Hallo,
Gisteravond was mijn eerste race bij SRVN, als Gastrijder.
Ik had een slechte kwalificatie (20e), ik maakte een fout in de eerste ronde en was veel te voorzichtig/angstig in de tweede, al had ik met een toptijd niet verder gekomen van 14e. Ik moet nog wel even wennen aan het idee dat ik om de laatste punten moet sprokkelen, had gehoopt wat meer snelheid te hebben.
In de eerste race kon ik constante rondetijden rijden (rond de 1:25:2), waarmee ik op mijn plek zat qua tempo, zo rond de 16e/17e plek. Werd uiteindelijk 15e door een fout van iemand in de laatste ronde.
De tweede race startte ik als 15e met al snel de snellere JW Ensing achter me. Ik had een slechte exit, waardoor JW rechts langszij kon komen op weg naar de snelle linker vol-gas-knik achterop het circuit (1e van Jim Clarke Esses). Het leek mij wel mogelijk om naast elkaar (ik links) deze bocht in de knallen, maar heel licht zijwaarts contact resulteerde in een spin van mij. Had totaal niet verwacht dat ik zou kunnen spinnen door zo'n licht tikje. Maar goed, ik sloot achteraan aan waarna ik nog twee auto's in kon halen.
Al met al toch erg vermakelijk en leerzaam. Ik had voldoende getraind om constante rondetijden te rijden en de bandenslijtage van de Mediums te beperken, maar ik moet nu nog even uitvinden of die 1.5 seconden die ik te kort kom zit in de racelijn, wagenbeheersing, aan de afstelling, of alle drie

. Al had ik het idee dat er qua racelijn en wagenbeheersing weinig rek in zat.