstops kwam ik in limbo en zodoende rustig de race uitgereden op p14.
Oordeel:
Ondanks alle fouten beide races uitgereden en heb ik voor de volgende races weer genoeg huiswerk. Kan dan ook niet anders dan met een prima gevoel terugkijken.

De livestream zag er ook goed uit, met een erg enthousiast neefje(8) in de chat (Zat op het account van zijn zus).