Vragen / opmerkingen DTCC 2020-I

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Drop hier de vragen of opmerkingen voor wat betreft het SRVN DTCC seizoen 2020-I.
Gebruikersavatar
Manuel Willems
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jun 2018, 21:57
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Eijsden

Niet zo zeer een vraag aangaande het seizoen, maar ligt het aan mij, of zijn de spiegels niet af te stellen in de DTCC auto's?.

Bij voorbaat dank
Gebruikersavatar
Wilbert Velthove
Berichten: 214
Lid geworden op: 16 mei 2016, 21:11
Racestuur: FANATEC ClubSport V2 Wheelbase

Zelfde klacht als Manuel.

Echter heb ik me hiermee al verzoend sinds vorig seizoen.
Gebruikersavatar
Jeroen Brink
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 jan 2013, 13:42
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Leek (Groningen)

Baan Nurburgring geupdate naar 1.51

Kan de server ook geupdate worden?
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Kan de deelnemerslijst bijgewerkt worden? Zijn een paar nieuwe inschrijvingen en een afschrijving.
Is deelname aan de Nurburgring nog mogelijk, nadat ik mij een paar dagen geleden heb ingeschreven? Gaat ook op voor Joost zag ik.
Joost van der Stoep
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 sep 2011, 08:32
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Balkbrug

Roel Palmers schreef: 26 feb 2020, 18:29 Kan de deelnemerslijst bijgewerkt worden? Zijn een paar nieuwe inschrijvingen en een afschrijving.
Is deelname aan de Nurburgring nog mogelijk, nadat ik mij een paar dagen geleden heb ingeschreven? Gaat ook op voor Joost zag ik.
Yep, hoor dit ook graag!
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Ik ga er wel vanuit.
Zal het even in de groep gooien.

Castrol Racing/Rally/Trucking/Farming Team
#18 #24 #71 #177

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Vanaf het seizoen 2019-1 hebben we ingevoerd dat je minstens 2 weken moet 'wachten' voordat je kunt deelnemen aan je eerstvolgende race. Dit om een stukje commitment te bewerkstelligen vanuit de rijder (om het restant van het héle seizoen te rijden en niet slechts 1 race), maar ook zodat het modteam op een structurele wijze de mod kan aanpassen.

Voor de DTCC staan derhalve de volgende deadlines:
13-2-2020 is de sluitingsdatum voor de inschrijvingen en moeten alle skins ingeleverd zijn.
Na deze datum kun je instromen in het kampioenschap.
Zorg dat je voor onderstaande data bent ingeschreven en je skin hebt opgestuurd naar het modteam om te kunnen deelnemen.
27-02-2020 voor deelname vanaf race2
12-03-2020 voor deelname vanaf race3
26-03-2020 voor deelname vanaf race4
09-04-2020 voor deelname vanaf race5
Inschrijven na 09-04-2020 is niet meer mogelijk

Aangezien Roel zich eergisteren heeft aangemeld, kan hij vanaf race 2 zich aanmelden. Daarom is het nog niet verwerkt in het deelnameformulier. Overigens is er officieel nog geen aanmelding van Joost binnengekomen, via het inschrijfformulier.
Joost van der Stoep
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 sep 2011, 08:32
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Balkbrug

Zonde, wil gewoon een race meepakken nu ik kan. Heb me bewust niet ingeschreven omdat ik weet dat ik het merendeel van de races niet kan. En ik wil niet een plek bezetten voor iemand anders terwijl ik weet dat ik toch niet rij.

Als gastrijder twee races mee kunnen doen zou dan perfect zijn, maar dat is dus voorbehouden aan nieuwe leden. Leden die al jaren lid zijn vallen dus buiten de boot..
Wat mij betreft worden de regels voor het gastrijden nog eens onder de loep genomen..

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Hmm, als ik eerder had geweten van die 2 weken, had ik mij sowieso niet ingeschreven. Jammer, maar helaas.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

SRVN schreef: 27 feb 2020, 12:44 Dit om een stukje commitment te bewerkstelligen vanuit de rijder (om het restant van het héle seizoen te rijden en niet slechts 1 race)
Waarvan akte...
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Een plek bezetten bij een kampioenschap wat nog 9 vrije plekken heeft...

Ruimte zat jonguh :)

Gastrijder voor nieuwelingen is al langer.
Joost van der Stoep
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 sep 2011, 08:32
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Balkbrug

Achteraf weet je inderdaad dat er nog 9 plekken vrij zijn. Niet als de inschrijving geopend is.
Ieder seizoen zie je dat het aantal rijders gaandeweg het seizoen afneemt. En dat dat altijd veel discussie oplevert.
In dit geval wist ik voor 80% zeker dat ik geen van de races kon rijden. Dus ik schrijf me dan niet in, om me vervolgens voor iedere race af te melden.

En dat het "gastrijders voor nieuwe leden" al een paar jaar is, staat toch los van het feit dat je dit kan evalueren?
Nu bereik je een averechts effect met de gestelde regels. Vanavond had het veld uitgebreid kunnen worden met minimaal twee rijders. Er is plek zat, het kampioenschap is al niet volledig gevuld, plus er zijn nog een paar afmeldingen.
Waarom niet rijders toelaten die willen rijden. Je vult het veld, het wordt dan voor iedereen leuker en daardoor wordt het kampioenschap interessanter.

Ik snap die twee weken wachten om commitment te krijgen ook niet helemaal. Deze regel is waarschijnlijk ontstaan doordat mensen die een paar keer willen rijden zich volledig moeten inschrijven. Twee weken wachten ivm het integreren van de auto in de mod snap ik wel. Dat het tijd kost om dat te doen snap ik ook. Dat je niet die tijd wil steken in een auto waar maar 1x in gereden wordt; volledig duidelijk. Maar dat wordt nu dus gecreerd doordat je niet als gastrijder mee kan doen.

Kortom, de vaste leden die een keer race willen rijden wanneer ze kunnen, vallen nu buiten de boot.
Dat is mijn punt en het kan geen kwaad toch om dit te evalueren?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Joost van der Stoep
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 sep 2011, 08:32
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Balkbrug

Aangezien ik mij niet heb ingeschreven voor een kampioenschap, had ik de contributie nog niet betaald. Ben ik dan aspirant lid?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Joost van der Stoep schreef: 27 feb 2020, 19:21 Ben ik dan aspirant lid? Afbeelding
Jij wordt een aspirine lid, want dit wordt een hoofdpijndossier....
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Joost, het is eigenlijk precies andersom: in 2018 is het 'oude' gastrijders-systeem geëvalueerd. In het oude systeem mochten alle leden meedoen als gastrijder (behalve de laatste avond), eigenlijk precies zoals jij nu zou willen.
De conclusie was dat het juist niet langer wenselijk was dat 'oud-gedienden' zomaar af en toe een race meededen, o.a. omdat dit regelmatig invloed had op het verloop van races en het kampioenschap. Niet per se omdat een gastrijder iemand van baan roste, maar gastrijders gaan wel gevechten aan met anderen, snoepen punten af van anderen, etc. Het kan bijvoorbeeld net het verschil zijn of iemand 8e of 9e wordt en zo een reversed grid-pole misloopt, omdat er een gastrijder in de top 8 rondreed die voor de lol een keertje mee wilde doen.
Er dus heel bewust gekozen voor het nieuwe systeem waarbij 'normale' leden geen losse gastraces meer mogen rijden. Het meedoen als gastrijder is dus puur bedoeld voor aspirant-leden en rookies, zodat zij enkele races kunnen proeven aan de diverse klasses.
Joost van der Stoep
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 sep 2011, 08:32
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Balkbrug

Ger Heuts schreef:
Joost van der Stoep schreef: 27 feb 2020, 19:21 Ben ik dan aspirant lid? Afbeelding
Jij wordt een aspirine lid, want dit wordt een hoofdpijndossier....
Haha, nee hoor. Inmiddels netjes contributie betaald en me neergelegd bij het niet kunnen rijden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Het Rookie-klassement is bijgewerkt, met daarin gecorrigeerd dat gastrijders ook punten krijgen voor het Rookie-klassement. Voor de eerste twee raceavonden werden die punten eerder nog niet meegeteld in het Rookie-klassement, nu dus wel.
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2020-I”