De afgelopen week heeft het bestuur weer vergaderd, overigens heeft het bestuur dit vaker gedaan de afgelopen periode sinds de laatste update, echter ging dit vaak over zaken die daarna direct duidelijk werden gemaakt, denk aan de KNAF stand op Circuit Zandvoort tijdens de Familie Racedagen of de aankondiging van de SRVN 500.
KNAF ALV
Enkele weken geleden was er weer een ALV vanuit de KNAF. SRVN was hierbij aanwezig, de eerste keer sinds de toelating van SRVN bij de KNAF. Echter niet heel relevant verder voor ons.
SRVN 500 evaluatie
Simpel gezegd, teleurstellend dat er zoveel cautions waren, zelfs na deze 6e editie. De Racecommissie heeft na afloop enkele incidenten bekeken, om zo lering te trekken voor de volgende editie. Veelal zijn het acties van individuelen die 'ongeduldig' betiteld mogen worden. Herstarts gingen ook veelal fout, veel rijders die niet weten hoe het racen op een oval werkt.
Voor volgend seizoen wordt er gekeken naar maatregelen, denk aan een hogere pitlimit snelheid die gelijk staat aan de pacecar snelheid, ook andere herstartprocedures worden bekeken en het invoeren van Live Stewards. Ook worden te langzame rijders uit de race gehaald om gevaarlijke situaties te voorkomen, net zoals dit bij de echte Indy 500 wordt gedaan.
Zomerevenementen en 2018-2
Grote complimenten aan de groep leden die de evenementen hebben samengesteld voor de zomermaanden, we hoeven ons écht niet te vervelen! Een leuke combinatie van fun-events, maar ook serieuze testavonden t.b.v. 2018-2.
Bij deze evenementen wil de RC ook graag wat zaken testen, zoals de Live Stewards, maar ook om de kwaliteit van de races te waarborgen.
Zondag 2 september wordt nu aangehouden als mogelijke start van het seizoen 2018-2. Nul-evenementen zijn geen must, de mods zijn in de basis vaak al goed. En 'roestig' kunnen de rijders niet zijn met zoveel aanbod in de zomermaanden.
Kampioenschappen:
Dan het grootste vraagstuk, de kampioenschappen voor 2018-2.
De basisgedachte vanuit SRVN is: Genoeg aanbod voor beginners maar ook voldoende uitdaging voor gevorderde simracers.
Daarom hebben we de raceklasses ingedeeld in de volgende 'gewenste' categorieën.
- Toerwagens
- Simpele open wheeler
- High-end klasse
Hierbij een uiteenzetting per categorie, inclusief mogelijkheden.
‘Toerwagens’
De Renault Clio lijkt ons niet meer gewenst, 2018-1 kon nét genoeg aanmeldingen krijgen om van start te gaan. De schatting is dat er onvoldoende aanmeldingen komen voor 2018-2. Wat zijn dan de opties? SRVN heeft als standpunt dat wij het liefst met originele Studio 397 content rijden, voor kwaliteitsredenen. Echter heeft Studio 397 alleen de Honda Civic, daarom willen we ons blik iets breder brengen.
Optie: Terugkeer DTCC (zonder Honda Civic), maar inclusief nieuwe BMW 125i. (NGTC)
• BMW 125i
• Chevrolet Cruze
• Toyota Avensis
• Ford Focus
Omdat we deze raceklasses in het verleden al hebben gereden, vinden we het niet noodzakelijk om hiervoor een zomerevenement in te plannen. Daarom willen we redelijk spoedig een poll starten, die puur gericht is op de 'toerwagencategorie'. Met dus de volgende opties voor de leden om te stemmen:
- Interesse voor DTCC
- Interesse voor Renault Clio
- Geen interesse in een toerwagenklasse
Op basis van deze 'intentieverklaring' kan bepaald worden of hier een kampioenschap voor opgestart gaat worden.
‘Simpele open-wheeler’
Bij deze 'instap open wheeler' hebben we de Radical ook toegevoegd, naast de F2000. Beide zijn originele Studio 397 content.
Radical: Een Leuk, speels autootje… maar wellicht een iets te ingewikkelde gebruiksaanwijzing en daardoor minder geliefd. Ondanks dat waren de afgelopen 2 seizoen succesvol, vooral door een hele hechte groep aan deelnemers. Echter, zijn er zorgen of de klasse bij een eventueel 2018-2 voldoende inschrijvingen zal hebben.
F2000: Goed aantal inschrijvingen in het derde (!) seizoen van de klasse. Een goede instapper, maar biedt ook voldoende uitdaging voor de gevorderde simracer. Lijkt een 'no-brainer' om deze ook in 2018-2 aan te bieden.
Studio 397 is met de ontwikkeling bezig van een Tatuus F3/F4 auto. SRVN gaat na of deze al voor 2018-2 gebruikt kan worden, maar gaat uit van niet.
Dan hebben we in deze categorie wat nieuwe content:
LMP3
• Kan een optie zijn om de Radical te vervangen?
• Het bestuur vindt het echter 'vreemd’ om een eigen kampioenschap met deze LMP3 te organiseren, hoort eerder thuis in een endurance (multiclass) race.
• Biedt alternatief voor de leden die niet een endurance willen rijden (zie verderop)
• Vraagtekens bij format: zou redelijk vergelijkbaar worden met NK GT3, of het moeten korte races worden, wat niet past bij die auto.
• Betaalde content
• Nog niet gereleased, nog geen mening over hoe de auto rijdt en of deze bij SRVN past.
Simpel gezegd: nog even een sterk twijfelgeval.
‘High-end klasse’
No-brainer: Het NK GT3 gaat zijn 2e seizoen in. Format blijkt interessant en blijft hetzelfde.
• Aanmeldingen: Nieuwe regel in ARR, bij 2x zonder afmelding niet aanwezig geweest in het vorige seizoen, bij nieuwe aanmelding plaatsing op de reservelijst.
Endurance
LMP3 / LMP2 / GTE
Dan een nieuwe tak, die we graag jullie willen voorhouden. Een heuze lange-afstandstak binnen SRVN. Wij denken dat het niet gewenst is om een compleet (normaal) kampioenschap te hebben, maar wel wat losse evenementen te organiseren.
• Voorstel: Petit Le Mans evenement afwachten in de zomerperiode.
• 4 evenementen gedurende 2 seizoenen.
• Multiclass: LMP2 en GTE (snelheidsverschil en minder versplintering)
• 15 tot 20 deelnemers per klasse
• +- 2,5 uurs races (hangt sterk af van banden/brandstof)
• Bij te weinig inschrijvingen in een klasse = geen doorgang,
• Eén rijder per auto
Hiervoor gaat een poll opgestart worden, waarbij de peiling aangepast kan worden, ook met de ervaringen van Petit Le Mans.
Overige content
NASCAR
• Begin dit jaar een leuk one-time event gehad, low-profile, maar een heel aardige opkomst.
• Ook de evaluatie na afloop was overwegend positief
• Iets nieuws, maar daarom wel een specialiteit die wij namens SRVN kunnen aanbieden
• Gedurende de vergadering werd er steeds positiever gereageerd over een wellichte introductie van NASCAR bij SRVN. Daarom willen wij dit graag tegenover jullie houden.
• Alleen ovals, van shortovals tot superspeedways.
Historische content
• Het bestuur is van mening dat dit erg leuk is voor losse evenementen, maar niet een grote meerwaarde biedt op welke manier dan ook (animo, kwaliteit) ten opzichte van andere beschikbare content. Dus geen kampioenschap.
Formule E
• Nadeel: Betaalde content. Maar eigenlijk zouden we er wat mee moeten doen. Jonge generatie aanspreken.
• Kijkende naar het huidige SRVN ledenbestand, verwachten wij dat dit niet voldoende aanspreekt voor een kampioenschap.
Porsche Cup van stal halen
• Geen optie
Formule Renault 3.5
• Leuke open wheeler
• Niet relevant meer
• Té high-end (?)
Indycar
• Minder relevant vanwege verouderde aerokit
• Té high-end?
• Auto met gebruiksaanwijzing (vergelijkbaar met Radical)
• Laatste seizoen werd voortijdig afgeblazen door gebrek aan interesse
Renault Megane Trophy
• Niet relevant
Daarom willen wij nog een poll opstarten, echter wat later in de zomerperiode, om de diverse mogelijkheden ook te testen, daarvoor worden ook testraces georganiseerd. (LMP3 + NASCAR)
De poll zal bestaan uit de volgende opties:
Interesse in:
- Radical
- NASCAR
- LMP3
Ook op deze 'intentieverklaring' kan bepaald worden of hier een kampioenschap voor opgestart gaat worden.
Belangrijke data:
Polls sluiten: 16 juli
Bevestigen kampioenschappen: 17 juli
Inschrijvingen openen: 17 juli
Deadline inschrijvingen/skins v1 mod: 17 augustus
Start seizoen 2018-2: 02 september
Update vanuit het Bestuur [juni 2018]
Terug naar “Update vanuit het bestuur”
Ga naar
- Welkom
- ↳ Welkom bij SRVN!
- ↳ Stel je even voor!
- ↳ Reglementen
- Nieuws
- ↳ SRVN nieuws
- ↳ Update vanuit het bestuur
- ↳ Simrace nieuws
- ↳ Auto- en motorsport nieuws
- Kampioenschappen
- ↳ SRVN NK FPro 2022-II
- ↳ SRVN NK GT3 2022-II
- ↳ SRVN NK DTCR 2022-II
- ↳ SRVN NK Enduro 2022-II
- ↳ Van de Racecommissie
- ↳ Mods & Skins 2022
- Evenementen
- ↳ Simrace evenementen
- ↳ Raceschool & Clinics
- Vraag en antwoord
- ↳ rFactor 2
- ↳ Assetto Corsa
- ↳ Race 07
- ↳ SRVN
- ↳ SRVN IndyCar Kampioenschap 2016-1
- ↳ SRVN Skip Barber Kampioenschap 2016-1
- ↳ SRVN Porsche Cup 2016-II
- ↳ SRVN GT Kampioenschap 2016-II
- ↳ SRVN DTCC 2016-II
- ↳ SRVN F2000 2017-I
- ↳ SRVN GT Kampioenschap 2017-I
- ↳ SRVN DTCC 2017-I
- ↳ SRVN Porsche Cup 2017-I
- ↳ SRVN F2000 2017-II
- ↳ SRVN GT 2017-II
- ↳ SRVN NK Clio 2017-II
- ↳ SRVN Radical 2017-II
- ↳ SRVN Clubraces 2017
- ↳ SRVN Radical 2018-I
- ↳ SRVN F2000 2018-1
- ↳ SRVN Clio 2018-I
- ↳ SRVN NK GT3 2018-I
- ↳ SRVN F2000 2018-II
- ↳ SRVN LMP3 2018-II
- ↳ SRVN NK GT3 2018-II
- ↳ SRVN DTCC 2018-II
- ↳ SRVN Spotterguides
- ↳ SRVN Polls 2018-2
- ↳ Mods & Skins
- ↳ SRVN DTCC 2019-I
- ↳ SRVN LMP3 2019-I
- ↳ SRVN F2000 2019-I
- ↳ SRVN Endurance 2018/2019
- ↳ SRVN NK GT 2019
- ↳ SRVN DTCC 2019-II
- ↳ SRVN F3 2019-II
- ↳ SRVN F4 2019-II
- ↳ SRVN DTCC 2020-I
- ↳ SRVN GT 2020-I
- ↳ SRVN F4 2020-I
- ↳ SRVN F3 2020-I
- ↳ SRVN ZomerCup 2020
- ↳ SRVN DTCC 2020-II
- ↳ SRVN NK F4 2020-II
- ↳ SRVN GT 2020-II
- ↳ SRVN NK F3 2020-II
- ↳ Mods & Skins 2020
- ↳ SRVN Clubavond 2021
- ↳ SRVN Endurance 2021
- ↳ SRVN Alpine CUP 2021-II
- ↳ SRVN NK F2 2021-I
- ↳ SRVN 2021-I
- ↳ SRVN NK GT3 2021-I
- ↳ SRVN NK FormulaPro 2021-III
- ↳ SRVN NK GT3 2021-III
- ↳ SRVN 500
- ↳ SRVN NK FPro 2022-I
- ↳ SRVN NK GT3 2022-I
- ↳ SRVN NK DTCR 2022-I
- ↳ SRVN NK Enduro 2022-I