[ORG] Kampioenschap

Vraag aan het bestuur of de commissies? In deze sectie worden vragen beantwoord.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc Vermeer
Berichten: 290
Lid geworden op: 30 sep 2011, 21:14
Racestuur: Fanatec CSL DD

Ik zie meerdere malen voorbij komen dat er gesynct moet worden voor Race07. Daaruit blijkt dus dat het mogelijk is om tussentijds mee te doen aan een kampioenschap? Gastrijder blijft gastrijder lijkt mij totdat het nieuwe inschrijfseizoen begint. Of gaat het in dit geval alleen om de skin van de gastrijder?

Misschien snap ik het zelf niet helemaal vandaar deze vraag haha.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Volgens mij kun je instappen mits je betaald hebt en officieel lid bent. Correct me if I'm wrong.
Gebruikersavatar
Jeroen Cijsouw
Berichten: 931
Lid geworden op: 16 sep 2011, 06:05

As Lars says!
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

En je kunt beter in de loop van het seizoen instappen dan je vooraf inschrijven en na twee races niet meer op komen dagen.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Ger Heuts schreef:En je kunt beter in de loop van het seizoen instappen dan je vooraf inschrijven en na twee races niet meer op komen dagen.

+10000000000000000000000000
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Ger Heuts schreef:En je kunt beter in de loop van het seizoen instappen dan je vooraf inschrijven en na twee races niet meer op komen dagen.
+1

Verder, als je goed het forum had doorgelezen was je dit tegengekomen. Sinds de invoering van SimSyncPro is het toevoegen van auto's snel geregeld en dat maakt het mogelijk om rijders snel een eigen auto te kunnen geven zodat er punten gescoord kunnen worden.
Gebruikersavatar
Marc Vermeer
Berichten: 290
Lid geworden op: 30 sep 2011, 21:14
Racestuur: Fanatec CSL DD

Wat er in principe voor kan zorgen dat je niet mee kan rijden aangezien er meer aanmelden zijn dan plek in de server? Ik snap dat het daarmee makkelijker is om mensen in te voeren. Maar dit gebeurt ook niet in real-life toch? Ik voel me best bedreigd door de nieuwe aanmeldingen, die nu (waarschijnlijk) punten gaan wegsnoepen.

Maar goed ik zal wel de zeurpiet zijn :P :oops:

Dat had ik inderdaad niet gelezen. In theorie, zou je dus iemand die goed kan racen, op het laatst het kampioenschap binnen kunnen laten komen om zoveel punten bij je tegenstander weg te laten snoepen dat je zelf kampioen kan worden.

Wel een heel onwaarschijnlijk verhaal misschien, maar dat maakt het dus wel mogelijk. En ik zeg niet dat het a la minute aangepast moet worden, maar misschien is dit een kwestie voor het nieuwe seizoen?
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Ik zie niet in waarom het veranderd zou moeten worden. In bijvoorbeeld de WTCC worden toch ook teams halverwege het seizoen toegelaten? Als jij je bedreigd voelt door nieuwe aanmeldingen zit er maar één ding op, harder rijden. ;)
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Ik snap je punt niet zo goed. Wat is nu het verschil tussen iemand die het hele seizoen al meedoet of pas later meedoet? Als jij als 5e eindigt ben je nog steeds 5e, je krijgt alleen maar punten cadeau omdat het een gastrijder is maar feitelijk ben je wel achter diegene geëindigd.
Rutger Mahu
Berichten: 1149
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:34
Racestuur: bv Logitech G25
Contact:

Robin de Jong schreef:Ik snap je punt niet zo goed. Wat is nu het verschil tussen iemand die het hele seizoen al meedoet of pas later meedoet? Als jij als 5e eindigt ben je nog steeds 5e, je krijgt alleen maar punten cadeau omdat het een gastrijder is maar feitelijk ben je wel achter diegene geëindigd.
FAIL voor Robin.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marc Vermeer
Berichten: 290
Lid geworden op: 30 sep 2011, 21:14
Racestuur: Fanatec CSL DD

Rutger Mahu schreef:
Robin de Jong schreef:Ik snap je punt niet zo goed. Wat is nu het verschil tussen iemand die het hele seizoen al meedoet of pas later meedoet? Als jij als 5e eindigt ben je nog steeds 5e, je krijgt alleen maar punten cadeau omdat het een gastrijder is maar feitelijk ben je wel achter diegene geëindigd.
FAIL voor Robin.... :mrgreen:
Hahah dank je Rutger.
@Robin , zij zijn bij aanmelding geen gastrijder meer.

Het is nogal lastig uitleggen, maar je moet het zien als dat een nieuw team zich aanmeld met 2 rijders sneller dan iedereen en je net in de laatste race 2e moet worden om kampioen te zijn. Dit team meld zich precies in de laatste wedstrijd, zij worden 1 en 2 waardoor jij 3de wordt en naast het kampioenschap grijpt. Theoretisch zou ik dus kunnen voorkomen dat mijn concurrent kampioen wordt :P. Het is vergezocht, maar zie het meer als een "loophole".

Ik vind het een discussie waard haha.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Iedereen heeft daar dan toch 'last' van? Als jij dan 3e wordt ipv 1e, wordt je concurrent bv. geen 5e maar 7e...
René van Noort

Wat Marc volgens mij bedoelt is als het nieuwe team 1 en 2 wordt en jij moet 2e worden in het kampioenschap, je naast dat kampioenschap grijpt. Want dat nieuwe team krijgt dan wel punten omdat het geen gastrijders meer zijn.
Mijn advies is: zorg dan dat je de voorlaatste race al kampioen bent. Probleem opgelost. :lol:
Ik zie z'n punt wel maar ik zie dat niet zo snel gebeuren. Maar het kan wel.
En wat JWE zegt klopt ook. Gewoon harder rijden. Als je niet de snelste bent verdien je dat kampioenschap toch ook niet?
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Het is ook maar net wat je wilt als vereniging. Wil je mensen snel aan je binden door ze zo snel mogelijk een eigen auto te geven, of laat je nieuwe leden op de reservebank wachten tot het nieuwe seizoen. Ik ben persoonlijk voor het eerste.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

+1

Zeker de mensen die net enthousiast geworden zijn door een maand gratis mee te mogen rijden als gastrijder, moet je meteen binnenhalen door ze een eigen auto "aan te bieden". Als je die mensen na een proefperiode niet meteen aan je gaat binden, dan zul je ze waarschijnlijk nooit meer als betalend lid krijgen.
Gebruikersavatar
Marc Vermeer
Berichten: 290
Lid geworden op: 30 sep 2011, 21:14
Racestuur: Fanatec CSL DD

Iedereen heeft inderdaad een punt. Helaas ligt het niet altijd aan harder rijden *kijkt boos naar UPC voor verbroken verbinding eens in de zoveel tijd. Check maar mij 0 punten scores haha.

Maar goed, misschien haakt men inderdaad af als je alleen maar gastrijder kan zijn. Ik ben weer wat informatie rijker :D
Plaats reactie

Terug naar “SRVN”