Tnx, ik doe het (voorlopig) bij iedere race en inmiddels met meer redenen.
Het wordt al bijna als normaal gezien dat er van nagenoeg iedere race een stream is. Dat is het zeker niet, dus bij deze aan alle vrijwilligers die er tijd in blijven stoppen

. Als ik uit de auto stap ga ik bijna altijd meteen de stream ook nog even bekijken. Ja ik ben leip

.
Het is onmogelijk voor de streamers om alles voor iedereen in beeld te brengen en bij het bekijken van de streams merkte ik dat ik dan toch ook vaak juist de momenten mis die voor mij persoonlijk het spannendst of leukst waren. Is geen kritiek richting streamers, top werk kijk altijd met veel plezier wat elders op de baan gebeurd, is gewoon een feit je kunt niet alles in beeld brengen.
De momenten die ik kies waren dan ook eigenlijk vooral bedoeld voor mezelf, kan (later als ik echt oud ben) met veel plezier nog eens met een grijns kijken hoe iemand me op een mooie manier inhaalt of omgekeerd...

. Ik ben nog steeds op zoek naar mijn mooiste inhaal manoevre ooit, jaren geleden bij BRO in een F3 op zandvoort op scheivlak buitenom bij Giel, was destijds een stream van maar vindt hem niet meer.
Een extra reden is dat de inhaler of ingehaalde of iemand anders die in beeld te zien is zo'n extra tube clipje wellicht ook leuk vindt.
Maar ik ben de laatste keren, merk ik zelf, ook wat vaker clipjes aan het meenemen waar ik bij het bekijken denk oei dat was niet heel handig van mezelf (of van iemand anders bij me in de buurt). Is ook de reden om zeker de start iedere keer mee te nemen. Ik sta toch vaker wat verder in het middenveld dus dan geeft het naast de streambeelden een extra blik op een ander deel van het startveld.
Ik zie soms mensen raketstarts maken en het dan weggooien in bocht een (zullen we maar een maxje doen gaan noemen).
Ook hier absoluut geen verwijten, verder naar achteren is de kans op issues gewoon om allerlei redenen vaak wat groter als voorin. Zag zo dezze keer pas bij maken van de clips dat ik weer door oog van de naald kruip in bocht een....had de spin een paar cm achter me niet eens gezien want ik was vol gefocussed op de twee man naast/voor me.
Maar in generieke zin is dit (denk en hoop ik) mijn beperkte bijdrage in een poging het racen voor iedereen leuker te maken door ook te laten zien op welke manieren het (bij mij in de buurt) soms net niet goed gaat ongeacht of ik het nou zelf ben die een boeboe doet of of niet. Van foutjes kun je leren (ik heb zelfs nog hoop voor Max).
Op naar de volgende langdradige rapportage, hmmz zandvoort, zou scheivlak en buitenom met de clio ook......