Kwali:
2 stints gereden met 2 verschillende setups. Geen last van verkeer gehad. P7 was mijn deel.
Race1: Goede start, direct William te pakken. De ronde erna Glenn die wijd ging bij het opkomen van S/F en over de curb ging surfen. Toen kwam ik achter Ruben, kon wel aanhaken maar omdat ik toch wel met aardig wat vleugel reed kon ik er niet echt voorbij op de rechte stukken. Alleen als ik een goede exit had de bocht ervoor kon ik in de slipstream komen. Wel een heel mooi gevecht rondenlang. Totdat Glenn dichterbij komt door het gevecht van Ruben en mij, en op het meest technische stuk van de baan hem ernaast probeert te prikken. Zoals op de stream ook al gezegd werd, inhalen kan daar niet. Maargoed, ik liet voldoende ruimte en dat ging ook goed. Tot het rechte stukje voor bocht op de heuvel rechtsaf. Glenn gaat over de curbs en paaltjes en stuitert de baan over met zijn linkervoorwiel tegen mij rechterachterwiel aan. In de rondte...hier baalde ik van als een stekker, extra omdat ik ook nog ruimte liet. Maargoed ik kon redelijk snel mijn weg vervolgen, zij het met vierkante banden. Lippens reed achter me, maar ik kon na een tijdje een klein gaatje trekken. P5 was mijn deel.
Race 2: Weer een goede start vanaf P4, direct Lennard te pakken, helaas moest ik even liften in bocht 1 door de mannen voor waardoor een ketting reactie ontstond en Lennard het strijdtoneel kortstondig moest verlaten. Achter Baltus aan, dat wordt een potje vechten dacht ik, maar nee, een klein foutje van zijn kant kostte hem P2. Op naar Twan dan, die kan ook wel een potje sturen, dus ik maakte me op voor een leuk gevecht. Maar ook Twan maakt een klein foutje, wat stiekem toch veel snelheid kost op deze baan. P1. Mooi.
Waar zijn Lars en Arjan? Lars al op P3 achter Ruben, Arjan nog iets verder weg. Prima dacht ik. Ik kon de eerste race Ruben niet inhalen, Lars zal er ook wel wat moeite mee hebben. En net zo was het, toen Lars er uiteindelijk wel voorbij was had ik 3 seconden voorsprong. Lars snoepte er elke ronde wat vanaf, maar gelukkig was daar het zwart/wit geblokt! De 2e overwinning dit seizoen!!! Helemaal top, het is volgens mij de eerste keer dat ik 2 overwinningen in 1 seizoen haal hier? Of in de DTM klasse moet ik er meer gehaald hebben, maar dat heb ik niet zo helder meer
Behalve nog dat Jos Friemann mij in Montreal het kampioenschap schonk natuurlijk
F2000 is een leuke klasse, heb veel plezier met dit wagentje!
Op naar de volgende