Dat was onverwacht een leukere race als verwacht.
Cota is een van die circuits waar je echt in een lekkere flow moet zien te komen en dat lukte me niet echt, heb eigenlijk de hele race met de auto gevochten. Er in de quali een PB uit persen en dan op 2 seconden van de top staan verbaasde me helemaal niet. Maakte ook niet uit plan was toch al, nog meer als anders, rustig aan en zien de streep halen.
Eerst maar excuses aan diverse gte rijders. Mede omdat ik te veel met de auto aan het vechten was diverse malen inhaal acties geplaatst waarbij ik op moment dat ik het deed zelf al dacht dat was niet handig Peeters. Dus mocht iemand nog meer als normaal zijn geschrokken van een felgroene regendruppel sorry.
Dan de race zelf.
Had geluk in bocht een waardoor ik voor Ruben en een van de heren Bosschieters terecht kwam. Maar die waren in die fase een klap sneller als me en beiden konden me al redelijk snel voorbij.
In het eind van die eerste stint een tijd lang met Jos gevochten. Jos kwam steeds dichterbij en we gingen meen samen de pit in waar Jos wat eerder weg was. In de tweede stint kon ik , geholpen door gte verkeer, steeds wat inlopen op Jos en het lukte ook om er langs te glippen.
Dat was eerste gevecht in een race waar ik had verwacht dat het een lange saaie oefenstint in niemandsland zou worden.
Tweede deel van race was vervolgens heel lang erg leuk met Ruben. Kon zijn tijden enigzins matchen en door het gte verkeer waar soms Ruben en soms ik wat tijd mee verloor bleven we heel lang bij mekaar in de buurt. Ruben was iets sneller en kon als hij achter me zat steeds wat prikken. Ik kwam niet verder dan bij hem aansluiten en alleen als hij echt last had van gte's kwam ik soms even echt dicht in de buurt. Maar hierdoor was het toch een race en geen oefenstint voor mij dus was leuk

. Uiteindelijk in the heat of the battle een inschattingsfout aan mijn kant bij passeren twee vechtende gte's. Sorry Ad en de andere grijze porsche, tnx voor goed opletten dat had helemaal verkeerd kunnen aflopen, niet tussen jullie moeten duiken in dat gevecht my bad. Daarbij wel de aansluiting bij Ruben verloren en kon ook niet meer in de buurt komen.
Maar daarmee eindigde het toch nog steeds niet als oefenstint. Na mijn laatste late stop kwam ik op een relatief lege tank met verse banden achter de vechtende Lennart en Arjan terecht. Omdat ze stevig met mekaar aan de slag waren kon ik hun pace op dat moment eenvoudig volgen. Maar met nog maar een minuut of 20 te gaan had het geen zin om me in het gevecht te mengen dus ben er op een klein stukje achter blijven hangen. Zeker toen in de laatste paar minuten ook nr 3 bij het gevecht aansloot. Ik heb in ieder geval vanuit eerste rang de top 3 vechtend over de streep zien gaan
In begin van de race zat ik op TS te mopperen '

nog 2,5 uur deze bocht doen heb ik eigenlijk helemaal geen zin in'. Maar uiteindelijk was het de leukste endu race van het seizoen voor me

. Laat lemans maar komen!