William Geuze schreef:Naar mijn weten zijn enkel de knoppen en tuimelschakelaars bruikbaar, encoders weet ik niet precies. De schakelaars, zijn een plakplaatje, de multi knop, is een plastic kapje.
Plastic bagger, voor de gamers, die met dit genoegen nemen
Steek aub je centjes ergens anders in...
En ook dit is maar een mening. Het begint ook nog met "Naar mijn weten". Er zit zo te lezen geen eigen ervaring in het verhaal. Die eigen ervaring heb ik ook niet, meer heb wel info ingewonnen bij verschillende (oud) eigenaren van dat stuur. De algemene tendens? Het is
geen plastic prul. Het stuur is best zwaar en de rijervaringen zijn goed. de nadelen? De schakelflippers zitten aan elkaar vast. Druk je rechts, dan komt de flipper links naar buiten. Heb ik zelf ook gehad met een ander Thrustmaster stuur (Guillemot F1 Ferrari of zoiets), maar daar is best aan te wennen. Tweede nadeel is dat sommige draaiknoppen op het stuur nep zijn en ook in mijn ogen kitscherig uitzien. Maar er blijven wel degelijk genoeg knoppen over die wel een echte functie hebben. Ik heb nog geen (oud) gebruiker horen zeggen dat het een plastic prul was. De reden van het van de hand doen, was "gebruikte het niet zoveel" of "helemaal overgestapt naar Fanatec".
Wat ik heb gelezen, is dat je stuur gewoon kunt uitwisselen met het standaard stuur van de T500 of T300, maar dan heb je ook standaard knoppenfuncties. Als je totaal eigen functies aan dit stuurtje willen zou willen toewijzen, dan zou je die iedere keer moeten toewijzen bij het wisselen van de stuurtjes. Maar dat laatste kun je beter zelf googlen. Zoek dan ook meteen naar gebruikerservaringen, dat zegt soms meer dan het geroep van mensen die het stuur niet eens zelf gehad hebben. En tot die laatste categorie behoor ik zelf ook nog...

Prijs bij Coolblue is momenteel 128 euro, maar op Markplaats tref je ze vaker aan voor 100 euro of nog minder. Maar of je dat risico wilt lopen voor 28 euro, moet je zelf weten.
Op YouTube vind je trouwens een video (met complete handleiding van hoe het gedaan is) van dit stuur dat door een hobbyist onder handen is genomen. De nep schakelaars zijn nu vervangen door echte, werkende schakelaars en er is ook een led ingebouwd met versnellingen en oplopend toerental dmv lampjes zichtbaar. En wie dát niet mooi vindt, die houdt gewoon niet van F1-stuurtjes.