Endurance
Algemene Informatie 2018-II & 2019-I
Welkom
Welkom bij het eerste endurance seizoen van SRVN. We gaan rijden met de LMP2 & GTE auto's van het Endurance pack van Studio 397.
Let op: deze content dien je zelf aan te schaffen. Dit kan je doen middels de volgende link: https://store.steampowered.com/itemstor ... tail/1004/
De baan van Sebring kost € 8,99 en dien je zelf aan te schaffen via de Steam Workshop.
https://store.steampowered.com/itemstor ... detail/18/
De evenementen
De Endurance races gaan over 2:30 uur, met 1 rijder per auto.
De kwalificatie wordt private verreden, dit is de gemakkelijkste en snelste optie om de GTE's en LMP's 'los' van elkaar te laten rijden.
De tijden na de kwalificatie vormen de startgrid, handmatig de grids aanpassen waardoor alle LMP2’s sowieso voor de GT’s starten is niet gewenst.
Gastrijders zijn toegestaan, zij moeten zich aanmelden in het daarvoor bestemde topic. Volgens standaardprotocol (ingeschreven rijders > reserverijders > gastrijders).
Voor dit eerste 'pilotseizoen' is er geen rookie-klasse.
Kalender
27-10-2018: Sebring
08-12-2018: Daytona
26-01-2019: COTA
16-03-2019: Le Mans
Reguliere tijdschema
19.00 - Briefing (verplichte deelname via TeamSpeak)
19.15 - Kwalificatie (10 minuten, private, onbeperkt aantal ronden)
19.25 - Warmup (5 minuten)
19.30 - Race (2:30 uur, formatieronde, (eigen) rollende start)
Bijzonder Raceraceglement (BRR)
Teams bestaan uit maximaal 4 rijders.
Startprocedure
Tijdens de races wordt gebruik gemaakt van een handmatige rollende start, waarbij de volgende procedure geldt:
- De sessie begint direct met de race, er is geen automatische opwarmronde;
- Bij groen licht begint de handmatige opwarmronde (de tijd begint te lopen), rij één voor één rustig weg, en vorm een enkele rij;
Let op: rijd je hier te vroeg weg, wordt er automatisch een valse start toegekend, ook al is dit het begin van onze opwarmronde. - Rij de hele opwarmronde op de pitlimiter;
- Per race wordt er in het topic aangegeven wat het startpunt is, dit is meestal de apex van de laatste bocht. Wanneer jij aan het eind van de opwarmronde op dit punt rijdt, mag je van de pitlimiter af en begint jouw race.
Blauwe vlaggen zullen per definitie gezwaaid worden, maar wanneer deze wordt gezwaaid tussen verschillende klasses hoeft de langzamere auto niet opzichtig aan de kant te gaan. Probeer echter wel binnen redelijke tijd te zorgen dat de snellere LMP klasse voorbij kan aan de GTE klasse, dit kost het minste tijd voor beide partijen. Binnen jouw eigen klasse gelden de normale blauwe vlag regels.
Multi-class racing
Wees je bewust van het feit dat je in een snellere of langzamere klasse rijd. Iedere klasse rijdt zijn eigen race, waarbij samenwerking tussen de klasses door iedereen op prijs gesteld zal worden. Houd er als LMP2 rekening mee dat de GTE's een stuk langzamer zijn en ook minder downforce hebben. Wat voor een LMP2 een flauwe volgas bocht is, kan voor een GTE best wel wat stuurwerk vereisen, waardoor bijv. buitenom inhalen niet altijd handig is als de GTE de hele baanbreedte nodig heeft. Doe je dit wel, en moet de GTE zijn lijn opofferen, zal je dit niet in dank worden afgenomen.
Wordt je als GTE ingehaald door een LMP2? Hou dan vooral je racelijn en gedraag je voorspelbaar. Ga niet plots van je lijn af, plots op de remmen, of andere fratsen uithalen. Zit er in een bocht een LMP2 vlak achter je, kies niet bij de exit de binnenkant, want dat is vaak juist de kant die de LMP2 zal kiezen. De snellere wagen komt je echt wel voorbij, puur door het snelheidsverschil.
Het makkelijkst voor beiden is vaak om op de rechte stukken of in de remzones in te halen. Ga je naast elkaar op een remzone af, kun je als GTE het beste even liften om de snellere LMP2 voorbij te laten gaan, zodat je allebei in slagvorgorde de bocht kunt nemen, i.p.v. dat je naast elkaar door de bocht gaat en een afwijkende lijn moet pakken (en daarmee meer tijd verliest, dan wanneer je even lift voor de bocht).
Voor de duidelijkheid: verdedigen of blocken ten opzichte van een andere klasse heeft geen enkele zin en zal ook zeker bestraft worden. Dit heeft namelijk geen plaats binnen multi-class racing. Natuurlijk hebben we binnen SRVN niet al teveel ervaring met multi-class racing dus enige coulance van de RC is hier wel op zijn plaats. Mensen met twijfels over hoe te handelen of andere multi-class gerelateerde vragen kunnen ten alle tijde contact opnemen met de RC.
Puntentelling (per klasse)
1e positie - 50 punten
2e positie - 40 punten
3e positie - 35 punten
4e positie - 32 punten
5e positie - 30 punten
6e positie - 28 punten
7e positie - 26 punten
8e positie - 24 punten
9e positie - 22 punten
10e positie - 20 punten
11e positie - 19 punten
12e positie - 18 punten
13e positie - 17 punten
14e positie - 16 punten
15e positie - 15 punten
16e positie - 14 punten
17e positie - 13 punten
18e positie - 12 punten
19e positie - 11 punten
20e positie - 10 punten
21e positie - 9 punten
22e positie - 8 punten
23e positie - 7 punten
24e positie - 6 punten
25e positie - 5 punten
26e positie - 4 punten
27e positie - 3 punten
28e positie - 2 punten
Vanaf 29e positie - 1 punt
Driving aids en serverinstellingen
Auto clutch: on
Damage: 70%
RealRoad instellingen
Practice: User: Autosave, X15 (bij regen: X1).
Kwalificatie + Race: Naturally Progressing, X1
Benodigdheden
rFactor2
Circuits
Volgen.
Carset
SRVN Endurance pack v1
Templates
Zie https://forum.srvn.nl/viewtopic.php?f=140&t=3007
Inschrijven
Je kunt je als team inschrijven voor het Endurance kampioenschap door een mailtje te sturen naar bestuur@srvn.nl.
Vermeldt hierin de teamnaam, de rijders en de bijbehorende startnummers. Als een rijder nog geen vast startnummer heeft bij SRVN, dient de rijder eerst een startnummer te kiezen. Klik hier voor de beschikbare startnummers.
De paints van de auto (en/of helm) stuur je uiterlijk 5 oktober op naar modteam@srvn.nl.
Er zijn maximaal 35 plaatsen beschikbaar. (2 x 17 plekken + 1 bij de klasse met de meeste inschrijvingen) Daarna volgt een reservelijst per klasse.
STARTLIJST LMP2
=================
Bluerange Racing
LMP2
25. Walther Berk
26. Lennart Lippens
33. Roland den Hollander
RTSE
LMP2
63. Twan Capellen
99. Ger Peeters
67. Ger Heuts
Scuderia Leone
LMP2
43. Ruben Correa Alves
50. Arjan Veltens
Boost Racing
LMP2
147. Wouter Bosschieter
148. Bart Bosschieter
DCRacing
LMP2
059. Johan van Doren
012. Jos van der Sterren
096. Edward Hoekstra
Gravity Racing
LMP2
83. Frans-Jan Romme
53. Rik van Aerle
Fair Racing Team
LMP2
156. Paul Holt
155. Tonnie Jansen
Team ERS
LMP2
55. Michel Gulpen
RESERVELIJST LMP2
==================
Team ERS
LMP2
60. Jacco Visser
HID Motorsport
LMP2
074. Jeroen Huisers
Bluerange Racing
LMP2
82. Serge Bakker
Fair Racing Team
LMP2
190. Max Scholten
STARTLIJST GTE
===============
Team NiRo
Porsche - GTE
165. Roel Palmers
194. Mark Verwer
VanderPoel Racing
Porsche - GTE
149. Nanno van der Poel
150. Pascal de Birk
146. Michael Jaggie
110. David Davine
Team JPAD Racing
Porsche - GTE
145. Jean-Paul van Aerle
130. Ad Dumont
Team Speedhunters
Porsche - GTE
17. André Jager
92. Ruben Schenkel
Castrol Racing Team
BMW - GTE
18. Albert van Mourik
24. Patrick Smid
71. Thierry v/d Heijden
77. Xiomar Elizabeth
Sim Addict Racing
BMW - GTE
142. Marcel Siegers
CSR
Porsche - GTE
162. Bavo Follon
163. Hans Damiaens
RESERVELIJST GTE
===================
...
Stand kampioenschap
https://srvn.nl/klassement/endurance.html
Deelnemen als gastrijder?
SRVN-leden die niet staan ingeschreven voor een bepaald kampioenschap, kunnen deelnemen aan de evenementen van het desbetreffende kampioenschap als gastrijder in de voor dat doel ter beschikking gestelde gastrijdersauto's.
Dit mag maximaal 2x per seizoen waarbij het laatste evenement van het seizoen is uitgesloten.
Aanmelding moet vooraf gebeuren via het 'Aan- en Afmeldtopic': https://forum.srvn.nl/viewtopic.php?f=148&t=3053
Ook aspirant-leden kunnen gebruik maken van de gastrijdersauto gedurende één maand zonder aan de contributieplicht te voldoen. Daarna worden ze van verdere deelname uitgesloten totdat ze aan alle voorschriften rondom inschrijving bij de vereniging en
betaling van de contributie hebben voldaan.