We zijn weer begonnen!
Met het ontbreken van de top 3 van vorig jaar (en nr 4 en 5 als reserves) liggen er kansen voor een mooie groep gelijkwaardige coureurs.
Kwalificatie ging super. Had al redelijk rondje met een 5e tijd, maar wist dat het een paar tienden harder kon. M'n laatste rondje ging super, en miste de pole op 0,002s, m'n beste kwalificatie.
Race 1, slordig dat er geen opwarmronde was, maar dat zorgde niet echt voor problemen. Kwam redelijk weg dacht ik, maar zat niet helemaal lekker aan de binnenkant bocht 1, waardoor Ruben en Walther (en bij uitkomen Glenn) er voorbij kwamen.
Na het contact tussen Kai en Ruben in bocht 1 schoof ik op naar p3, en zat daarna rondenlang in de BoKa-sandwich. Ik was wat sneller, en zat er een paar keer naast, maar kwam er niet voorbij. Was zelf 1x te gretig en remde een gat in wat er niet was en tikte Kai rechtsachter aan, excuses. Kon gelukkig wel m'n spin opvangen. Op het eind nog teruggezakt naar p5 door wat rommelige contactmomenten, met een close finish (0,022), maar heb door al het geknok de concurrentie wel (onbewust) weg kunnen houden van teamgenoot Walther die zo zijn eerste SRVN-overwinning kon pakken!
Race 2, start was ok, Wouter voor mij had een slechte start, dus ging ik er links omheen. Glenn kwam op hetzelfde moment naar rechts waardoor ik klem kwam te zitten tussen beiden. Het eerste contact konden we nog opvangen, maar daarna haakten we weer in elkaar, waarbij ik een stuk voorvleugel verloor. Ik kon gelukkig door, wat niet gezegd kan worden voor het halve veld achter ons...Jammer dat het zo liep. De marshalls deden in ieder geval goed werk door alle troep op te ruimen binnen 1 ronde

Bijgekomen van de schrik lag ik op p5. Kon Wouter na een paar rondjes voorbij, kon net binnendoor steken bij de spin van André, en lag op p3. Ik reed daarna een goed tempo, liep uit op de mensen achter me, maar het gat naar de eerste twee bleef rondenlang constant. De laatste twee ronden werd het nog spannend, maar kon niets uitrichten, dus ben blij met p3.
P5 en p3, al met al toch wel tevreden. Heb nu na 2 races al meer punten dan vorig seizoen na de eerste 7 races.
Leuke baan ook, al bleek inhalen toch lastiger dan gedacht
Felicitaties aan teamgenoot Walther en aan Misha!
P.S. racen in open wheelers is geen contactsport, dus iets minder lak/rubber uitwisselen kan geen kwaad wat mij betreft. Ik heb genoeg momenten gezien waarbij er te weinig ruimte werd gelaten, met onvermijdbaar contact als gevolg.