LMP3 2019-I | Race 1 Assen | 07-03-2019
LMP3 2019-I Race 1
Assen
07-03-2019
Tijdschema
20:00 - Aanwezig op TeamSpeak voor de briefing + vrije plekken toekennen aan reserverijders en gastrijders
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (10 minuten)
20.35 - Race 1 (50 minuten, rollende start)
Weerbericht
Startprocedure
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart.
Wij gaan echter rustig op het gas en vormen direct een single line op basis van je startpositie.
De leider rijdt op de pitlimiter en de rest volgt hem op gepaste afstand maar het gat mag niet groter zijn dan 5 wagenlengtes.
Bij het ingaan van de laatste sector is iedereen verplicht op de pitlimiter te rijden en deze mag dan niet meer uitgezet worden.
Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race.
Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start en ontvang je hiervoor een straf.
Heeft de auto geen pitlimiter dan hanteer je een snelheid van 80Km/h. Op de "green line" wordt een marge van 5Km/h gehanteerd.
Afbeelding waarop de "green line" zichtbaar is volgt
Aanmelden als gastrijder?
Bij het LMP3 kampioenschap is het niet mogelijk om als gastrijder mee te doen
Wil je als rookie je startbewijs halen voor het LMP3 kampioenschap, doe dan eerst 2 raceavonden (4 races) mee in het DTCC of F2000 kampioenschap. Vergeet dan niet om ook even een mail te sturen naar RC@SRVN.NL
Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.
Links
Algemene Informatie LMP3 2019-I
- Kai Karreman
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32
Wanneer volgt de afbeelding met daarop de green line?
-
- Berichten: 1192
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
- Racestuur: Fanatec DD1
- Contact:
Hij staat wel al op de voorpagina:
-
- Berichten: 2878
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
- Racestuur: Fanatec CSL Elite
- Locatie: brunssum
Goed dat was dan weer van bijzonder korte duur. Op een of andere manier vindt mijn PC de combinatie lmp3 en VR dus echt niet leuk.
Identiek probleem als vorig seizoen, krijg vr loading in beeld en rf2 staat een volledige core op te eten maar reageert nergens meer op.
Issue zit hem ergens richting steam vr, want die gaf nu melding critical error.
Rij in alle klasses en vec en vlms en heb hier nergens last van. Deze week de nodige laps online in de lmp3 op assen geoefend en dit issue niet een keer gehad. Maar in de lmp3 zijn races in rf2 in vr domweg niet stabiel te krijgen alhier.
Ga me meteen weer uitschrijven heb geen zin om hier tijd in te steken en wil ook net risico lopen dat ik volgende keer iemand meeneem.
Geloof dat deze keer goed ging omdat niemand echt in de buurt zat.
Have fun in de rest van races.
zie net in de stream terug dat Mark toch last van me had, srry hing daar dus gewoon vast in rf2 reageerde niet meer op input
hoopte dat ik nog net rechtdoor zand was ingeschoten voor rf2 vastliep maar dus niet.
Identiek probleem als vorig seizoen, krijg vr loading in beeld en rf2 staat een volledige core op te eten maar reageert nergens meer op.
Issue zit hem ergens richting steam vr, want die gaf nu melding critical error.
Rij in alle klasses en vec en vlms en heb hier nergens last van. Deze week de nodige laps online in de lmp3 op assen geoefend en dit issue niet een keer gehad. Maar in de lmp3 zijn races in rf2 in vr domweg niet stabiel te krijgen alhier.
Ga me meteen weer uitschrijven heb geen zin om hier tijd in te steken en wil ook net risico lopen dat ik volgende keer iemand meeneem.
Geloof dat deze keer goed ging omdat niemand echt in de buurt zat.
Have fun in de rest van races.
zie net in de stream terug dat Mark toch last van me had, srry hing daar dus gewoon vast in rf2 reageerde niet meer op input
hoopte dat ik nog net rechtdoor zand was ingeschoten voor rf2 vastliep maar dus niet.
Laatst gewijzigd door Ger Peeters op 08 mar 2019, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
- Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
- Locatie: Kampen
3 keer spontane downshift gehad bij de derde keer was motor defect, zal het config file eens bekijken om een schakel delay van 200 ms
er in te zetten.
Trouwens bij opwarmronde ging het niet helemaal goed het werd een harmonica bij het remmen in de laatste sector waarbij ik mijn voorganger aan tikte, mijn excuus daarvoor
er in te zetten.
Trouwens bij opwarmronde ging het niet helemaal goed het werd een harmonica bij het remmen in de laatste sector waarbij ik mijn voorganger aan tikte, mijn excuus daarvoor
- Edwin Sluijs
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 08 jan 2016, 20:50
- Racestuur: Fanatec CSW
Na zo'n 30 minuten in de race last van lag. Gelukkig alleen mezelf wat schade aangericht en de geplande pitstop wat vervroegd.
- Kai Karreman
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32
Tnx Ruben. Heb er overheen gekeken.
dat was ik ja, ik moest ook op de rem voor mijn voorliggerBerry Witman schreef: ↑07 mar 2019, 22:01 Trouwens bij opwarmronde ging het niet helemaal goed het werd een harmonica bij het remmen in de laatste sector waarbij ik mijn voorganger aan tikte, mijn excuus daarvoor
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
- Racestuur: Logitech G27
- Contact:
Ik reed zo'n 100kmh, maar in de laatste sector moest toch echt de pitlimiter aan, en die was in het geval van Assen 59kmh *gaap*. Maaaaaaaar, mensen moeten dit ondertussen weten en er rekening mee houdenPaul Holt schreef: ↑08 mar 2019, 13:48dat was ik ja, ik moest ook op de rem voor mijn voorliggerBerry Witman schreef: ↑07 mar 2019, 22:01 Trouwens bij opwarmronde ging het niet helemaal goed het werd een harmonica bij het remmen in de laatste sector waarbij ik mijn voorganger aan tikte, mijn excuus daarvoor
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
- Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
- Locatie: Kampen
Is ook helemaal niks mis mee, Alleen als je op plek 14 rijd is dat effect 3x erger ik had mij er stom weg mee vergistKevin Heijnen schreef: ↑08 mar 2019, 14:52Ik reed zo'n 100kmh, maar in de laatste sector moest toch echt de pitlimiter aan, en die was in het geval van Assen 59kmh *gaap*. Maaaaaaaar, mensen moeten dit ondertussen weten en er rekening mee houdenPaul Holt schreef: ↑08 mar 2019, 13:48dat was ik ja, ik moest ook op de rem voor mijn voorliggerBerry Witman schreef: ↑07 mar 2019, 22:01 Trouwens bij opwarmronde ging het niet helemaal goed het werd een harmonica bij het remmen in de laatste sector waarbij ik mijn voorganger aan tikte, mijn excuus daarvoor
Gevolg een motorkap schade aan begin van de race en Paul vermoedelijk aan de achterkant
Zal er de volgende keer nog meer aandacht aan schenken! door harmonica effect ff wennen
- Albert van Mourik
- Berichten: 2637
- Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
- Racestuur: LogiMaster T327 RS
- Locatie: Wageningen
- Contact:
Als je iets een gaatje heb begin S3 mag je er best wat naartoe rijden. Alleen hoeft dat niet vol gas.
En daar gaat het vaak fout denk ik, men gaat vol gas het gat dichten waardoor er daarachter een gat getrokken wordt enz enz enz
#18 Team owner Castrol Racing
En daar gaat het vaak fout denk ik, men gaat vol gas het gat dichten waardoor er daarachter een gat getrokken wordt enz enz enz
#18 Team owner Castrol Racing
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 28 jan 2016, 15:36
- Racestuur: Fanatec Formula Carbon
De kwalificatie verliep slecht, Helaas voelde de auto compleet anders aan dan in de oefensessie.
Het tempo van Kevin was niet te volgen, gelukkig waren Kai en Eddy lekker aan het vechten waarbij ik de aansluiten kon vinden.
Ook ik heb helaas last gehad van een aantal LAG momenten. Ik had op het rechte stuk opeens Eddy ingehaald maar na een klein foutje had hij zijn plekje alweer terug.
Samen met Kai nog een plannetje gemaakt om Eddy te pakken met een pitstop strategie. Door een mis calculatie is dat niet gelukt.
De LMP3 is een leuke auto maar ik vond de race een beetje saai. Ik had helemaal geen gevechten en reed een beetje in niemandsland.
Gefeliciteerd Kevin met de overwinning
Op naar de volgende
Het tempo van Kevin was niet te volgen, gelukkig waren Kai en Eddy lekker aan het vechten waarbij ik de aansluiten kon vinden.
Ook ik heb helaas last gehad van een aantal LAG momenten. Ik had op het rechte stuk opeens Eddy ingehaald maar na een klein foutje had hij zijn plekje alweer terug.
Samen met Kai nog een plannetje gemaakt om Eddy te pakken met een pitstop strategie. Door een mis calculatie is dat niet gelukt.
De LMP3 is een leuke auto maar ik vond de race een beetje saai. Ik had helemaal geen gevechten en reed een beetje in niemandsland.
Gefeliciteerd Kevin met de overwinning
Op naar de volgende