
NK GT 2019-I Race 4
Sebring
12-05-2019
Tijdschema
19:45 - Briefing (verplichte deelname via TeamSpeak)
20.00 - Kwalificatie (20 minuten, onbeperkt aantal ronden)
20.20 - Warmup (40 minuten)
21.00 - Race (70 minuten, rollende start)
Weerbericht

Startprocedure
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart.
Wij gaan echter rustig op het gas en vormen direct een single line op basis van je startpositie.
De leider rijdt op de pitlimiter en de rest volgt hem op gepaste afstand maar het gat mag niet groter zijn dan 5 wagenlengtes.
Bij het ingaan van de laatste sector is iedereen verplicht op de pitlimiter te rijden en deze mag dan niet meer uitgezet worden.
Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race.
Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start en ontvang je hiervoor een straf.
Heeft de auto geen pitlimiter dan hanteer je een snelheid van 80Km/h. Op de "green line" wordt een marge van 5Km/h gehanteerd.
Green-line
De green-line bevindt zich op de start/finish streep. Er wordt dus een complete formatieronde gereden, op het moment dat jij over start/finish rijdt, begint jouw race.
Aanmelden als gastrijder?
Bij het NK GT3 kampioenschap is het niet mogelijk om als gastrijder mee te doen
Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT kampioenschap, doe dan eerst 2 raceavonden (4 races) mee in het DTCC of F2000 kampioenschap. Vergeet dan niet om ook even een mail te sturen naar RC@SRVN.NL
Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.
Links
Algemene Informatie NK GT 2019



 (Zaterdag ff een paar ronden in de Aston gereden, default setup met softs en na 5 rondjes was ik al sneller dan met de platte kevert...
 (Zaterdag ff een paar ronden in de Aston gereden, default setup met softs en na 5 rondjes was ik al sneller dan met de platte kevert...  )
 ) 
   
   ondanks dat ik niet voor de topposities strijd, wil ik liever geen tijd verliezen wat niet nodig hoeft te zijn.
  ondanks dat ik niet voor de topposities strijd, wil ik liever geen tijd verliezen wat niet nodig hoeft te zijn.




 . Daarna kon ik een paar keer aansluiten bij wat groepjes kemphanen voor me en diverse mensen al dan niet bij foutjes voorbij kunnen steken. Waren leuke gevechten. Helaas ging meen Wouter vlak voor mijn neus dwars waar ik er net niet langs kwam en werd aangetikt met ophangingschade voor en achter. Daardoor ruim 75% van de race met een licht scheve auto gereden. Weet niet of het aan de schade lag want ook na het kontakt ging het op de softs nog best aardig maar na de stop (zonder repairs) op de mediums ben ik geen moment meer in lekker ritme gekomen. Gevolg was dat ik een aantal keren de auto even kwijt was, gelukkig zonder iemand anders of muren in de buurt. Maar het gebrek aan vertrouwen en dus pace koste me aan het eind nog zeker 2 of 3 plekken aan mensen met een betere pace die me eenvoudig voorbij konden. Maar mede door de pech van anderen toch redelijk wat puntjes gesprokkeld op p13.
 . Daarna kon ik een paar keer aansluiten bij wat groepjes kemphanen voor me en diverse mensen al dan niet bij foutjes voorbij kunnen steken. Waren leuke gevechten. Helaas ging meen Wouter vlak voor mijn neus dwars waar ik er net niet langs kwam en werd aangetikt met ophangingschade voor en achter. Daardoor ruim 75% van de race met een licht scheve auto gereden. Weet niet of het aan de schade lag want ook na het kontakt ging het op de softs nog best aardig maar na de stop (zonder repairs) op de mediums ben ik geen moment meer in lekker ritme gekomen. Gevolg was dat ik een aantal keren de auto even kwijt was, gelukkig zonder iemand anders of muren in de buurt. Maar het gebrek aan vertrouwen en dus pace koste me aan het eind nog zeker 2 of 3 plekken aan mensen met een betere pace die me eenvoudig voorbij konden. Maar mede door de pech van anderen toch redelijk wat puntjes gesprokkeld op p13.

 
  