René de Ruijter schreef: ↑12 okt 2018, 09:23
Tijdens de kwali na 2 hotlaps crashte mijn Rf2 waardoor ik een dnf achter mijn naam kreeg. Kon ik niks aan doen en daarom kreeg ik dus mijn tijd weer terug van de raceleiding. Dit zorgde voor wat verwarring bij sommige. Wellicht handig om in zo'n situatie volgende keer een algemeen bericht via TS of chat te doen. Dan weet iedereen waar hij aan toe is.
Ik ben het met je eens dat hierover wat duidelijk gecommuniceerd had kunnen worden maar om een beetje beeld te krijgen waarom dit niet is gelukt het volgende.
Zodra er iemand tijdens de kwalificatie de server verlaat raakt de XML file gelijk helemaal de weg kwijt.
Deze XML file wordt gebruikt om de reverse grid te maken.
Als die dus niet meer goed is moeten we overstappen op het handmatige werk en dat kost veel tijd.
Dat was dan ook de reden waardoor de warmup tot 2x toe opnieuw werd gestart.
Eerst waren we al enkele minuten kwijt om jouw gereden tijd op te zoeken en de juiste startplek te bepalen.
Toen handmatig de top 8 omdraaien en dit verwerken in een bestand.
We dachten slim te zijn om toch de XML te gebruiken, daarop de reversed grid tool op los te laten en dan handmatig jou er tussen te zetten.
Maar dat ging natuurlijk niet en verzorgde nog meer vertraging.
Stress alom dus maar wel een leermomentje voor de WL.
Communicatie had op dat moment een lagere prio gekregen maar we hadden idd beter 1 minuut later kunnen starten en eerst even duidelijk kunnen maken wat de problemen waren.
Uiteindelijk is Marvin degene geweest die hier het meeste last van had maar ik heb hem op TS de situatie uitgelegd.
In zijn geval dubbel pech zelfs want ipv positie 9 bij race 1 had hij plek 10 gekregen.
Zelf stond ik op 9 en heb hem dan ook netjes voor laten gaan zodat hij hier geen last van heeft gehad.