SRVN DTCC 2020-II | Babbelbox

Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

Ook wij zijn blij met de verandering betreffende bocht 1 en 2. Alleen de snelle chicane bocht 3 is in mijn mening niet correct. Je krijgt namelijk een cut track terwijl je nog met 2 wielen op de baan zit. Dit gaat tijdens de race grote problemen veroorzaken aangezien de chicane nu wel heel erg smal is. Dr start word zo een rommeltje en straks kan het halve veld een stop and go/drive through gaan maken. Net even 75cm meer aan de linkerkant zou een wereld van verschil maken.
En die oranje pionnetjes zijn naar mijn mening te zwaar. Nu heb je gelijk schade alhoewel ik heus wel begrijp dat ze er niet voor niks staan. Maar ook die raak je terwijl je met 2 wielen nog op de baan zit.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Ken prima hoor :shock:

Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

Albert van Mourik schreef: 07 sep 2020, 19:46 Ken prima hoor :shock:

Leuk om te zien, de baan is niet heel erg veranderd zie ik. Race 2 is superspannend!
Bedankt voor het posten.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Zo de kop is er af en RTSE rijdt voor het eerst sinds een paar seizoenen ook weer eens in een voorwieler en dat is nog behoorlijk wennen.
In de vrije trainingen werd vol op aan setups gedraaid zonder een echt bevredigend resultaat.
Zowel Twan als ik zelf zei de gek kregen maar geen lekker gevoel in de auto. Bij mij gebeurde het veel te vaak dat ik opeens van het een op; andere moment passagier ipv bestuurder van de ford grasmachine werd. Waarom hadden we ook alweer die qua geluid op een zoemende muggenzwerm lijkende bak gekozen :shock: :?:.

Het was dan ook zeer verrassend voor me, ben zeker geen topper ben mbt kwalificatie, dat ik de auto met een stevige PB in de top 10 zette. Het was dan ook helemaal een meevaller dat ik het in race 1 zowaar rond die plek kon volhouden. Ik had wel geluk dat achter me meen o.a. Serge en Marc met mekaar aan de slag gingen ipv mij als target te bestempelen. Helemaal mazzel toen ik in de laatste bocht de onfortuinlijke Ruben op de zij lag liggen en daarmee ook nog eens pole voor race 2 in de schoot geworpen kreeg. Ik was er gezien mijn slechtere race pace niet heel erg blij mee en riep op teamspeak al dat ik daar niet lang rond zou rijden, verwachtte binnen 2 laps ergens rond p10 te liggen.

Ik verwachtte zeker bij de start Bas aan de horizon te zien vertrekken, heb met de achterwiel subaru in vorige seizoenen prima starts gehad tov voorwielers. Maar start ging wonder boven wonder prima kon heel dicht achter Bas aansluiten. In de eerste paar laps was het eigenlijk alleen Frans die (weer ;) ) heel snel korte metten met me maakte. Ik had daarna het geluk dat inhalen op dit baantje een stuk lastiger is als verdedigen. Ik heb vooral heerlijk gevochten en de auto steeds breed gehouden met de snellere familie Huisers in de aanval waarbij Jeroen iets sneller in de gaten had waar (een van mijn) zwakke plekken zat op deze baan. Maar daarna heel lang met Martijn aan de slag geweest. Wat absoluut voor verbetering vatbaar is aan mijn kant is banden management. In de meeste auto's ben ik best aardig voor de bandjes maar in de ford heb ik ze nog niet onder echt onder controle. Slijtage en temperatuur werd al verdedigend richting einde van de race een steeds groter probleem. Ik kwam steeds slechter de bochten door en dat bleek in de laatste lap net genoeg voor zowel Martijn als Bas om me te grazen te nemen :) .

race 3 reed mezelf wat klem in het midden bij de start en een later remmende Marc kon hem er meteen met wat verfuitwisseling ;) aan de binnenkant langs zetten. Misschien was het de lange avond of poging om iets meer banden te sparen maar de verdedigende akties gingen me wat minder goed af en ik zakte langzaam terug van p9 terug naar p14. Tegen het einde van de race waren de bandjes weer ver op maar ik kon ditmaal wel aandringende Rene van me af houden. Met wat geluk door incidentjes voor me uiteindelijk toch nog P11 geworden.

Uitgaande van de rondjes in de vrije trainingen voelden de p8/p9 en p11 als drie keer podium, had ik absoluut niet zien aankomen.

Verder feli aan de echte podium rijders, wat een pace en uiteraard extra kudo's voor Bram met zijn twee top wins :thumbs_up: !!!!
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

De kop is er weer af inderdaad!

We hebben met het team een goede voorbereiding gehad en dat was in de quali ook wel te zien: een dikke Speedhunters 1,2,3! :thumbs_happy:
Het was wel even goed zoeken naar een gaatje voor een vrije ronde, maar dat pakte goed uit en met een PB werd dat dus de Pole.

Naast de snelste Quali-tijd heb ik ook een gooi gedaan naar de "poepstart-van-de-avond-award".... daardoor gingen we dus 4 dik naar bocht 1. Geen risico genomen, verlies gepakt en op P4 aangesloten. Eigenlijk dachten we dat we qua race-pace er ook wel goed bij zouden zitten, maar dat bleek dus toch tegen te vallen. Bram was simpelweg op pace de snelste gisteravond. Nog wat huiswerk te doen voor ons voor de komende race dus!

Al met al wel 3 Podiums en 3 leuke races gehad, dus een prima start van het seizoen.
Bas Zwartenbol
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 aug 2017, 22:22

Na zo een lange pauze zou je verwachten dat de voorbereiding optimaal was, het tegenovergestelde was het geval.

De dag voor de race de nodige aanpassingen gemaakt aan de setup maar vergeten op te slaan :( voor de Q geprobeerd zo goed mogelijk de setup weer in orde te krijgen, helaas is dat niet helemaal gelukt.

Race 1, mijn banden gekookt wat zorgde voor een gevaarlijke auto en een bangerik achter het stuur.
Race 2, setup aangepast, bedankt Frank, en dat leek te werken. Reed ontspannen op kop met een behouden tempo om de banden in orde te houden om eventuele aanvallen later te pareren. Echter gebeurde er iets, het is niet op beeld uitgezonden, dus laten we zeggen dat ik ruimte maakte voor Frank ;) om druk te gaan zetten vanuit het middenveld.
Race 3, weer terug naar eerste setup, weet niet hoe of waarom, wat dus zorgde voor die gekookte banden in race1. Dit weten te counteren door als een mietje met het gaspedaal om te gaan.

Al met al weer blij dat we de wei weer in kunnen om te spelen, en felicitaties aan Bram en Frank voor hun overwinningen!

Zoals gebruikelijk bedankt aan de organisatie en het broadcast team voor een gelikt evenement.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Lekker eerste race weekend met hele gave en fair gevechten. Dank daarvoor.

Verder erg tevreden met de resultaten en mooi begin van het seizoen :)
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Nou .. Ik had mij alles toch anders voorgesteld .
Zou zeggen .. voelde net als ik op de kermis was in de botsauto`s.
Er zijn er die totaal geen ruimte laten of proberen in te halen waar het niet gaat.

Race 1 .. de linkse banden in de chicane ingedrukt geworden .. motor plat en escape gedrukt.
Jurgen kwam achter mij aan en door die actie sloeg hij over de kop . Sorry van mij uit maar was niet mijn schuld.
Verder ook nog een faire race gereden met Kevin Budie.. zo hoort het .

Race 2 .. Daar verliep alles redelijk goed.. op een paar kleine foutjes na.

Race 3 .. ook het nodige meegemaakt en met een kromme auto de race uitgereden .

Op naar Loch Drummond ...en hopelijk staat daar geen kermis .
Gebruikersavatar
Tim de Ruig
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
Racestuur: Simucube 2 sport

Ik heb ondanks wat schade en startincidentjes drie leuke races gehad! Leuke gevechten gehad in het achterveld. Kijk alweer uit naar de volgende.

Het zou een stuk helpen als we, net als vorig jaar, een single file rollende start zouden hebben. Dat scheelt een hoop chaos tijdens de start :thumbs_happy:
Gebruikersavatar
Peter Venema
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 sep 2011, 20:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Nieuw Buinen

Tim mooie gevechten gehad
Alleen jammer dat je er in de eerste race eraf gebeukt Word en dan escape moet indrukken.
Dan zijn eigenlijk de andere races al voorbij
Dan start je in race 2 als laatste en Word je er weer afgetikt en ben je weer laatste en kun je opnieuw beginnen.
Maar voor de rest wel lol gehad.
Wat ik ook nog had heel veel auto's die weg sprongen en weer terug komen nog nooit geen last van gehad of alleen achterwielen op de baan
Gebruikersavatar
Peter Venema
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 sep 2011, 20:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Nieuw Buinen

Ff een vraagje Loch Drummond is dit een betaald kontent
Krijg bij het inloggen Packard not aviable
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Peter Venema schreef: 13 sep 2020, 11:21 Ff een vraagje Loch Drummond is dit een betaald kontent
Krijg bij het inloggen Packard not aviable
Peter,

Loch Drummond is gewoon gratis, alleen moet ik niet alleen de workshop offline bijwerken maar ook online.
Mijn fout door niet op de upload knop te drukken.
Net alsnog gedaan en nu werkt het.
Sorry

Martijn
Gebruikersavatar
Peter Venema
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 sep 2011, 20:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Nieuw Buinen

Ok bedankt
Iedereen maakt fouten😂😂😂
Gebruikersavatar
Mark de Vries
Berichten: 850
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:15
Racestuur: Fanatec Clubsport Wheel V2.5
Locatie: Bussum

KC, leuk dat we in het donker rijden voor de mooie plaatjes, maar het zou wel zo fijn zijn als dat ergens gecommuniceerd wordt. Nu komt de hele server er bij de start van de race achter dat we lampen nodig hebben en bovendien zijn (ieder geval bij mij) de frames per seconde dusdanig gezakt dat er eigenlijk niet meer te racen valt. Gevolg voor mij een DNF in race 2.

Volgende keer ff een waarschuwing of op z'n minst alle sessies in het donker opdat we alles erop aan kunnen passen?
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Mark de Vries schreef: 24 sep 2020, 21:44 KC, leuk dat we in het donker rijden voor de mooie plaatjes, maar het zou wel zo fijn zijn als dat ergens gecommuniceerd wordt. Nu komt de hele server er bij de start van de race achter dat we lampen nodig hebben en bovendien zijn (ieder geval bij mij) de frames per seconde dusdanig gezakt dat er eigenlijk niet meer te racen valt. Gevolg voor mij een DNF in race 2.

Volgende keer ff een waarschuwing of op z'n minst alle sessies in het donker opdat we alles erop aan kunnen passen?
+100

Niemand heeft hier voor kunnen oefenen of na kunnen gaan. Je wordt dan gedwongen met de settings te rijden waardoor je FPS flink omlaag gaat.
Persoonlijk had ik ook een goede 20/30% minder FPS. Dit is bij mij nog op te vangen maar ben bang voor velen niet.

Niet het slimste om het zo te doen.
Gebruikersavatar
Tim de Ruig
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
Racestuur: Simucube 2 sport

Tip voor de gene die lage fps hadden tijdens de race: stel je video instellingen zo in dat je tijdens een donkere race met 50 man minimaal 60fps haalt. Zo kom je niet meer voor verassingen te staan (is vaak genoemd op het forum en ik heb hier gelukkig optijd mijn voordeel mee gedaan :thumbs_happy:)

Verder leuke race gehad, in het donker zowaar. Daardoor niet echt van het mooie berglandschap in Schotland kunnen genieten :D
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Leuke avond gisteren, helaas een fout in race 1 zorgde ervoor dat eigenlijk alles al naar de knoppen was 😂. Hele leuke gevechten gehad rond p13 met mensen. Tot ik in race 3 in bocht 1 eruit getorpedeerd werd. Uiteindelijk de race wel uitgereden voor de puntjes maar de auto was een beetje krom. Op naar Portland als ik mij niet vergis
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

heb nog steeds niet genoeg vertrouwen in het rijgedrag van dit karretje en dan zitten echte snelle tijden er niet in. Maar zowaar drie races uitgereden met hele leuke gevechten, had ik niet verwacht. race 1 richting einde race de op dat moment snellere Danny achter me weten te houden, was leuk. race 2 zaten we weer naast elkaar en het was jammer dat ik te veel op Danny aan het letten was waardoor ik er in bocht een afging en terugviel naar de rode lantaarn . Daardoor wel een leuke inhaalrace gehad en nog aardig wat plekken goed kunnen maken. race 3 heel lang heerlijk gevecht in groepje met Danny, Gijs, Patrick en Martijn. Jammer dat Gijs daar weg viel.

uiteraard de razende stream reporter nog bekeken, respect in je uppie verslag doen van de action packed dtcc!!!
quote van de dag : dat hebben we uiteraard gemist zoals U van ons gewent bent!
William moet standup comedian worden heb diverse malen in een deuk gelegen.
Gebruikersavatar
Mark de Vries
Berichten: 850
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:15
Racestuur: Fanatec Clubsport Wheel V2.5
Locatie: Bussum

Tim de Ruig schreef: 25 sep 2020, 00:15 Tip voor de gene die lage fps hadden tijdens de race: stel je video instellingen zo in dat je tijdens een donkere race met 50 man minimaal 60fps haalt. Zo kom je niet meer voor verassingen te staan (is vaak genoemd op het forum en ik heb hier gelukkig optijd mijn voordeel mee gedaan :thumbs_happy:)
Normaal nul problemen mee. Daytona niet, Le Mans niet. Loch Drummond heeft net een update gehad en ik vermoed dat het daar aan ligt.

Desalniettemin is dit sound advice.
Maarten de Jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2011, 12:17
Racestuur: Logitech G25

In tegenstelling tot de eerste races op Croft nu een flink betere avond gehad, al ben ik nog steeds gigantisch aan het wennen aan de voorwiel aangedreven auto.
Kwalificatie viel me helaas wat tegen. Mijn tweede run ging de eerste sector de mist in. Rond P8 had erin gezeten, maar starten vanaf P14.

Eerste race een poep start. Dat krijg je als je de auto vergeet in versnelling te zetten. :geek: Daarna toch redelijk goed door kunnen pakken en vanaf P18 terug kunnen knokken naar P11 op de finish. Mooi gevecht met Twan Capellen, en voor mij een heerlijke inhaal actie.

Race 2: Nu wel goed van mijn plek weg, echter in ronde 3 (geloof ik) me af laten leiden door het uitstapje van Correa Alves. Daardoor ook naast de baan en ver terug gevallen. Weer mooie gevechten gehad en als P17 over de streep.

Race 3: Prima weg, echter in 2e of 3e ronde besloot de gene voor me (naam even kwijt) bij de snelle chicane te schans springen. Hierdoor gespind, tegen de vangrail aan en achteraan op P24 weer aansluiten. Uiteindelijk op 18 over de streep.

Op naar Portland. Dat wordt de 3e keer, weer met andere wagen. Eerder al: Nissan GT500 (Zomercup) en Formule 4.

PS. Ik ben blij dat ik vorige week mijn nieuwe videokaart heb geïnstalleerd. Anders was het voor mij zeker een probleempje geworden met de oude GTX580 :mrgreen: Nu nergens problemen ondervonden met FPS drops e.d.
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2020-II”