De mannen die mij al wat langer kennen, weten dat ik al geruime tijd met internetproblemen aan het knoeien ben. Soms is het er een periode wel, soms weer niet. Ik kon nooit de vinger erop leggen 'wat' er nu precies gebeurd. Maar na een tijdje speuren heb ik eindelijk eens een connectiedashboard gevonden, die gewoon mijn dataverkeer bijhoudt. En wat valt mij op? Elke 1:35 min zit er gewoon een dip in mijn verbinding, je kunt er (letterlijk) de klok op gelijk zetten. Zie hieronder. Dit was toen ik alleen op de F2000 SRVN server zat.

Overigens viel zojuist helemaal even mijn internet weg en moest ik de PC herstarten, maar zo'n miniscuul dipje is dus ook wat ik meemaak in rf2, dan vlieg ik uit de server, maar ik kan wel gewoon nog babbelen via TeamSpeak (die een buffer heeft) maar het is dus echt duidelijk een dipje van minder dan 5 seconden.
Wat kan het nu zijn? Andere PC, andere modem, kan het niet zijn, aangezien ik dit probleem al sinds 2012 sporadisch heb. En sinds die tijd zijn de materialen allemaal al vervangen.