Ben ook een groot voorstander van live weather. Snap nog steeds niet waarom dat niet kan.
Al met al wel een aardige avond. Pace was goed, maar nadat sommigen een voordeel haalden uit het feit dat de baan nat begon waar hij droog hoorde te zijn vielen we kansloos terug met een pitstop. Er was geen reden dat het nat zou zijn (baan was visueel droog en hud stond op starttijd) en we vertrouwden op de briefing, maar die was dus fout. Directe concurent Cliff had hetzelfde, dus daar hadden we geluk mee. Uiteindelijk van een kans op podium teruggevallen naar p13 door de stop.
Race 2 begon wel volgens de briefing droog, en vanaf p13 direct een harde klap bij t1. Iemand stuurde daar halverwege de remzone keihard in? Hopelijk was dat een foutje, want was wel heel vroeg. Met voorvleugel en ophangingsschade toch nog wat naarvoren kunnen rijden samen met Gert, maar mistte wel wat grip voor.
Toen het ging regenen stond ik 3 seconde achter Gert en 6 achter Cliff. De enige manier waarop ik ze kon verslaan was een andere tactiek toepassen, dus toen zij naar binnen gingen voor wets bleef ik buiten, met een hilarische rallycross sessie als gevolg. Uiteindelijk net 1 seconde achter Gert gefinished, dus ik verloor er helemaal niks mee.
Ook ik was “helemaal over de pis toen het net even niet ging zoals ik gehoopt had”, om René zijn woorden te gebruiken. Maar niet omdat het nat was, maar omdat sommigen het wisten en zo een heel groot voordeel hadden. Ik ben juist een groot voorstander van onvoorspelbare omstandigheden, maar wel als dat voor iedereen zo is. Nu wist de helft precies wat er gebeurde en de andere helft ging uit van de briefing, zoals elke race. Dat is alsof iemand stiekem de race op 35 minuten zet, een aantal dat zien en er niks over zeggen waardoor de helft een pitstop moet doen. Leuk als dat voor iedereen als een verassing komt, maar niet als een aantal het weten en stil houden.
Maar goed, heb me verder op de baan prima vermaakt en het klassement leeft nog. En als een bonus helemaal geen lag gehad gister! Op naar The Glen!