Jeroen Huisers schreef: ↑15 sep 2017, 09:31
William Geuze schreef: ↑15 sep 2017, 07:26
Al sinds menig ALV pitch ik het idee van een live steward die kan ingrijpen. Helaas zijn er maar zeer weinig mensen die hier in mee willen gaan. Ook dit zou een verantwoordelijkheid van deze steward kunnen zijn, de rest van het veld beschermen tegen warpende collega's.
Daar ikzelf (en menig andere, niet deelnemende aan dit kampioenschap ) de livestream gisteren hebben bekeken wil ik hier best aan mee werken.
Yes! Nog een medestander!
Ik voorzie alleen veel problemen hierin als maar 1 persoon dit gaat doen.
Neem b.v. even de F1 daar zijn meerdere stewards die er naar kijken (net als onze RC achteraf) alvorens er iets besloten wordt door Charlie.
Daarnaast moet er een lijst zijn met punten waarop gelet wordt en de bij behorende straffen.
Ook in de F1 is hier al veel over gesproken dat er met 2 maten wordt gemeten (volgens rijders dan), willen we deze discussies ook hier gaan krijgen?
In de F1 zijn ze behoorlijk anal af en toe, en het grote probleem dat er soms met meerdere maten gemeten wordt is dat het elke keer andere mensen zijn deze maten meten. Ook, zal, in samenwerking met de RC, de live steward(s) beperkt moeten worden qua mogelijkheden en straffen. Deze zullen dan reglementair bepaald moeten worden door de RC en of middels een ALV.
En dan nog, hoe gaan we tijdens de race iemand benaderen over zijn rijgedrag? De chat is immers gesloten. En volgens mij heeft niemand een engineer die (niet gesimuleerd) in zijn oren aan het tetteren is.
Dit is een gevalletje interpretatie. De chat is gesloten voor deelnemers, maar naar mijn weten niet voor uitvoerende mensen zoals wedstrijdleiding/serverbeheer. LS zou ook onder deze groep kunnen vallen.
Overigens, puntje wat je inbrengt, zou erg leuk zijn om het team gevoel te bevorderen. Dat er een teammanager aangesproken kan worden die de berichten doorgeeft. Maar dan sla ik weer een beetje door misschien
Wel zou de livestream leuker worden als ineens een melding onderin komt dat er personen "under investigation" zijn, of als er straffen worden uitgedeeld.
Ik denk idd dat dit voor de buitenstaander weer iets extra's kan laten zien, hoe wij onze hobby beleven

Dat wil zeggen, dat als er een keer iets gebeurd waarvan er met afschuw op gereageerd wordt, dat je actief daar tegen op kan treden om te zeggen, dit kan voor ons niet door de beugel, we delen een straf uit of erger (hopende dat het niet nodig gaat zijn).