SRVN DTCC 2020-II | Babbelbox

Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Beste DTCC rijders,

Voorafgaand aan een nieuw seizoen stopt de KC erg veel tijd in het bedenken van een leuk format waar iedereen veel plezier aan kan beleven. Dit alles wordt dan gepresenteerd aan het bestuur en de overige commissies om zo te bekijken of er bepaalde issues zijn waar de KC niet aan had gedacht.
Tijdens de presentatie van het DTCC format is aangegeven dat de races om 18:00 zouden starten zodat we te maken hebben met een laaghangende zon. Dit is weer eens wat anders dan altijd maar een zon hoog aan de hemel.
Vanuit de andere commissies is toen gevraagd of dit wel goed getest was, want in de winter zou het zomaar eens om 18:00 donker kunnen zijn. Dit was getest en het zou nergens donker zijn.
En dat klopt ook want het was gisteren schemerig en het zicht was voldoende om goed te kunnen rijden.

Ik heb de server zo gemaakt dat de race start om 18:00 maar dat het tijdens de race ook gewoon 18:00 blijft zodat het niet donkerder kan worden dan dat het al is.
Wat ik echter niet gedaan heb is de starttijd van de practice op 18:00 gezet.
Dit is volledig mijn fout omdat ik de aanname heb gedaan dat het om 18:00 gewoon volledig licht zou zijn.
Assumtions are the mother of all fuckups

Mijn excuus aan een ieder die hinder heeft gehad van deze fout.
Gelukkig was ik zelf de wedstrijdleider en heb iedereen kunnen helpen die op wat voor manier dan ook hier nadeel van heeft gehad.
De race werd herstart om mensen met een DQ voor het niet aanzetten van de lampen toch te laten meerijden.
Ook is er tijd gegeven om alsnog een knop in te stellen voor de verlichting.
Het werd daardoor wellicht wat rommelig maar dat is niet anders.
Misschien zijn er wel mensen benadeeld maar dan hebben die zich niet laten horen bij de wedstrijdleiding, en wat ik niet weet kan ik niet oplossen.

Als ik komend weekend de server weer ga klaarmaken voor race 3 zal ik de practice ook laten starten om 18:00 zodat er geen verassingen meer zijn.
Gebruikersavatar
Stephan Sampers
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 mar 2020, 10:30
Racestuur: Fanatec V 2.5
Locatie: Asenray
Contact:

Martijn Huisers schreef: ↑25 sep 2020, 10:38 Beste DTCC rijders,

Voorafgaand aan een nieuw seizoen stopt de KC erg veel tijd in het bedenken van een leuk format waar iedereen veel plezier aan kan beleven. Dit alles wordt dan gepresenteerd aan het bestuur en de overige commissies om zo te bekijken of er bepaalde issues zijn waar de KC niet aan had gedacht.
Tijdens de presentatie van het DTCC format is aangegeven dat de races om 18:00 zouden starten zodat we te maken hebben met een laaghangende zon. Dit is weer eens wat anders dan altijd maar een zon hoog aan de hemel.
Vanuit de andere commissies is toen gevraagd of dit wel goed getest was, want in de winter zou het zomaar eens om 18:00 donker kunnen zijn. Dit was getest en het zou nergens donker zijn.
En dat klopt ook want het was gisteren schemerig en het zicht was voldoende om goed te kunnen rijden.

Ik heb de server zo gemaakt dat de race start om 18:00 maar dat het tijdens de race ook gewoon 18:00 blijft zodat het niet donkerder kan worden dan dat het al is.
Wat ik echter niet gedaan heb is de starttijd van de practice op 18:00 gezet.
Dit is volledig mijn fout omdat ik de aanname heb gedaan dat het om 18:00 gewoon volledig licht zou zijn.
Assumtions are the mother of all fuckups

Mijn excuus aan een ieder die hinder heeft gehad van deze fout.
Gelukkig was ik zelf de wedstrijdleider en heb iedereen kunnen helpen die op wat voor manier dan ook hier nadeel van heeft gehad.
De race werd herstart om mensen met een DQ voor het niet aanzetten van de lampen toch te laten meerijden.
Ook is er tijd gegeven om alsnog een knop in te stellen voor de verlichting.
Het werd daardoor wellicht wat rommelig maar dat is niet anders.
Misschien zijn er wel mensen benadeeld maar dan hebben die zich niet laten horen bij de wedstrijdleiding, en wat ik niet weet kan ik niet oplossen.

Als ik komend weekend de server weer ga klaarmaken voor race 3 zal ik de practice ook laten starten om 18:00 zodat er geen verassingen meer zijn.
Helemaal goed Martijn, mensen die niets doen, doen ook niets fout..!! (ik maak dus bijna geen fouten) πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Ik was ook zo'n ei die zijn lampen nog niet had toegekend. En dan helemaal nieuw met het spel rfactor, gelukkig heeft mijn teamgenoot me fijn gewezen wat ik moest doen, probleem opgelost... πŸ‘πŸ‘πŸΊ
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Nou dat was mij weer een avond.

Allereerst aan alle die champagne gespoten hebben ... gefeliciteerd. :thumbs_up:

Eerste race vanaf P21 .. had zeker meer ingezeten.
Verschillende plekken goed gemaakt tot P14 .
Met nog 12 minuten te gaan , zat achter Friemann en Capellen , opkomen rechte stuk ging Friemann wat wijd waardoor ik meer exit had en ook wat sneller was dan Capellen.
Op Start/Finish , weet niet wat er gebeurde maar , daar kwam de crash :o
Ga de replay nog bekijken wat daar gebeurde .
Auto bijna rijp voor de sloop en de pits in voor reparatie.
Bijna 7 minuten stil gestaan en verder .
P24 :teards:

Met de overgang naar race 2 ... Game crash , dus niet meegereden .

Race 3 weer van de partij en vanaf achteraan , P23 , gestart.
Eerste ronde was super en 5/6 plaatsen goedgemaakt.
Maar ook een gok genomen om de harde banden te kiezen.
Dat was dus de verkeerde gok.
P22 over de finish.

---> Heb ook nog en opmerking m.b.t. de start van de formatieronde.
Er was toch een rijder die niet kan wachten totdat het zijn beurt is om te vertrekken .
Bij de eerste race ging hij gewoon 4-5 man voorbij en laat zich dan terug vallen.
Bij de laatste race stond hij schuin achter mij.
Zodra de tijd op 0.0 sprong begint hij al te rijden en zet de auto langs mij.
Neem aan dat dit niet de bedoeling is ???? !!!!

Verder nog een pluimpje voor de commentator op de livestream.
Vindt het ook wel fijn dat deze persoon het ook inziet dat ik iedere keer de pineut ben door mensen die toch teveel willen in een race.
Luister maar naar eens naar de livestream op youtube van srvn op tijdstip 47minten en 42 seconden !!!

Groetjes en tot op Portland :kopstooot:

Euhh.. eerste race P24 zijn toch 6 punten naar in de uitslag heb ik er nul komma nul.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Ger Peeters schreef: ↑25 sep 2020, 08:21 heb nog steeds niet genoeg vertrouwen in het rijgedrag van dit karretje en dan zitten echte snelle tijden er niet in. Maar zowaar drie races uitgereden met hele leuke gevechten, had ik niet verwacht. race 1 richting einde race de op dat moment snellere Danny achter me weten te houden, was leuk. race 2 zaten we weer naast elkaar en het was jammer dat ik te veel op Danny aan het letten was waardoor ik er in bocht een afging en terugviel naar de rode lantaarn . Daardoor wel een leuke inhaalrace gehad en nog aardig wat plekken goed kunnen maken. race 3 heel lang heerlijk gevecht in groepje met Danny, Gijs, Patrick en Martijn. Jammer dat Gijs daar weg viel.

uiteraard de razende stream reporter nog bekeken, respect in je uppie verslag doen van de action packed dtcc!!!
quote van de dag : dat hebben we uiteraard gemist zoals U van ons gewent bent!
William moet standup comedian worden heb diverse malen in een deuk gelegen.
Idd was echt super leuk om zulke gevechten te hebben. Ik probeerde een aanval op iemand te doen die ik moest afbreken en het leuk van in groepjes vechten is dan dat je ook je spiegels in de gaten moet houden πŸ˜‚. Dus ik verloor een plekje. Vervolgens werd ik in bocht 1 dus in de rondte getikt waardoor ik helaas niet meer mee kon vechten. Ik hoop dat we dit seizoen vaker dit soort gevechten zullen hebben πŸ’ͺ
Gebruikersavatar
Stephan Sampers
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 mar 2020, 10:30
Racestuur: Fanatec V 2.5
Locatie: Asenray
Contact:

Ik zal wel iets gemist hebben... Maar in race 3, 23ste geworden (is natuurlijk niet gigantisch)..!!!!! Maar ik heb in het bijgewerkte algemene klassement een DQ.... staan...!!! Heb ik iets gemist...????? Heb niets van een straf of zo voorbij zien komen...!!!!! Of was ik te hard aan het vechten met mijn banden,om de auto op de baan te houden... πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Stephan Sampers schreef: ↑25 sep 2020, 13:06 Ik zal wel iets gemist hebben... Maar in race 3, 23ste geworden (is natuurlijk niet gigantisch)..!!!!! Maar ik heb in het bijgewerkte algemene klassement een DQ.... staan...!!! Heb ik iets gemist...????? Heb niets van een straf of zo voorbij zien komen...!!!!! Of was ik te hard aan het vechten met mijn banden,om de auto op de baan te houden... πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Vreemd inderdaad, er is ook geen straf te vinden. Heb je misschien je lampen uitgezet in de laatste ronde ofzo? Na sector 1 in de laatste ronde zijn er geen tijden meer geregistreerd.
Gebruikersavatar
Stephan Sampers
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 mar 2020, 10:30
Racestuur: Fanatec V 2.5
Locatie: Asenray
Contact:

Lennart Lippens schreef: ↑25 sep 2020, 13:23
Stephan Sampers schreef: ↑25 sep 2020, 13:06 Ik zal wel iets gemist hebben... Maar in race 3, 23ste geworden (is natuurlijk niet gigantisch)..!!!!! Maar ik heb in het bijgewerkte algemene klassement een DQ.... staan...!!! Heb ik iets gemist...????? Heb niets van een straf of zo voorbij zien komen...!!!!! Of was ik te hard aan het vechten met mijn banden,om de auto op de baan te houden... πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Vreemd inderdaad, er is ook geen straf te vinden. Heb je misschien je lampen uitgezet in de laatste ronde ofzo? Na sector 1 in de laatste ronde zijn er geen tijden meer geregistreerd.
Is inderdaad vreemd, maar ik zie bij meerderen deelnemers geen sectoren tijden staan..?? Alleen bij mij in de laatste ronde, bij anderen ook in ronde 7 of 9 b.v. Terwijl ik wel een 1:42:628 als laatste ronde tijd heb staan.... In "alle rondes" als ik terug kijk... Niet dat ik weet dat ik de πŸ’‘πŸ’‘ heb uit gezet.... Of iemand heeft ze gesjoept in de laatste ronde..!! πŸ€”
Maarten de Jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2011, 12:17
Racestuur: Logitech G25

Stephan Sampers schreef: ↑25 sep 2020, 13:06 Ik zal wel iets gemist hebben... Maar in race 3, 23ste geworden (is natuurlijk niet gigantisch)..!!!!! Maar ik heb in het bijgewerkte algemene klassement een DQ.... staan...!!! Heb ik iets gemist...????? Heb niets van een straf of zo voorbij zien komen...!!!!! Of was ik te hard aan het vechten met mijn banden,om de auto op de baan te houden... πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Je hebt waarschijnlijk niet voldoende ronden afgelegd om in de uitslag meegenomen te worden voor punten:
16. Puntentelling

16.1.2
Om in aanmerking te komen voor punten dient de deelnemer:
- 75% van het aantal ronden, t.o.v. de winnaar te hebben afgelegd
- Rijdend over de finish te zijn gekomen
viewtopic.php?f=162&t=3428
Gebruikersavatar
Stephan Sampers
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 mar 2020, 10:30
Racestuur: Fanatec V 2.5
Locatie: Asenray
Contact:

Maarten de Jong schreef: ↑25 sep 2020, 22:35
Stephan Sampers schreef: ↑25 sep 2020, 13:06 Ik zal wel iets gemist hebben... Maar in race 3, 23ste geworden (is natuurlijk niet gigantisch)..!!!!! Maar ik heb in het bijgewerkte algemene klassement een DQ.... staan...!!! Heb ik iets gemist...????? Heb niets van een straf of zo voorbij zien komen...!!!!! Of was ik te hard aan het vechten met mijn banden,om de auto op de baan te houden... πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Je hebt waarschijnlijk niet voldoende ronden afgelegd om in de uitslag meegenomen te worden voor punten:
16. Puntentelling

16.1.2
Om in aanmerking te komen voor punten dient de deelnemer:
- 75% van het aantal ronden, t.o.v. de winnaar te hebben afgelegd
- Rijdend over de finish te zijn gekomen
viewtopic.php?f=162&t=3428
Hoi Maarten,

Dat zouw dan natuurlijk wel zo kunnen zijn, maar ik was dus 23ste.....en achter mij was ook nog een nummer 24.! Toevalig mijn teamgenoot en die heeft wel punten gekregen...!! Maakt ook verder niets uit ik heb er wel van genoten, het waren mijn eerste online race's ever..!!!! Ik zal wel ergens iets fout hebben gedaan, ik zouw het alleen op prijs stellen dat ik weet wat..!!?? Dan kan ik er de volgende keer wel op letten dat het niet weer gebeurd.
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Stephan, ik begrijp het ook niet. Ik had ook niet de nodige 75% niet voltooid. Bij mij stond er geen DNF of DQ, ik had gewoon 0 punten gekregen. Dus als er bij jou DQ stond is dat misschien toch wat anders.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

We gaan kijken of we iets kunnen vinden
Gebruikersavatar
Stephan Sampers
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 mar 2020, 10:30
Racestuur: Fanatec V 2.5
Locatie: Asenray
Contact:

Lennart Lippens schreef: ↑25 sep 2020, 23:45 We gaan kijken of we iets kunnen vinden


OK, dankjewel Lennart...
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Ron Schmitz schreef: ↑25 sep 2020, 11:07
Met nog 12 minuten te gaan , zat achter Friemann en Capellen , opkomen rechte stuk ging Friemann wat wijd waardoor ik meer exit had en ook wat sneller was dan Capellen.
Op Start/Finish , weet niet wat er gebeurde maar , daar kwam de crash :o
Ga de replay nog bekijken wat daar gebeurde .
Replay bekeken ..was links naast Friemann , ik beetje naar recbts , Friemann beetje naar links en toen haakte wij in elkaar .
Van mij uit een race accident .
Ron Schmitz schreef: ↑25 sep 2020, 11:07
Euhh.. eerste race P24 zijn toch 6 punten naar in de uitslag heb ik er nul komma nul.
Ja als ik bijna 7 minuten in de box sta dan heb ik geen 75% van de race gereden dus 0 punten .
Gebruikersavatar
Tom Klaver
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 apr 2020, 20:08

Beste Ron,

Het lijkt erop dat ik die persoon ben waarover je spreekt. Ik stond in de laatste race op Loch Drummond rechts achter je. Dit was overigens volledig onterecht naar mijn inziens, ik heb na de race al contact opgenomen met de RC. Foutje in het systeem zullen we maar zeggen. Omdat je aangeeft dat de persoon in kwestie (ik dus blijkbaar) in de eerste race 4-5 man ingehaald zou hebben in de formatieronde, heb ik de replay er even op nagekeken omdat ik mij dit niet kon herinneren. Zowel in race 1, 2 en 3 heb ik netjes de formatieronde gereden, dus is mijn vraag hebben we het hier over de zelfde persoon? Persoonlijk hou ik er meer van om het gesprek aan te gaan met iemand, dan je ongenoegen te uiten via het forum. Ik ben nieuw bij SRVN en weet dat ik nog een hoop te leren heb. Ik probeer bij de personen die al langer lid zijn van deze vereniging het gesprek aan te gaan in plaats van mijn gelijk te halen op het moment dat ik ergens op gewezen wordt. Zo ook het incident tussen ons in de eerste race van het DTCC kampioenschap, waardoor ik mijn eerste straf al te pakken heb (excuses). Zit je iets dwars of wil je mij ergens op wijzen, zoek me op via TS of stuur een PM, maar laten we stoppen om elkaar zwart te maken via het forum.

Zie je graag weer op de baan.
Groet,
Tom

---> Heb ook nog en opmerking m.b.t. de start van de formatieronde.
Er was toch een rijder die niet kan wachten totdat het zijn beurt is om te vertrekken .
Bij de eerste race ging hij gewoon 4-5 man voorbij en laat zich dan terug vallen.
Bij de laatste race stond hij schuin achter mij.
Zodra de tijd op 0.0 sprong begint hij al te rijden en zet de auto langs mij.
Neem aan dat dit niet de bedoeling is ???? !!!!

Verder nog een pluimpje voor de commentator op de livestream.
Vindt het ook wel fijn dat deze persoon het ook inziet dat ik iedere keer de pineut ben door mensen die toch teveel willen in een race.
Luister maar naar eens naar de livestream op youtube van srvn op tijdstip 47minten en 42 seconden !!!

Groetjes en tot op Portland :kopstooot:

Euhh.. eerste race P24 zijn toch 6 punten naar in de uitslag heb ik er nul komma nul.
[/quote]
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Hoe heb jij contact opgenomen dan?

Nooit een mail ;) ;) gezien namelijk.
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Hallo Tom .

Wat betreft de formatieronde geef ik alleen aan wat ik zag vanuit mijn perspectief tijdens de start van deze formatieronde.
Tom Klaver schreef: ↑29 sep 2020, 20:40 Zo ook het incident tussen ons in de eerste race van het DTCC kampioenschap, waardoor ik mijn eerste straf al te pakken heb (excuses). Zit je iets dwars of wil je mij ergens op wijzen, zoek me op via TS of stuur een PM, maar laten we stoppen om elkaar zwart te maken via het forum.
Mij zit niks dwars en wil zeker niemand zwart maken .. wij zijn tenslotte voor de fun hier en om ervaring op te doen :thumbs_up:
M.b.t de straf van jou .. heb helaas niks van jou vernomen via ts of pm .. anders had je geen strafpunt gehad.
Maar excuses alsnog aanvaard :bierglas:
Tom Klaver schreef: ↑29 sep 2020, 20:40 Zie je graag weer op de baan.
Groet,
Tom
Dat zeker en dat er nog mooie races zullen volgen met deur tegen deur. :kiss_ani:

Groetjes Ron .

En wat mij betreft .. einde discussie , zand erover en op naar de volgende race . :driving:
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Dat liep beter in Race 1 en 2.
Race 1 een P11.
Race 2 faire gevechten met Wilco en Bas , P12
Maar race 3. :-?
Sorry .. Sorry voor alle die ik getroffen in de eerste bocht bij de start van race 3 met name Gijs. :teards:
Was 5 meter te laat met remmen waardoor ik Gijs raakte en daardoor andere rijders ook in de problemen kwamen.
Nogmaals sorry en mijn verontschuldigingen .
Later in de race nog een mooi gevecht om P20 met Patrick Smit . Maar helaas , door omstandigheden , raakte wij elkaar op start/finish.
P23 dacht ik.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

He Ron, jammer idd van bocht 1. Exuces is aanvaard op naar de volgende race πŸ’ͺ
RenΓ© de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Prima raceavondje gehad.

Race 1 en 2 op p6 geΓ«indigd.
Race 3 helaas ook slachtoffer geworden van wat hier boven beschreven staat.
Door het voorval best wat schade opgelopen. Mede daar door verloor ik de controle in de 'Speedhunters' bocht.
Terug gezakt en uiteindelijk op p11 gefinsht.
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

De Speedhunters-bocht, ja zo kunnen we die na gisteren wel noemen! :D :teards:

Ik heb al met al ook een leuke avond gehad, volgens mij dacht Ruben CA daar op de stream anders over, maar boos was ik niet hoor ;)

De quali verliep wederom onverwacht goed. 3x pole op rij al!

In race 1 opnieuw erg slecht weg en met de buitenbocht en die fijne curbstones geen risico genomen en - net als race 1 van het seizoen - dus wat verloren. Inhalen op deze baan is amper te doen, dus het bleef P4.

Race 2 wat beter weg en met wat duw en trekwerk met zn allen door de eerste paar bochten. Halverwege de race aan teamgenoot Jeroen voorbij en de jacht op de top 3 geopend. Kon echt pas in de laatste ronde echt de aansluiting pakken, dus wederom P4.

En dan race 3 met onze Speedhunters-bocht… Buitenom inhalen in die snelle knik is dus niet aan te raden. Excuses nogmaals an Frank voor de T-bone! Uiteindelijk op P2 geeindigt in wat mij betreft een lekkere ouwerwetse tourwagen-race :D
Gesloten

Terug naar β€œSRVN DTCC 2020-II”