LMP3 2018-II | Race 5 Spa-Francorchamps | 01-11-2018

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
LMP3 2018-II Race 5
Spa-Francorchamps
01-11-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race (50 minuten, formatieronde, staande start)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie LMP3 2018-II
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Dan zal ik als gastrijder aftrappen :).

Dit was voornamelijk een test race voor me om te zien of mijn issues met VR echt een specifiek LMP3 dingetje was. Dus meedoen extra voorzichtig zijn mocht er iemand in de buurt komen en verder zien of het online uitrijden van een race technisch gezien een keer lukt.

Dus ook geen Q gedaan starten vanuit de pits en rustig achter het veld aanhobbelen. Dat ging lekker, met name in eerste deel van de race er waren nogal wat mensen die zich ergens verslikten en ik schoof steeds meer naar voren. Qua tempo kon ik prima achter Rudy blijven hangen die zich (ook vanuit pits gestart :() door het uitelkaar vallende veld heen aan het werken was. Ik kwam op een gegeven moment heel even voor Rudy terecht, maar aangezien ik niet bij hem weg kon rijden en niet vlak voor hem wilde blijven zitten weer opzij gegaan en laten gaan.
Daarna een hele tijd achter Berry gezeten waarbij we samen steeds meer op Twan inliepen. Die had in het begin veel van zijn bandjes gevergd en dat was in de tweede helft duidelijk te merken. Berry kon bij een foutje van Twan uitkomen busstop voorbij en ik ben tot einde race rustig cruisend achter Twan blijven hangen.

De laatste paar laps kreeg Twan steeds meer last van de bandjes en er begon achter ons nog iemand hard in te lopen. Ging van 11 seconden in een paar laps terug naar 3 of 4 seconden. Maar daar moet ook iets gebeurd zijn want helemaal aan het eind was dat opeens weer 10+ seconden.

Tevreden dat uitrijden race technisch gezien gewoon goed ging, maar wel een beetje zure smaak dat ik me (om geen issues bij anderen te veroorzaken) wellicht onnodig heb uitgeschreven. Vind het een leuke auto en kom er aardig mee uit de voeten. Wat mij betreft een blijvertje voor volgend seizoen.

Voor andere rijders alvast succes op sebring.

en PS proficiat voor de podium rijders, felicitaties uitdelen ben ik de laatste tijd steevast aan het vergeten :oops:

Eens een keer de clips aan elkaar geplakt met rf2 overlay in beeld zodat je ziet welk tijdstip eea gebeurt.
Gebeurde nog best veel de eerste paar laps zo links en rechts :D .
Laatst gewijzigd door Ger Peeters op 02 nov 2018, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Ik was tevreden met p11 in kwali.
In de race lekkere start en zat al snel op p6.
In een gevecht wat te veel van bandjes gevraagd en had enorme flat spots.
Daarna ging ronde tijd met 2 tot 3 sec per rondje achteruit en daardoor viel ik terug tot uiteindelijk p9.
Door het lang met flinke flatspots rijden was ik wel goed door elkaar geschud.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Toch ging je lekker Twan! Ik had het lumineuze idee om te kijken hoe mijn setup gemaakt op medium downforce ging rijden met een low downforce pakket 1 minuut voor de aanvang van de kwalificatie. Reed voor geen meter, dus dacht dat switch ik wel terug in de warmup voor de race. Ging dus niet :teards: Was dus even spannend :)
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

William Geuze schreef: 02 nov 2018, 12:09 Toch ging je lekker Twan! Ik had het lumineuze idee om te kijken hoe mijn setup gemaakt op medium downforce ging rijden met een low downforce pakket 1 minuut voor de aanvang van de kwalificatie. Reed voor geen meter, dus dacht dat switch ik wel terug in de warmup voor de race. Ging dus niet :teards: Was dus even spannend :)
Jaaa dat gingen wij ook testen 5 minuten voor de kwali, gelukkig net op tijd terug kunnen switchen. Helaas was de balans in de auto tijdens de race compleet anders dan tijdens de practice en voelde het alsof ik zonder achtervleugel reed. Mechanische grip turn entry was nergens en op het gas gaan deed de Drift King team naam wel wat teveel eer aan. 😂 🙄

Blij met de 1-2-3. Wordt een leuke finale op het Sebring. :)
Gebruikersavatar
Serge Bakker
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 jul 2017, 19:59
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Haarlem

Beter dan verwacht. Mn remmen waren drama en had al vroeg flatspots te pakken...
meer dan 40 minuten op P3 gelegen en door een lagspike in Eau Rouge kon Gert me voorbij helaas.
Dacht dat hij misschien wel een gentleman zou zijn om de plek terug te geven ;) ;)
Nee lekker gereden wel en prima resultaat
Gesloten

Terug naar “SRVN LMP3 2018-II”