Endurance 2018-II & 2019-I | Algemene Informatie

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1160
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Endurance 2018-II & 2019-I | Algemene Informatie

Bericht door SRVN » 17 jul 2018, 21:50

Afbeelding
Endurance
Algemene Informatie 2018-II & 2019-I

Welkom

Welkom bij het eerste endurance seizoen van SRVN. We gaan rijden met de LMP2 & GTE auto's van het Endurance pack van Studio 397.
Let op: deze content dien je zelf aan te schaffen. Dit kan je doen middels de volgende link: https://store.steampowered.com/itemstor ... tail/1004/

De baan van Sebring kost € 8,99 en dien je zelf aan te schaffen via de Steam Workshop.
https://store.steampowered.com/itemstor ... detail/18/

De evenementen
De Endurance races gaan over 2:30 uur, met 1 rijder per auto.

De kwalificatie wordt private verreden, dit is de gemakkelijkste en snelste optie om de GTE's en LMP's 'los' van elkaar te laten rijden.
De tijden na de kwalificatie vormen de startgrid, handmatig de grids aanpassen waardoor alle LMP2’s sowieso voor de GT’s starten is niet gewenst.

Gastrijders zijn toegestaan, zij moeten zich aanmelden in het daarvoor bestemde topic. Volgens standaardprotocol (ingeschreven rijders > reserverijders > gastrijders).

Voor dit eerste 'pilotseizoen' is er geen rookie-klasse.

Kalender
27-10-2018: Sebring
08-12-2018: Daytona
26-01-2019: COTA
16-03-2019: Le Mans

Reguliere tijdschema
19.00 - Briefing (verplichte deelname via TeamSpeak)
19.15 - Kwalificatie (10 minuten, private, onbeperkt aantal ronden)
19.25 - Warmup (5 minuten)
19.30 - Race (2:30 uur, formatieronde, (eigen) rollende start)

Bijzonder Raceraceglement (BRR)
Teams bestaan uit maximaal 4 rijders.

Startprocedure
Tijdens de races wordt gebruik gemaakt van een handmatige rollende start, waarbij de volgende procedure geldt:
  • De sessie begint direct met de race, er is geen automatische opwarmronde;
  • Bij groen licht begint de handmatige opwarmronde (de tijd begint te lopen), rij één voor één rustig weg, en vorm een enkele rij;
    Let op: rijd je hier te vroeg weg, wordt er automatisch een valse start toegekend, ook al is dit het begin van onze opwarmronde.
  • Rij de hele opwarmronde op de pitlimiter;
  • Per race wordt er in het topic aangegeven wat het startpunt is, dit is meestal de apex van de laatste bocht. Wanneer jij aan het eind van de opwarmronde op dit punt rijdt, mag je van de pitlimiter af en begint jouw race.
Blauwe vlaggen
Blauwe vlaggen zullen per definitie gezwaaid worden, maar wanneer deze wordt gezwaaid tussen verschillende klasses hoeft de langzamere auto niet opzichtig aan de kant te gaan. Probeer echter wel binnen redelijke tijd te zorgen dat de snellere LMP klasse voorbij kan aan de GTE klasse, dit kost het minste tijd voor beide partijen. Binnen jouw eigen klasse gelden de normale blauwe vlag regels.

Multi-class racing
Wees je bewust van het feit dat je in een snellere of langzamere klasse rijd. Iedere klasse rijdt zijn eigen race, waarbij samenwerking tussen de klasses door iedereen op prijs gesteld zal worden. Houd er als LMP2 rekening mee dat de GTE's een stuk langzamer zijn en ook minder downforce hebben. Wat voor een LMP2 een flauwe volgas bocht is, kan voor een GTE best wel wat stuurwerk vereisen, waardoor bijv. buitenom inhalen niet altijd handig is als de GTE de hele baanbreedte nodig heeft. Doe je dit wel, en moet de GTE zijn lijn opofferen, zal je dit niet in dank worden afgenomen.

Wordt je als GTE ingehaald door een LMP2? Hou dan vooral je racelijn en gedraag je voorspelbaar. Ga niet plots van je lijn af, plots op de remmen, of andere fratsen uithalen. Zit er in een bocht een LMP2 vlak achter je, kies niet bij de exit de binnenkant, want dat is vaak juist de kant die de LMP2 zal kiezen. De snellere wagen komt je echt wel voorbij, puur door het snelheidsverschil.
Het makkelijkst voor beiden is vaak om op de rechte stukken of in de remzones in te halen. Ga je naast elkaar op een remzone af, kun je als GTE het beste even liften om de snellere LMP2 voorbij te laten gaan, zodat je allebei in slagvorgorde de bocht kunt nemen, i.p.v. dat je naast elkaar door de bocht gaat en een afwijkende lijn moet pakken (en daarmee meer tijd verliest, dan wanneer je even lift voor de bocht).

Voor de duidelijkheid: verdedigen of blocken ten opzichte van een andere klasse heeft geen enkele zin en zal ook zeker bestraft worden. Dit heeft namelijk geen plaats binnen multi-class racing. Natuurlijk hebben we binnen SRVN niet al teveel ervaring met multi-class racing dus enige coulance van de RC is hier wel op zijn plaats. Mensen met twijfels over hoe te handelen of andere multi-class gerelateerde vragen kunnen ten alle tijde contact opnemen met de RC.

Puntentelling (per klasse)
1e positie - 50 punten
2e positie - 40 punten
3e positie - 35 punten
4e positie - 32 punten
5e positie - 30 punten
6e positie - 28 punten
7e positie - 26 punten
8e positie - 24 punten
9e positie - 22 punten
10e positie - 20 punten
11e positie - 19 punten
12e positie - 18 punten
13e positie - 17 punten
14e positie - 16 punten
15e positie - 15 punten
16e positie - 14 punten
17e positie - 13 punten
18e positie - 12 punten
19e positie - 11 punten
20e positie - 10 punten
21e positie - 9 punten
22e positie - 8 punten
23e positie - 7 punten
24e positie - 6 punten
25e positie - 5 punten
26e positie - 4 punten
27e positie - 3 punten
28e positie - 2 punten
Vanaf 29e positie - 1 punt

Driving aids en serverinstellingen
Auto clutch: on
Damage: 70%

RealRoad instellingen
Practice: User: Autosave, X15 (bij regen: X1).
Kwalificatie + Race: Naturally Progressing, X1

Benodigdheden
rFactor2

Circuits
Volgen.

Carset
SRVN Endurance pack v1

Templates
Zie https://forum.srvn.nl/viewtopic.php?f=140&t=3007
Afbeelding

Inschrijven
Je kunt je als team inschrijven voor het Endurance kampioenschap door een mailtje te sturen naar bestuur@srvn.nl.
Vermeldt hierin de teamnaam, de rijders en de bijbehorende startnummers. Als een rijder nog geen vast startnummer heeft bij SRVN, dient de rijder eerst een startnummer te kiezen. Klik hier voor de beschikbare startnummers.
De paints van de auto (en/of helm) stuur je uiterlijk 5 oktober op naar modteam@srvn.nl.
Er zijn maximaal 35 plaatsen beschikbaar. (2 x 17 plekken + 1 bij de klasse met de meeste inschrijvingen) Daarna volgt een reservelijst per klasse.

STARTLIJST LMP2
=================

Bluerange Racing
LMP2
25. Walther Berk
26. Lennart Lippens
33. Roland den Hollander

RTSE
LMP2
63. Twan Capellen
99. Ger Peeters
67. Ger Heuts

Scuderia Leone
LMP2
43. Ruben Correa Alves
50. Arjan Veltens

Boost Racing
LMP2
147. Wouter Bosschieter
148. Bart Bosschieter

DCRacing
LMP2
059. Johan van Doren
012. Jos van der Sterren
096. Edward Hoekstra

Gravity Racing
LMP2
83. Frans-Jan Romme
53. Rik van Aerle

Fair Racing Team
LMP2
156. Paul Holt
155. Tonnie Jansen

Team ERS
LMP2
55. Michel Gulpen

RESERVELIJST LMP2
==================

Team ERS
LMP2
60. Jacco Visser

HID Motorsport
LMP2
074. Jeroen Huisers

Bluerange Racing
LMP2
82. Serge Bakker

Fair Racing Team
LMP2
190. Max Scholten



STARTLIJST GTE
===============

Team NiRo
Porsche - GTE
165. Roel Palmers
194. Mark Verwer

VanderPoel Racing
Porsche - GTE
149. Nanno van der Poel
150. Pascal de Birk
146. Michael Jaggie
110. David Davine

Team JPAD Racing
Porsche - GTE
145. Jean-Paul van Aerle
130. Ad Dumont

Team Speedhunters
Porsche - GTE
17. André Jager
92. Ruben Schenkel

Castrol Racing Team
BMW - GTE
18. Albert van Mourik
24. Patrick Smid
71. Thierry v/d Heijden
77. Xiomar Elizabeth

Sim Addict Racing
BMW - GTE
142. Marcel Siegers

CSR
Porsche - GTE
162. Bavo Follon
163. Hans Damiaens

RESERVELIJST GTE
===================
...

Stand kampioenschap
https://srvn.nl/klassement/endurance.html

Deelnemen als gastrijder?
SRVN-leden die niet staan ingeschreven voor een bepaald kampioenschap, kunnen deelnemen aan de evenementen van het desbetreffende kampioenschap als gastrijder in de voor dat doel ter beschikking gestelde gastrijdersauto's.

Dit mag maximaal 2x per seizoen waarbij het laatste evenement van het seizoen is uitgesloten.

Aanmelding moet vooraf gebeuren via het 'Aan- en Afmeldtopic': https://forum.srvn.nl/viewtopic.php?f=148&t=3053

Ook aspirant-leden kunnen gebruik maken van de gastrijdersauto gedurende één maand zonder aan de contributieplicht te voldoen. Daarna worden ze van verdere deelname uitgesloten totdat ze aan alle voorschriften rondom inschrijving bij de vereniging en
betaling van de contributie hebben voldaan.



Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1160
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Re: Endurance 2018-II & 2019-I | Algemene Informatie

Bericht door SRVN » 19 jul 2018, 13:13

Nog even een uitleg hoe en wie vooral de inschrijvingen moeten verzorgen per team.

Afbeelding

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1160
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Re: Endurance 2018-II & 2019-I | Algemene Informatie

Bericht door SRVN » 14 aug 2018, 20:34

De starttijden in de openingspost zijn met 1 uur vervroegd.

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1160
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Re: Endurance 2018-II & 2019-I | Algemene Informatie

Bericht door SRVN » 14 aug 2018, 21:47

!!! LET OP !!!

NIEUWE DATUM

27-10-2018: Sebring

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1160
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Re: Endurance 2018-II & 2019-I | Algemene Informatie

Bericht door SRVN » 16 okt 2018, 22:18

Let op: er is wat extra informatie bijgekomen in de openingspost.

- Kwalificatieformat: Is nu private
- Reservelijst geactualiseerd, twee reservelijsten per klasse, om zo geen scheve verhoudingen te krijgen in de diversiteit van het veld.

SRVN Racecommissie
Berichten: 382
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Re: Endurance 2018-II & 2019-I | Algemene Informatie

Bericht door SRVN Racecommissie » 27 okt 2018, 17:20

Let op, de openingspost is aangepast:

- Briefing toegevoegd in tijdschema (19.00u)
- Uitleg over startprocedure verplaatst naar kopje 'BRR' (Bijzonder racereglement), en herschreven.
- BRR aangevuld met info over blauwe vlaggen en multi-class
- Damage aangepast naar 70% (de server stond al op 70%)
- Voor gastrijders verwezen naar het 'Aan- en afmeldtopic' i.p.v. een e-mail naar RC
- Edward Hoekstra van reservelijst LMP2 gehaald (Edward stond er dubbel in)
- Ger Peters hernoemd naar Ger Peeters
- Vanwege de herverdeling LMP2/GTE is Dennis Wierenga naar plek 1 op de reservelijst LMP2 verschoven, en Yoeri Gijsen van de reservelijst GTE naar de startlijst verplaatst. De verhouding op de startlijst is nu LMP2: 18, GTE: 17.
- Topic Race 1 (Sebring) aangevuld met startpunt.

SRVN Racecommissie
Berichten: 382
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Re: Endurance 2018-II & 2019-I | Algemene Informatie

Bericht door SRVN Racecommissie » 07 dec 2018, 10:23

Wijzigingen in start-/reservelijst na race 1:
LMP2
- Onno Nieuwenburg uitgeschreven
- Dennis Wierenga uitgeschreven
- Michel Gulpen verplaatst van reservelijst naar startlijst

GTE
- Yoeri Gijsen uitgeschreven
- Mark Verwer verplaatst van reservelijst naar startlijst

Martijn Huisers
Berichten: 324
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Re: Endurance 2018-II & 2019-I | Algemene Informatie

Bericht door Martijn Huisers » 19 feb 2019, 05:00

Er is een update uitgekomen voor het GTE pack. Binnen het kampioenschap blijven wij nog de "oude" versie gebruiken.
Indien je problemen hebt met het joinen van de server kun je middels de volgende link de oude mod downloaden.

SRVN Endurance pack v1

Plaats de bestanden in de packages map en installeer deze handmatig.

Gesloten