DTCC 2019-I | Race 3&4 Donington Park National | 14-03-2019
DTCC 2019-I Race 3 & 4
Donington Park National
14-03-2019
Tijdschema
20:00 - Aanwezig op TeamSpeak voor de briefing + vrije plekken toekennen aan reserverijders en gastrijders
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (10 minuten)
20.35 - Race 1 (rollende start, reversed grid kwalificatie top 8, verplichte pitstop)
21.05 - Race 2 (rollende start, verplichte pitstop)
Weerbericht
Startprocedure
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart.
Wij gaan echter rustig op het gas en vormen direct een single line op basis van je startpositie.
De leider rijdt op de pitlimiter en de rest volgt hem op gepaste afstand maar het gat mag niet groter zijn dan 5 wagenlengtes.
Bij het ingaan van de laatste sector is iedereen verplicht op de pitlimiter te rijden en deze mag dan niet meer uitgezet worden.
Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race.
Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start en ontvang je hiervoor een straf.
Heeft de auto geen pitlimiter dan hanteer je een snelheid van 80Km/h. Op de "green line" wordt een marge van 5Km/h gehanteerd.
"Green line" bevindt zich uitkomen laatste chicane, bij de start van de gele pitlijn, als jij daar op komt, begint jouw race.
Aanmelden als gastrijder?
Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic .
Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT3 of het LMP3 kampioenschap, vergeet dan niet om ook even een mail te sturen naar RC@SRVN.NL
Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.
Links
Algemene Informatie DTCC 2019-I
- Albert van Mourik
- Berichten: 2637
- Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
- Racestuur: LogiMaster T327 RS
- Locatie: Wageningen
- Contact:
Pas de 3e keer hierzo met dezelfde race afstand op deze omloop hahahahaha
- René Hoogterp
- Berichten: 4050
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
- Locatie: Amsterdam
- Contact:
Het was ook de bedoeling dat we de langere versie van Donington deden, maar door een communicatiedingetje is de korte versie geselecteerd. Om nu nog naar de lange te switchen vonden we minder verstandig, dus dan de rondes afstemmen op deze korte omloop.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 2878
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
- Racestuur: Fanatec CSL Elite
- Locatie: brunssum
Bram/Ruben excuses voor mijn niet bijster elegante entree op de baan bij uitkomen pit in race 2. Zoals Onno al zei op de stream was ik de auto inderdaad bijna helemaal kwijt .
- Bram Kuipers
- Berichten: 2282
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
- Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
- Locatie: Venlo
- Contact:
Ik was behoorlijk boos inderdaad Ger. Snapte al niet hoe dit kon.Ger Peeters schreef:Bram/Ruben excuses voor mijn niet bijster elegante entree op de baan bij uitkomen pit in race 2. Zoals Onno al zei op de stream was ik de auto inderdaad bijna helemaal kwijt .
Om het goed te maken, biertje op de ALV.
Moet er namelijk al 2 geven..
1 Aan Jeroen Huisers en 1 aan Ruben Schenkel
- Albert van Mourik
- Berichten: 2637
- Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
- Racestuur: LogiMaster T327 RS
- Locatie: Wageningen
- Contact:
Ach heb me wel weer vermaakt, heerlijke gooi en smijt baan.
P22 in kwali, ben toch al geen kwali tijger dus redelijk.
R1 beetje gevechten gehad hier en daar, leuk duel met Johan waar ik een einde aan maakte doren (woordgrapje) dom foutje.
Schade linksvoor, doorgereden tot er echt geen regen meer ging vallen en de 12% band maar vervangen voor een 100% versie.
P17 uiteindelijk.
R2, regen lekker.
Weer wat leuke gevechten, mazzel bij de spin uitkomen chicane van Mike?
Voorzijde naar soft, gok genomen en P12 overgehouden.
#18 Team owner Castrol Racing
P22 in kwali, ben toch al geen kwali tijger dus redelijk.
R1 beetje gevechten gehad hier en daar, leuk duel met Johan waar ik een einde aan maakte doren (woordgrapje) dom foutje.
Schade linksvoor, doorgereden tot er echt geen regen meer ging vallen en de 12% band maar vervangen voor een 100% versie.
P17 uiteindelijk.
R2, regen lekker.
Weer wat leuke gevechten, mazzel bij de spin uitkomen chicane van Mike?
Voorzijde naar soft, gok genomen en P12 overgehouden.
#18 Team owner Castrol Racing
-
- Berichten: 1192
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
- Racestuur: Fanatec DD1
- Contact:
Ons team had voor de tweede keer op rij geen last van een lagstoot. Is nu al een record aan lagloze races voor ons.
Wel onderstaand momentje voor een van ons.
Wel onderstaand momentje voor een van ons.