Waar het weer betreft, ben ik voor variabelen. Het idee dat het weer een strak gereguleerd ding wordt, vind ik absurd. Weer hoort onvoorspelbaar te zijn en voorspellingen niet meer dan een berekende gok. Wat mij betreft zegt de weersvoorspelling in de briefing dat er aan het einde van de race een buitje valt en blijkt vervolgens tijdens de race dat de bui een uurtje eerder over komt waaien. Welkom in Nederland of Groot-Brittannië of welk wisselvallig land dan ook. Zelfde voor de baancondities. We hoopten dat het snel zou drogen, maar dat ging helaas toch wat trager, of andersom.
Als de server binnen een sessie ineens rare sprongen maakt, dan lijkt me dat iets om te onderzoeken, maar de notie dat de weeromstandigheden en de staat van het asfalt allemaal precies een spoorboekje moeten volgen, daar bedank ik voor.
De live weather heb ik al eens voorgelegd aan het bestuur, maar er waren technische bezwaren, als ik me niet vergis. In mijn voorstel toen hoefden we slechts eens per half jaar de coördinaten te veranderen voor de weerslocatie, waarmee ik dacht dat de grootste bezwaren (het constante aanpassen van de serverbestanden om de juiste locatie te pakken) weg waren, maar er was dus nog iets anders dat het idee in de weg stond.
Ben benieuwd naar je voorstel, Ruben.