Met een paar autoloze zondagen voor de boeg leek het mij leuk eens met de GT's mee te doen. En dan is een regenrace op Spa natuurlijk helemaal interessant! Ik heb in m'n eerste weken bij SRVN een jaar geleden 1x kansloos bij de GT's meegedaan op Brands Hatch, dus echte ervaring had ik nog niet met deze auto's. Had daarom ook veel geoefend om vertrouwd te raken met zowel de auto als de omstandigheden.
Kwalificatie: ging best goed, met P7.
Race 1: Twijfelde vooraf tussen wets, inters of slicks

, en koos dus voor slicks. Het zou immers maar een paar minuten regenen, waarvan 'blok 1' al na de opwarmronde voorbij zou zijn, dus 40% kans dat de regen zou stoppen na de opwarmronde, wat het gelukkig deed. De eerste rondes was het niet de snelste band, en verloor ik vooral veel tijd in Eau Rouge, maar kon ik (vooral dankzij de opgeschroefde traction control) de auto prima op de baan houden, zonder al te veel tijdverlies. De laatste 3 rondes was ik sneller dan de auto's om mij heen (allemaal op wets) en reed ik het gat naar Jeroen dicht, was zelfs een seconde sneller in de middensector, maar kon er daar niet voorbij: P8, viel niet tegen, al waren intermediates toch wat sneller geweest denk ik.
Race 2: drukke beginperiode, met veel auto's en spray voor m'n snufferd, waar zich een mooie Thierry-train vormde, die op inters was gestart en niet van plan was ook maar iemand voorbij te laten

. Toen ik achter Thierry zat ging hij wat wijd, waarna ik de binnenkant probeerde te volgen en hem niet meer kon ontwijken toen hij weer wat naar binnen kwam, met de spin van Thierry als gevolg, excuus!
Vervolgens ook leuke gevechten gehad, waarbij ik mij een keer verrem voor bocht 1 en Twan een tik geef, ik hoop niet dattie daarna heel krom was.
Na 20 minuten had ik voor het eerst vrij zicht en kon ik op zoek gaan naar constante rondetijden, met Walther 5s voor me. De rondetijden op wets bleven nog te langzaam voor slicks, maar inters zou wel sneller zijn. Alleen stoppen voor brandstof kwam eigenlijk niet in mij op, ik was gefocussed op het wisselen naar slicks. Toen Rene de Ruijter voor m'n neus de baan op kwam op inters en daarop direct snel was besloot ik ook te stoppen voor inters. Ik was meteen 3-4s sneller, dus dat pakte goed uit, echter moest ik nog wel even 15s goed maken op Ger en Walther die alleen stopten voor brandstof. Ik kon beiden uiteindelijk nog vrij eenvoudig voorbij, waarna ik de laatste 5min achter Bram zat, die nog op wets reed. Ik was wel sneller (vooral de middensector), maar wilde als gastrijder geen risico nemen met de kampioenschapsleider. Martijn had er flink de vaart in de laatste 2 rondes en kwam nog dichtbij, maar ik paste er nog precies tussenin: p7, zeker tevreden mee.
Misschien volgend seizoen ook maar GT(3) dan?