Zo, dat ging best aardig!
Had veel geoefend in de regen, o.a. een keer samen met William een uur lang achter elkaar aan rijden met constant tempo zonder fouten te maken. Dat heeft geholpen
Ik stond er goed voor in de Cup, ik moest Ger Peeters voorblijven (of direct achter hem finishen) en om Kai voor te blijven moest ik 2x finishen (2x 5e was genoeg, met maar 5 deelnemers in de cup gisteren).
Kwali: gevalletje 'one shot, one opportunity'. Ik nam niet veel risico in m'n eerste rondje, om zeker te zijn van een foutloos rondje. Had liever p10 dan risico op p3 of p20. Dat lukte prima, met p8 als gevolg.
Race 1: het 'green'-sein kwam erg laat, tot bij de pit-exit. Ik zat eigenlijk te wachten op het bericht dat we nog een ronde extra ging rijden. Eenmaal 'groen' zat ik gelukkig iets minder te pitten dan anderen, dus kon meteen een paar plekken opschuiven. 1e bocht overleefd en daarna rustig m'n tempo gezocht. Ik reed toch met de Cup in gedachten (na de misgelopen titel vorige week bij DTCC wilde ik deze toch echt wel binnenhalen), dus had niet enorm de behoefte om risicovolle inhaalacties te gaan ondernemen. Ik zat dicht op Lennard toen hij dwars ging en mij raakte. Ik had gelukkig geen schade en verloor 3 plekken, dus dat viel te overzien.
Daarna rondenlang een mooi gevecht met Misha en Kai gehad, uiteindelijk als 8e gefinisht, en dus pole voor race 2 (had ik totaal niet aangedacht!).
Race 2: prima start vanaf p1 en de leiding kunnen houden in bocht 1. Daarna direct een gaatje kunnen trekken naar de heren achter mij. Was verbaasd dat ik zelfs nog wat verder uitliep tot 2.5s in de ronden erna en dat men niet echt serieus dichtbij kwam. Hele race
heel beheerst en constant gereden, altijd net onder of op de limiet, nooit er echt over (wel 2x de apex gemist bij de hairpin achterop, maar niet veel tijd verloren). Ik dacht steeds: ze komen dichterbij, nu wordt het lastig, en zat te kijken naar het gat erachter. 3e leek in ieder geval mogelijk mochten Lars en Ruben voorbij komen. Ik wilde natuurlijk graag winnen, maar niet ten koste van alles met het risico dat ik Lars of Arjan er af zou tikken. In de stream hoorde ik dat ik een grote rol speelde in de strijd om het kampioenschap, of ik dat wel door had. Maar zo voelde het niet voor mij. Als ik iemand eraf zou tikken, ja dan had ik invloed, maar niet door vóór of achter wie dan ook te rijden, het seizoen gaat tenslotte over 16 races en ze reden niet met z'n 2en in een aparte klasse ofzo (wel figuurlijk, maar niet letterlijk).
Steeds toen het gat kleiner werd (tot 0,7s) werd het ook weer groter (tot 1,2s). Ik bleef de laatste ronden rustig (tot mijn eigen verbazing) en reed zo naar mijn eerste overwinning

. Best een saaie race eigenlijk haha.
Dit wat uiteraard genoeg voor de Cup-winst, en ik spring ook nog van p9 naar p6 in het algemene klassement. Ik haal op deze laatste raceavond 1 punt meer dan in de hele eerste helft van het seizoen
Leuke stream William! Wel jammer voor Marcel, die uit de pitstraat startte, en direct een ronde achterstand had omdat de ronde achter de safetycar al lap 1 was.
Felicitaties voor Arjan! Iedereen bedankt voor het verzorgen van de stream, server, safetycar, etc.
Ik heb echt genoten van deze klasse. Het zat dicht bij elkaar qua pace, mooie gevechten beleefd en gezien, en wat een heerlijke auto zeg, ik kon er echt mee lezen en schrijven. Ik kan mij echter voorstellen dat de echte open-wheel-liefhebbers iets snellers willen. Ik ben benieuwd wat het wordt voor volgend seizoen.
De linkervoet kan al op vakantie, de rechter krijgt nog een zware week te verduren.