Ik geloof dat ik ergens rond de 7e plek thuishoorde gisteren: Q:7, R1: 7, R2: 7.
Kwali ging prima, p7 op 0.4s van de pole, al liet ik nog wel wat liggen in de 3e sector.
R1, drie dik door de eerste bocht, het ging gelukkig allemaal goed. Ik verloor geen plekken in de eerste ronde, ook wel eens lekker.
In de ronden daarna leuke gevechten gehad met de heren Bosschieter, tot ik een klein gaatje kon slaan waardoor ze niet meer in de slipstream konden aanvallen. De laatste 3/4 van de race eigenlijk alleen rondgereden, 2s achter p6 en een steeds groter wordend gat naar achteren. Eerste top10 finish in F2000, dus heel erg vond ik het niet
R2 vanaf p2 gestart, waar Ruben eigenlijk al direct naast me zat. Weer drie dik de 1e bocht in, vanaf waar ik eigenlijk 4 bochten lang steeds buiten de racelijn zat en mensen er her der voorbij kwamen en ik terugviel naar p7. Op zich niet heel erg, want nu lag ik al meteen waar ik thuishoorde qua pace. De heren waren er anders later wel voorbij gekomen.
Daarna hetzelfde als race 1: fair knokwerk met de beiden Bosschieters, die ik uiteindelijk voor kon blijven en een gaatje kon slaan van 2s. Na de spin van Lennard ging ik als 5e op de finish af, maar een lag-moment bij uitkomen van de laatste bocht (laatste ronde) koste me 5 seconden, waarna ik als 7e over de finish kwam. Wel balen (scheelt toch 2 punten), maar ik was al lang blij dat ik er niet helemaal uitknalde of in andere auto's terechtkwam o.i.d.
Op het lagmoment na ging het voor het eerst in de F2000 eigenlijk allemaal volgens plan, met twee top10-finishes en een puntenverdubbeling.