F2000 2017-I | Race 5&6 Zandvoort | 12-03-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

F2000 2017-I Race 5&6
Zandvoort
12-03-2017


Locatie
Zandvoort, N. Holland, Nederland.

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (25 minuten, rollende start)
20.55 uur - Warmup (5 minuten)
21.00 uur - Race 2 (25 minuten, rollende start, top 8 reversed grid)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2017-I
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Heeft iemand anders ook problemen de server in te komen? De rfmod wordt getracht te downloaden maar dit lijkt niet te lukken.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Oooooh yes yes yes regen in de slotfase. Lekkuuuhr. :)

Server nog niet geprobeert.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

William Geuze schreef: 27 feb 2017, 20:27 Heeft iemand anders ook problemen de server in te komen? De rfmod wordt getracht te downloaden maar dit lijkt niet te lukken.
Zelfde probleem. rfmod wordt wel gedownload maar hij gaat niet de server in maar gewoon naar menu, waar ik opnieuw op race klik en dan download hij opnieuw.

Heb ook geprobeerd alle andere rfmods te verwijderen voor het geval dat blokkeert, maar nope.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Checking server for missing components geeft hij bij mij aan, maar die twee balken blijven leeg.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Yep bij mij nu ook.

Ik heb de complete carset (zowel v2.0 als v2.1) en Zandvoort verwijdert en laten downloaden via de server in plaats vanaf het forum maar helaas no luck.
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Ik heb net de server voorzien van een nieuwe vmod met daarin de veelbesproken aanpassing in de RFM.
Eens kijken of hiermee ook het inlog probleem gelijk is verholpen.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Bedankt martijn, kan zelf helaas pas morgen testen dus ik wacht de replies even af :)
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Werkt! Goed gedaan, Martijn! Hartelijk dank!!!
Wouter Sonderwal
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 okt 2011, 22:16
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Hoofddorp
Contact:

Sorry jongens...maar dit is niet mijn auto...op deze manier kan ik er geen plezier uit halen.

Race 1 crash op het rechte stuk. Zover ik kon inschatten mijn fout, ware het niet dat ik bij de uitvalreden "suspension" zag staan en twijfel of mijn auto niet teveel schade had opgelopen door alle tikjes in de voorgaande ronden en de ronde van de crash op het rechter achterwiel, voordat de crash begon.

Race 2: uitgevallen doordat er wederom een startcrash was, waarbij ik een gecrashte rijder niet meer kon ontwijken.

Met deze auto heb ik tot op heden nog geen moment een lekkere race kunnen rijden, en dat in combinatie met de vele schades, zijn voor mij de reden om mij terug te trekken uit dit kampioenschap.

Mocht er weer een leuke auto en mod zijn, waar weer voldoening uit te halen valt, dan wil ik best weer rijden. Maar op dit moment kan ik mijn zondagavonden op leukere manier invullen.
Gebruikersavatar
Maurice Willems
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:15
Racestuur: Fanatec CSL DD
Locatie: Veldhoven

Ik ga nog motivatie proberen te vinden, ik weet nog niet waar vandaan.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Anders overcorrigeer je in de laatste minuut op p6 :loser1: :byebye:
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Zo! Dat was me wel even een avondje.. om 19:15 zaten mijn beeldschermen, PC etc. allemaal nog in de verhuisdozen, aangezien ik deze week ben verhuisd en dus niet heb kunnen oefenen, maar ik wou toch proberen om mee te doen. Om 19:50 stond alles en gelukkig werkte alles gelijk!

Uiteindelijk P3 gekwalificeerd voor race 1, wat ver boven mijn verwachting was en de hele race vervolgens kunnen ''vechten'' (eigenlijk hebben we alleen de laatste 8 minuten gevochten :P ) met Lars om P1.. ik had het gevoel dat ik de laatste 10 minuten sneller was, maar ik kon hem er net niet voorbij steken. In ieder geval P2 en een leuke race gehad!

Race 2 ging bij mij ook voorspoedig, ik kon snel vanaf P7 naar P3 rijden en terwijl Alves naar P1 ging, was ik mijn aanval aan het voorbereiden op Sven voor P2.. totdat het opeens ging regenen en Sven vleugels leek te hebben. Uiteindelijk maakte ik een fout in bocht 1 omdat ik in mijn spiegels keek, zag dat Heijnen achter mij later remde, waarop ik mijn rem een beetje los liet en een krappere turn-in koos, maar aangezien off-line veel natter was, gleed ik veel te ver door. Daardoor knalde ik tegen Sven aan waardoor we allebei veel verloren. Ik reed langzaam door om hem weer voorbij te laten, alleen kreeg ik opeens heel veel overstuur in bocht 1-2 van sector 3, waarbij Sven mij niet meer kon ontwijken en ik spinde. Qua contact stonden we iig weer quitte haha.

Uiteindelijk dus P2 en P5, waar Koldewij P1 en P4 heeft gescoord.. maar gezien de verhuis omstandigheden ben ik daar erg blij mee. Hopelijk komen er meer van dit soort races met wisselende omstandigheden, erg vet!

Gefeliciteerd Lars en Ruben met jullie overwinning! We zijn als Scuderia Leone in ieder geval zeer content met deze avond :)
Joost van der Stoep
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 sep 2011, 08:32
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Balkbrug

Avond om snel te vergeten. Op P12 gekwalificeerd, kon misschien wat sneller maar tevreden.
Race 1, bij het plaatsen op de grid door rFactor er uit gegooid.....
Race 2, achteraan starten dus wellicht voordeel om de "ellende" in de eerste bocht te kunnen ontwijken, maar na 100 meter stonden er al meerdere wagens dwars over het rechte stuk. Deze ellende niet kunnen ontwijken... terug naar de pits, gelijk maar regenbandjes er onder gezet om vervolgens met 2 rondes achterstand weer te gaan rijden. Eerste rondes op het droge schoot het uiteraard niet op, maar toen de regel viel nog wel wat plezier van de bandjes gehad. Meer dan dat was het niet helaas......
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Zo, in de categorie verkeerde gok, dit was er één.

Kwali ging lekker: P8.
Race 1: was niet scherp in het begin, verloor 4 plekken in de eerste ronde.
Met nog 15m te gaan begon het te regenen. Ik had gekozen voor een 75% regensetup, dus was blij met de vroege bui. Ik dacht ik wacht nog 1 rondje, even kijken of het door blijft regenen, maar eenmaal op de krik stopte het met regenen en was het glibberen op de regenbanden, smekend om regen. Wel heel constant kunnen rijden vlak achter Thierry, maar op meer dan een minuut achterstand en langzamer dan de mensen op slicks haha. Toen de regen uiteindelijk weer kwam waren er nog maar 3 minuten over en viel er niets meer te winnen: p17.

Race 2: werd gesandwiched in de Tarzan, waardoor we er met z'n drieën vanaf schoten. Daarna leuke gevechten gehad, paar keer een plek gewonnen en verloren, en nog een keer gespind na minimaal contact met Giel in de Gerlachbocht, dus schoot er niet veel mee op qua posities. In de regen de laatste 10 minuten ging het lekker en nog van p17 op kunnen klimmen naar p12.
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Ja, vervelend Joost dat je het incident op het rechte stuk niet eerder zag in race 2 .. Je ramde me er toen wel geweldadig af bij de start :p.

Goed, voor mij ook een avond om snel te vergeten. Had prima quali, maar in race 1 ging het al snel mis. Had veel druk van William achter me, en daar was ik zo mee bezig dat ik even vergat terug te schakelen.. En daar was de muur.

Race 2, achterin starten en helaas geneens bij de eerste bocht gekomen. Oorzaak staat hier bovenaan.

Gister dus dure punten verloren (en het ging nog zo goed in practice :teards:) , maar de les geleerd dat ik niet meer achterin het veld terecht moet komen. Snel op naar Portugal.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

quali as usual maar niet over hebben.

race een
lang achter een groepje aan gebengeld en af en toe wat gekeken maar echt aanzetten zat er niet in dus bandjes maar wat gespaard.
werkte want voor me ging het op een aantal plekken wel foutm van p17 naar p8 (help zometeen pole) prima

race twee
met het zweet nog op het voorhoofd vooraan van start gaan met een riedel aan geweld achter me. Kondigde in de warmup lap op TS al aan dat Sven me in bocht 1 al voorbij zou zijn, klopte en hij was niet de laatste die me daar voorbij ging. Weer bewust redelijk rustig aan gedaan met de bandjes en hopen dat ik niet al te veel terug zou vallen. Ging heel lang goed maar in de regen toch net te veel foutjes, dan gehaast terug willen komen werkt niet. Met wat meer rust aan het eind had er net iets meer in gezeten maar toch tevreden met P10. Ik vond het glibberen verder wel leuk.
Jesse Doornbus
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 nov 2011, 14:53
Racestuur: T300 RS
Locatie: Groningen

Mijn verontschuldiging aan een ieder die last had van mijn disconnect tijdens race 1.
Mijn pc crashte dus ik kon er (net als tijdens Croft) niet veel meer aan doen.
Ben de afgelopen tijd bezig met wat hardware checks en wijzigingen, om te kijken wat er scheelt. Had gehoopt het nu opgelost te hebben maar de ervaring leert van niet.

Dus nogmaals mijn excuses (ook nog voor R2 Croft) voor een ieder die er last van het gehad, is uiteraard absoluut niet mijn bedoeling.
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2017-I”