Na een moeizame trainingsperiode erachter gekomen dat Interlagos mij niet helemaal ligt, ik kwam maar niet in de buurt van ronde tijden van andere mensen waar ik in Bahrein bij zat en dat was voor mijzelf wat teleurstellend.
Op met frisse tegenzin naar de kwalificatie, we gingen er maar het beste van maken. Wonder boven wonder in de kwalificatie reed ik voor mijzelf een rondetijd die 0,6 seconde sneller was dan m'n snelste rondetijd tot dusver, dat gaf de burger moed! Helaas resulteerde dit alsnog in een P29 voor de race wat dus weer tegen viel.
Bij de start van de race was het achterin het veld onmogelijk om de lichten te zien, althans dat was mijn beleving... ik moest dus op het geluid en visueel vermogen afgaan op mijn mede weggebruikers waardoor ik een niet al te beste start had.. Al met al kwam ik de eerste ronde prima door zonder schade zelf of aan andere te hebben gereden, viel mij reuze mee! Na 1 ronde had ik door wat schermutselingen voor mij al zo'n 6 plaatsen gewonnen en dat was een verrassing. Ik wist echter dat de mensen die achter mij reden de betere pace hadden. Zo heb ik een aantal rondes met Dennis Douna en Marcel Offermans samen gereden, heren jullie hebben mij eerlijk verslagen en complimenten voor de zeer nette inhaalacties!!
Vervolgens ging het na een aantal rondes fout toen de roze RTSE auto van Jan Feenstra mij op een erg WTF momentje van de baan af kegelde, ik zag hem in mijn spiegels van heel ver en snel aankomen maar besefte niet echt wat er gebeurde op dat moment waardoor ik niet kon anticiperen. Resultaat was dat hij vol op m'n rechterachterwiel klapte met ophanging schade als gevolg. Na de race in de replay bleek dat Feenstra tijdens het remmen nog half op het gas bleef, gevalletje te grote voeten kleine pedalen?

en daardoor werd ik dus gedivebombd en uit de race gekegeld. Wel terug naar de pits kunnen rijden en besloten de pitstop te combineren met de vervroegde geplande pitstop. Schade reparatie duurde 62 seconde dus de race was sowieso voorbij. Na de reparatie mijn weg vervolgd
op P33 met 1 minuut achterstand naar P32.... maar de schade bleek nog niet helemaal opgelost leek het want de auto zwabberde nog alle kanten op. En hoe... nog geen 2 rondes later maakt ik, als enthousiaste achterblijver

, in de eerste bocht een fout door te wijd te gaan en raakte in de slip. Ongelukkig kwam ik de baan op en daardoor raakte Ronald mij in de flank, mijn excuses Ronald voor dit stomme ongelukkige moment... Mijn achtervleugel lag er af net na de eerste bocht en doorrijden was te onverantwoordelijk voor de rest van het veld. Toen maar besloten de race vroeg tijdig te beëindigen en op de bank de livestream verder te gaan kijken.
Op naar Silverstone met de chevy.. een track die mij wel beter ligt (hopelijk). Tot daar allemaal