Een vraag of een probleem met je PC of rFactor ?
Gebruik dit topic om elkaar verder te helpen.
PC en rFactor (2)
Toch even een performance vraagje.
Ik heb de volgende pc:
AMD athlon x3 440 3.3GHZ
8GB DDR3
HD4670 op 750 Mhz (crossfire)
Het spel draait op een SSD.
Toch had ik gister tijdens de race behoorlijk wat lag vooral tijdens de start en tijdens de hele race wel een klein beetje. Dit zorgt ervoor dat ik toch minder hard rij omdat je wat meer marge gaat inbouwen.
Terwijl ik tijdens de trainingen hier totaal geen last van heb gehad. Alle details etc staan op full maar dat zou toch ook wel mogen met zon verouderde game.
Tjah er draaien niet teveel proccessen mee op de achtergrond en zo.(ik gebruik wel de spotter en data acquisition plugin)
Wat ik graag wil weten: zijn er bepaalde tweaks en settings die de performance behoorlijk beïnvloeden zonder dat je het merkt.
Groet,
Ik heb de volgende pc:
AMD athlon x3 440 3.3GHZ
8GB DDR3
HD4670 op 750 Mhz (crossfire)
Het spel draait op een SSD.
Toch had ik gister tijdens de race behoorlijk wat lag vooral tijdens de start en tijdens de hele race wel een klein beetje. Dit zorgt ervoor dat ik toch minder hard rij omdat je wat meer marge gaat inbouwen.
Terwijl ik tijdens de trainingen hier totaal geen last van heb gehad. Alle details etc staan op full maar dat zou toch ook wel mogen met zon verouderde game.
Tjah er draaien niet teveel proccessen mee op de achtergrond en zo.(ik gebruik wel de spotter en data acquisition plugin)
Wat ik graag wil weten: zijn er bepaalde tweaks en settings die de performance behoorlijk beïnvloeden zonder dat je het merkt.
Groet,
- René Hoogterp
- Berichten: 4050
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
- Locatie: Amsterdam
- Contact:
Je kan sowieso alles op high zetten in plaats van full, dat scheelt al enorm
Je videokaart is een beetje een bottleneck. Alles op full in rFactor op een volle startgrid betekent dat je onwijs veel vraagt van je PC en vooral je videokaart. Schroef je ghrapics een beetje terug en je zou nergens last van moeten hebben.
Juist ook omdat rFactor een oud spel is kun je niet volledig gebruik maken van de kracht van je PC.
Juist ook omdat rFactor een oud spel is kun je niet volledig gebruik maken van de kracht van je PC.
-
- Berichten: 3952
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
- Racestuur: Fanatec CSR Wheel
- Locatie: Marum
Heb je je rFactor-.exe de extensie +fullproc gegeven? Dat scheelt bij mij 100 FPS.
-
- Berichten: 3952
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
- Racestuur: Fanatec CSR Wheel
- Locatie: Marum
Tuurlijk kan ik dat:
Ga naar je rFactor.exe, rechtermuisknop 'Eigenschappen". Vervolgens ga je naar het venster 'Snelkoppeling' en naar de regel 'Doel'. Daar staat C:rFactor.exe of iets dergelijks. Ga naar deze regel en voeg aan het einde +fullproc toe aan de zin. Ik doe altijd met spatie tussen .exe en +fullproc. Als het goed is gaat je rFactor nu meerdere processors gebruiken en is hij sneller.
Ga naar je rFactor.exe, rechtermuisknop 'Eigenschappen". Vervolgens ga je naar het venster 'Snelkoppeling' en naar de regel 'Doel'. Daar staat C:rFactor.exe of iets dergelijks. Ga naar deze regel en voeg aan het einde +fullproc toe aan de zin. Ik doe altijd met spatie tussen .exe en +fullproc. Als het goed is gaat je rFactor nu meerdere processors gebruiken en is hij sneller.
-
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 20:09
- Racestuur: Logitech DFGT
- Locatie: Noordwijk
Volgens mij werkt het bij mij, bedankt JW
- Bram Kuipers
- Berichten: 2282
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
- Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
- Locatie: Venlo
- Contact:
Hier geeft hij steeds aan dat hij niet de plek kan vinden om het toe te passen...Jan Wim Ensing schreef:Tuurlijk kan ik dat:
Ga naar je rFactor.exe, rechtermuisknop 'Eigenschappen". Vervolgens ga je naar het venster 'Snelkoppeling' en naar de regel 'Doel'. Daar staat C:rFactor.exe of iets dergelijks. Ga naar deze regel en voeg aan het einde +fullproc toe aan de zin. Ik doe altijd met spatie tussen .exe en +fullproc. Als het goed is gaat je rFactor nu meerdere processors gebruiken en is hij sneller.
-
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 20:09
- Racestuur: Logitech DFGT
- Locatie: Noordwijk
Je moet het achter " zetten.
- Raymond Klanderman
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 16:17
- Racestuur: Logitech G25
Dat +fullproc gaat bij hem niet uitmaken daar hij een museumstuk als beeldkaart heeft. Van wat ik net op google zag is het een passief gekoelde beeldkaart en die zijn niet voor gamen gemaakt.
Dus wat hierboven al gemeld werd, schroef je graphic instellingen terug, zeker als je online meerijdt.
Dus wat hierboven al gemeld werd, schroef je graphic instellingen terug, zeker als je online meerijdt.
- Jan Feenstra
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 21:07
- Racestuur: Fanatec V2.5
- Locatie: Exmorra
Is er iemand die weet hoe ik de cockpitvibraties kan uitzetten voor de FSONE mod?
Ik rijd meestal met cockpitview en normaal verander ik bij cockpitinfo de cockpitvibrationmag naar 0 en is het klaar.Nu werkt dit niet bij deze mod.
is er iemand die weet hoe ik dit wel kan veranderen?
Alvast bedankt.
Groeten Jan.
Ik rijd meestal met cockpitview en normaal verander ik bij cockpitinfo de cockpitvibrationmag naar 0 en is het klaar.Nu werkt dit niet bij deze mod.
is er iemand die weet hoe ik dit wel kan veranderen?
Alvast bedankt.
Groeten Jan.
- René Hoogterp
- Berichten: 4050
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
- Locatie: Amsterdam
- Contact:
Ja je moet in de .cam file van je team waardes aanpassen. (iets met lower numbers cause jitter) staat er achter. Als je die 3 waardes in de cockpitcam veranderd naar 999,999,999 dan staat je beeld stil
-
- Berichten: 3952
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
- Racestuur: Fanatec CSR Wheel
- Locatie: Marum
Even door Google gehaald en op het forum van RaceDepartment staat:
Go to your PLR file.
Programfiles -> Rfactor -> Userdata -> your name and then the PLR file and change Mult1 and 2 to zero.
Cockpit Vibration Mult1="1.00000" // Primary vibration multiplier affects eyepoint position (base magnitude is in VEH or cockpit file)
Cockpit Vibration Freq1="31.00000" // Primary rate of vibration affects eyepoint position (higher framerates allow higher rates)
Cockpit Vibration Mult2="1.00000" // Secondary vibration multiplier affects eyepoint orientation (base magnitude is in VEH or cockpit file)
Cockpit Vibration Freq2="37.00000" // Secondary rate of vibration affects eyepoint orientation
- Jan Feenstra
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 21:07
- Racestuur: Fanatec V2.5
- Locatie: Exmorra
Hartstikke bedankt voor de snelle reacties.
Ik ga het gelijk proberen.
Ik ga het gelijk proberen.
- René Hoogterp
- Berichten: 4050
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
- Locatie: Amsterdam
- Contact:
Dat is iets anders dan wat ik altijd aanpas, dus wellicht kun je beide manieren proberen?
- Jan Feenstra
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 21:07
- Racestuur: Fanatec V2.5
- Locatie: Exmorra
Ik heb de PLR file aangepast.Dit werkt prima,geen trillingen meer.
Nogmaals bedankt.
Nogmaals bedankt.