NK F3 2020-I | Race 9&10 Interlagos | 26-04-2020
NK F3 2020-I Race 9&10
Interlagos
26-04-2020
Tijdschema en meer informatie
Algemene Informatie NK F3-I
Weerbericht
Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.
Track-limits
Voor de pit-entry van Interlagos gelden track limits! Het is echter wel toegestaan om de lijn aan te raken. Wanneer je de pits-ingang betreedt, geldt hetzelfde vanaf de andere kant van deze lijn. Hieronder staan twee voorbeelden aangegeven.
Zie ARR 5.1.1, met de volgende aanvulling voor de kwalificatie: Een overtreding in de snelste ronde tijdens de kwalificatie resulteert in een tijdstraf van 3s op de uitslag van de race 1 (de race die is gestart volgens de kwalificatie-uitslag).
-
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53
Let op!
De openingspost is aangevuld met tracklimit-richtlijnen voor de pit-entry.
Houdt er rekening mee dat dit na afloop gecontroleerd kan worden, ook de kwalificatie.
Zie ARR 5.1.1, met de volgende aanvulling voor de kwalificatie: Een overtreding in de snelste ronde tijdens de kwalificatie resulteert in een tijdstraf van 3s op de uitslag van de race 1 (de race die is gestart volgens de kwalificatie-uitslag).
De openingspost is aangevuld met tracklimit-richtlijnen voor de pit-entry.
Houdt er rekening mee dat dit na afloop gecontroleerd kan worden, ook de kwalificatie.
Zie ARR 5.1.1, met de volgende aanvulling voor de kwalificatie: Een overtreding in de snelste ronde tijdens de kwalificatie resulteert in een tijdstraf van 3s op de uitslag van de race 1 (de race die is gestart volgens de kwalificatie-uitslag).
- Arjan Veltens
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
- Locatie: Groningen
- Contact:
Ik moet even wat frustratie uit deze vingers typen...: De protestuitslagen. Wat een lachertje.
Om te beginnen gaat er een achterblijver in R2 (na bijna een kilometer aan rechte stuk achter zich) opeens onverwachts (hard) op de rem om in de rem-zone plotseling gehoor te geven aan de blauwe vlag. Ik heb een split second om te reageren: Blijven remmen -> blokkeren -> contact of van de rem gaan -> achterblijver met gevaar van eigen leven ontwijken -> wijd gaan.
Scenario twee werd het. Vervolgens verlies ik alle controle en probeer ik met man en macht NIET het circuit/ideale lijn op te spinnen. Vrij succesvol, ik voorkom erger. Hiervoor heb ik echter wel even de rem los moeten laten. De achterblijver schrikt, stuurt het circuit af en we toucheren elkaar.
Resultaat: Ik krijg 25 seconden en 2 strafpunten op de licentie.
Aan het feit dat Marcel zelf, na zijn spin, ook niet remt en het feit dat de nummer drie juist besluit op het gaspedaal te trappen wanneer de spin voor hem plaatsvind en nog maar nét Marcel (want Marcel reageert zelf wel adequaat op wat er voor hem gebeurt) kan ontwijken wordt volledig voorbij gegaan. Tegenstrijdig.
Ik heb zelf geen protest ingediend omdat ik mij realiseerde dat dit soort dingen gewoon kunnen gebeuren. Niet op elke slak hoeft zout, race incidenten gebeuren én we maken allemaal wel eens een verkeerde keuze op de baan. Maar na aanleiding hiervan vond ik het blijkbaar toch nodig om mijn frustratie hierover te uiten. Blijkbaar hoeft er inderdaad niet op elke slak zout, maar wel op de slak genaamd Arjan (Slak Arjan is btw niet geschikt als nieuwe bijnaam Don't even think about it).
Ik laat het verder hierbij.
Om te beginnen gaat er een achterblijver in R2 (na bijna een kilometer aan rechte stuk achter zich) opeens onverwachts (hard) op de rem om in de rem-zone plotseling gehoor te geven aan de blauwe vlag. Ik heb een split second om te reageren: Blijven remmen -> blokkeren -> contact of van de rem gaan -> achterblijver met gevaar van eigen leven ontwijken -> wijd gaan.
Scenario twee werd het. Vervolgens verlies ik alle controle en probeer ik met man en macht NIET het circuit/ideale lijn op te spinnen. Vrij succesvol, ik voorkom erger. Hiervoor heb ik echter wel even de rem los moeten laten. De achterblijver schrikt, stuurt het circuit af en we toucheren elkaar.
Resultaat: Ik krijg 25 seconden en 2 strafpunten op de licentie.
Aan het feit dat Marcel zelf, na zijn spin, ook niet remt en het feit dat de nummer drie juist besluit op het gaspedaal te trappen wanneer de spin voor hem plaatsvind en nog maar nét Marcel (want Marcel reageert zelf wel adequaat op wat er voor hem gebeurt) kan ontwijken wordt volledig voorbij gegaan. Tegenstrijdig.
Ik heb zelf geen protest ingediend omdat ik mij realiseerde dat dit soort dingen gewoon kunnen gebeuren. Niet op elke slak hoeft zout, race incidenten gebeuren én we maken allemaal wel eens een verkeerde keuze op de baan. Maar na aanleiding hiervan vond ik het blijkbaar toch nodig om mijn frustratie hierover te uiten. Blijkbaar hoeft er inderdaad niet op elke slak zout, maar wel op de slak genaamd Arjan (Slak Arjan is btw niet geschikt als nieuwe bijnaam Don't even think about it).
Ik laat het verder hierbij.
- Kai Karreman
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32
Even een mailtje naar de RC Arjan!
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk