Max stelt zich voor

Plaats reactie
Max van Rijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2021, 22:26

Hi! Ik ben Max en sinds gisteren lid van SRVN. Ik ben als Hollander een sucker voor goede dealtjes, dus voelde mij nu bijna verplicht lid te worden na al maanden stilzwijgend mee te hebben geloerd via de streams op Youtube. Direct the Full Monty!

Even de formaliteiten:
Naam: Max van Rijn
Geboortedatum: 10-08-1990
Woonplaats: Kop van Overijssel
Spellen: Raceroom, AC(C) en wil mij verder gaan verdiepen in Rf2
Setup: Een allegaartje



Ervaring:
Race simulatie begon bij mij ongeveer vier jaar geleden, al was het niet op vier digitale wielen! Van kinds af aan heb ik de zweefvliegsport als hobby en rond die tijd kwam mijn favoriete niche ‘spelletje’ (Condor2: een competitieve vliegsimulator, al was ik alles behalve competitief) met VR ondersteuning. Via het werk een VR-bril kunnen lenen en zodoende ging er een nieuwe wereld voor mij open! Ondanks dat Condor2 in pancake niet echt moeders mooiste is… is het in VR een beleving! Spontaan kon ik gevoelsmatig daadwerkelijk in multiplayer ‘overland’ vanuit mijn studeerkamertje in de niet vliegbare winterperiode. Mocht je willen weten hoe dat eruit ziet? Zie mij hier zitten: https://www.youtube.com/watch?v=HmufpIXNDsk

‘van het één kwam het ander’ en een paar maanden voor Corona heb ik dan ook besloten om daadwerkelijk een ‘zweefvliegsimulator’ te bouwen. De dertiende maand heeft toen dat extra zetje gegeven om het te combineren: Een vlieg- en Racesimulator in één.

En toen was het hek van de dam en stapte ik in de geweldige wereld van het simracen! Eerst in VR, maar al snel werd dit toch een scherm… Het stuurtje kreeg een upgrade… net als de pedalen… Het scherm werden er drie… middels een 3d printer en CNC machine werden zelf upgrades/stuurtjes gemaakt (soms is het knutselen leuke dan het daadwerkelijk gebruiken ervan)…
Ach… je snapt t wel! Ik was in een financiële ‘sinkhole’ gesprongen maar genoot er met volle teugen van. Dat talent uitbleef boeide mij weinig! En om eerlijk te zijn nog steeds niet.

Nu dus alweer twee jaar zeer recreatief bezig met de simracerij en tussen de bedrijven door probeer ik ook nog wat digitale vlieguurtjes te maken met de VR-bril op. Net als velen begonnen in Assetto Corsa en via wat probeersels uitgekomen bij RaceRoom (de ranked races zijn geweldig!). De SRVN streams op youtube bleven echter lurken en ook vond ik het erg leuk om samen met Daniel, sinds vandaag ook lid, in rFactor2 samen te racen in gehoste servers met bots. Iets dat ik nog niet bij andere sims tegen ben gekomen.

En nu SRVN! Ik zie ernaar uit om als Rookie rF2 te ontdekken met een leuke, sterke community waar veel kennis en kunde in zit! :) Verwacht overigens weinig racetalent… dat is allemaal naar mijn naamgenoot gegaan.

Nu ik direct de aandacht heb. Iemand die de oplossing weet voor het probleem dat mijn Fanatec wheelbase heeft met Rf2? Soms bij het wisselen van een sessie heeft mijn base spontaan een ‘grainy’ gevoel. Alsof ik met een tandwiel-base rij. Enkel Rf2 opnieuw opstarten lost het probleem nu op? Iemand die dit ook heeft en er misschien de oplossing voor heeft gevonden?
Gebruikersavatar
Robert Bults
Beheerder
Berichten: 835
Lid geworden op: 14 jan 2010, 14:29
Racestuur: Thrustmaster T300RS + F1
Locatie: Bovensmilde
Contact:

Hoi Max,

Dat is een aardige introductie.
Welkom bij SRVN.



Verstuurd via Tapatalk

Dennis Berends
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2020, 13:03

Wekom!
Max van Rijn schreef: 29 dec 2021, 20:34 Iemand die de oplossing weet voor het probleem dat mijn Fanatec wheelbase heeft met Rf2? Soms bij het wisselen van een sessie heeft mijn base spontaan een ‘grainy’ gevoel. Alsof ik met een tandwiel-base rij. Enkel Rf2 opnieuw opstarten lost het probleem nu op? Iemand die dit ook heeft en er misschien de oplossing voor heeft gevonden?
Je dient dan DPR uit te zetten op je base, dan is het direct weg.
Max van Rijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2021, 22:26

Dat was vlug opgelost! Dank Dennis!
Dennis Berends schreef: 03 jan 2022, 09:41 Wekom!
Max van Rijn schreef: 29 dec 2021, 20:34 Iemand die de oplossing weet voor het probleem dat mijn Fanatec wheelbase heeft met Rf2? Soms bij het wisselen van een sessie heeft mijn base spontaan een ‘grainy’ gevoel. Alsof ik met een tandwiel-base rij. Enkel Rf2 opnieuw opstarten lost het probleem nu op? Iemand die dit ook heeft en er misschien de oplossing voor heeft gevonden?
Je dient dan DPR uit te zetten op je base, dan is het direct weg.
Plaats reactie

Terug naar “Stel je even voor!”