NK GT3 2018-I Race 3
Spa-Francorchamps
25-03-2018
Tijdschema
19:45 - Briefing (verplichte deelname via TeamSpeak)
20.00 - Kwalificatie (20 minuten, onbeperkt aantal ronden)
20.55 - Warmup (5 minuten)
21.00 - Race (70 minuten, formatieronde, staande start, geen verplichte pitstop)
Weerbericht
Links
Algemene Informatie NK GT3 2018-I
NK GT3 2018-I | Race 3 Spa-Francorchamps | 25-03-2018
- Martin Baltus
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
- Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO
Ben wel benieuwd naar de richtlijnen omtrent baan limieten.
met name eau rouge en de andere snelle bochten waar je makkelijk wijd gaat
met name eau rouge en de andere snelle bochten waar je makkelijk wijd gaat
- Albert van Mourik
- Berichten: 2637
- Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
- Racestuur: LogiMaster T327 RS
- Locatie: Wageningen
- Contact:
Wordt aan gewerkt, hebben naar ons inzicht een mooie oplossing in gedachten.
Castrol Racing Team
Castrol Racing Team
-
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53
!!!LET OP!!!
Vanaf vandaag is er een nieuwe versie van Spa-Francorchamps op de server gezet.
In deze versie hebben we 2 versies gemaakt die we komende race beide gaan gebruiken.
Versie 1 is Spa-Francorchamps-GT-Q
In deze versie zal rFactor2 zeer streng zijn rondom de tracklimits.
versie 2 is Spa-Francorchamps-GT-R
Dit is de standaard versie zoals deze tot aan vandaag ook op de server stond.
Op deze manier willen we er voor zorgen dat iedereen tijdens het trainen en kwalificatie netjes binnen de lijnen blijft rijden.
Als we deze instellingen actief laten tijdens de race dan lopen we het risico dat mensen bij een indicent ook straffen krijgen zoals we dat zagen tijdens de 2.4h van Daytona.
Daarom gaan we tijdens de race gebruik maken van iets minder strenge settings en zal de RC later wel bekijken of het nodig is om op tracklimits te moeten controleren.
We hebben het een en ander wel getest maar als jullie hele vreemde dingen tegenkomen, laat het ons dan weten.
De Racecommissie
Vanaf vandaag is er een nieuwe versie van Spa-Francorchamps op de server gezet.
In deze versie hebben we 2 versies gemaakt die we komende race beide gaan gebruiken.
Versie 1 is Spa-Francorchamps-GT-Q
In deze versie zal rFactor2 zeer streng zijn rondom de tracklimits.
versie 2 is Spa-Francorchamps-GT-R
Dit is de standaard versie zoals deze tot aan vandaag ook op de server stond.
Op deze manier willen we er voor zorgen dat iedereen tijdens het trainen en kwalificatie netjes binnen de lijnen blijft rijden.
Als we deze instellingen actief laten tijdens de race dan lopen we het risico dat mensen bij een indicent ook straffen krijgen zoals we dat zagen tijdens de 2.4h van Daytona.
Daarom gaan we tijdens de race gebruik maken van iets minder strenge settings en zal de RC later wel bekijken of het nodig is om op tracklimits te moeten controleren.
We hebben het een en ander wel getest maar als jullie hele vreemde dingen tegenkomen, laat het ons dan weten.
De Racecommissie
- Martin Baltus
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
- Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO
Goed idee !!
Thanks
ik neem aan dat je in de kwali geen DQ kunt krijgen door tracklimits?
Thanks
ik neem aan dat je in de kwali geen DQ kunt krijgen door tracklimits?
- Yoeri Gijsen
- Berichten: 3138
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
- Racestuur: Logitech G29
Het weerhoud je alleen van het zetten van een tijd, dus je zult een keer foutloos een ronde moeten rijden...
- Mark Verwer
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 22:11
- Racestuur: G25
Duidelijk!
Maar even voor mij als Newbie de setup van de Quali met fuel wordt toch niet automatisch overgenomen in de race neem ik aan? Of zit ik er helemaal naast?
Ik hoor het graag!
mvg
Maar even voor mij als Newbie de setup van de Quali met fuel wordt toch niet automatisch overgenomen in de race neem ik aan? Of zit ik er helemaal naast?
Ik hoor het graag!
mvg
- Albert van Mourik
- Berichten: 2637
- Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
- Racestuur: LogiMaster T327 RS
- Locatie: Wageningen
- Contact:
Jij bepaalt zelf welke setup je gebruikt op welk moment
Castrol Racing Team
Castrol Racing Team
- Patrick Smid
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
- Locatie: Hoogezand
Als extra tip, je kunt wel onderaan in je setup scherm op de knop 'Assign'' klikken. De setup die je op dat moment geladen hebt, word de standaard setup die ervoor staat als er een nieuwe sessie geladen wordt. Misschien handig om te voorkomen dat je met een basis setup een sessie ingaat. Je kunt uiteraard zelf elk gewenst moment een andere setup laden.Mark Verwer schreef: ↑19 mar 2018, 17:14 Duidelijk!
Maar even voor mij als Newbie de setup van de Quali met fuel wordt toch niet automatisch overgenomen in de race neem ik aan? Of zit ik er helemaal naast?
- Mark Verwer
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 22:11
- Racestuur: G25
Ok thanks, dan weet ik waar de fout zit van de vorige keer (had ineens de Quali setup te pakken met een beetje weinig fuel hehehe).
Maar wat me gisteravond wel op viel met inloggen is dat ik dat wel erg vaak moet doen voor ik erin kan, een keer of 8 a 9 dacht ik.
Hebben meer mensen daar last van toevallig?
mvg
Maar wat me gisteravond wel op viel met inloggen is dat ik dat wel erg vaak moet doen voor ik erin kan, een keer of 8 a 9 dacht ik.
Hebben meer mensen daar last van toevallig?
mvg
-
- Berichten: 1192
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
- Racestuur: Fanatec DD1
- Contact:
Heb ik nooit gehad zoveel. Heeel soms een enkel keertje, maar niet zo. Doet ie gewoon niks als je joined of krijg je wel een melding erbij?
- Mark Verwer
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 22:11
- Racestuur: G25
Nou, ik kom wel op de server en vervolgens krijg ik meteen daarna ''connection lost' en ben ik er weer uit!
Maar het laden van de deelnemers duurt dan ook lang, alleen valt het me op dat dit niet gebeurd als er weinig mensen op bezig zijn....
gr
Maar het laden van de deelnemers duurt dan ook lang, alleen valt het me op dat dit niet gebeurd als er weinig mensen op bezig zijn....
gr
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 23 jan 2018, 11:32
Excuses heren voor de leave uit de server maar rf2 liep vast met alt+tab.
- Jean-Paul van Aerle
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:33
- Racestuur: Fanatec DD1 + F1
Heb je rf2 in windowed mode draaien Marcel?
- Lennart Lippens
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
- Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
- Locatie: Den Haag
Dit meen je niet...
Krijg ik eindelijk de Mclaren aan de praat, is er niks meer over van de auto na drie rondes...
Quali ging super met P6, weer eens wat anders dan p20.
Het doel was top 10, de start ging prima eigenlijk, lag na 1 ronde nog keurig op p6. Op Kemmel Straight kwam Andres hard aanzetten die buitenom er voorbij kwam. Vanuit de ervaring dat de Mclaren wat later kan remmen dan de Corvette probeerde ik in de remzone er weer naast te komen, dat lukte, maar bij het insturen was er contact waarna we beide spinden. De achterkant was een beetje krom, maar ik kon wel verder. Een ronde later had ik er al weer vertrouwen in, en besloot Eau Rouge weer vol te nemen. Dat had ik dus niet moeten doen...overstuur (ook door downforce-verlies van de auto voor me denk ik), gevolgd door een spin, de muur in en terugkomen de baan op. Ik stond achterstevoren midden op de baan te wachten tot iedereen er voorbij was, toen Yoeri er vol bovenop knalde (zat net even achterom te kijken begrijp ik), motor dood, einde verhaal. Eerste uitvalbeurt sinds ergens begin 2017 denk ik. Enorm balen, zeker nu ik eindelijk competitief was met de McLaren.
Krijg ik eindelijk de Mclaren aan de praat, is er niks meer over van de auto na drie rondes...
Quali ging super met P6, weer eens wat anders dan p20.
Het doel was top 10, de start ging prima eigenlijk, lag na 1 ronde nog keurig op p6. Op Kemmel Straight kwam Andres hard aanzetten die buitenom er voorbij kwam. Vanuit de ervaring dat de Mclaren wat later kan remmen dan de Corvette probeerde ik in de remzone er weer naast te komen, dat lukte, maar bij het insturen was er contact waarna we beide spinden. De achterkant was een beetje krom, maar ik kon wel verder. Een ronde later had ik er al weer vertrouwen in, en besloot Eau Rouge weer vol te nemen. Dat had ik dus niet moeten doen...overstuur (ook door downforce-verlies van de auto voor me denk ik), gevolgd door een spin, de muur in en terugkomen de baan op. Ik stond achterstevoren midden op de baan te wachten tot iedereen er voorbij was, toen Yoeri er vol bovenop knalde (zat net even achterom te kijken begrijp ik), motor dood, einde verhaal. Eerste uitvalbeurt sinds ergens begin 2017 denk ik. Enorm balen, zeker nu ik eindelijk competitief was met de McLaren.
- Arjan Veltens
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
- Locatie: Groningen
- Contact:
Gefeliciteerd Kevin van Dooren! Absoluut een klasse apart, petje af!
Het tempo om voor de overwinning te gaan zat er absoluut niet in, er ontstond qua slijtage een enorm verschil tussen de voor en achter kant waardoor het gewoon 'uitrijden' werd. We hebben heel wat set up werk te doen, alhoewel het voor vandaag geen verschil in het resultaat zou hebben gemaakt.
Het tempo om voor de overwinning te gaan zat er absoluut niet in, er ontstond qua slijtage een enorm verschil tussen de voor en achter kant waardoor het gewoon 'uitrijden' werd. We hebben heel wat set up werk te doen, alhoewel het voor vandaag geen verschil in het resultaat zou hebben gemaakt.
- Lars Koldeweij
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
- Racestuur: CSW 2.5
- Locatie: Zwolle
Gelukkig uit kunnen rijden met eigenlijk te weinig benzine... Stomme rekenfout, maar gelukkig was er een buffer. Tevreden met P3!
- Johan van Doren
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
- Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
eindelijk eens een goede quali maar net niet genoeg om voor server 1 in aanmerking te komen.
0p een dikke tiende gemist.
Maar goed ik mocht de race als eerste starten,start ging goed en wilde de eerste ronde niet te agresief rijden omdat mijn banden nog niet Optimaal waren.
Bleef ong een sec voorsprong houden op joost.
Na 6 ronden kon ik mijn voorsprong uit gaan bouwen naar een sec of 20.
Totdat ik mijn pitstop moest maken,geen vuiltje aan de lucht totdat ik de pitstraat in stuurde.
Bam raak ik de vangrail net op de hoek.
Bentley dwars in de pitstraat,kon niet meer voor of achteruit.
Maar wilde niet meteen opgeven ook niet tot mark de pits in wilde.SORRY hiervoor mark.
Totdat ik besefte dat het helemaal niet meer ging.
Heb ik maar op de esc heb gedrukt.
0p een dikke tiende gemist.
Maar goed ik mocht de race als eerste starten,start ging goed en wilde de eerste ronde niet te agresief rijden omdat mijn banden nog niet Optimaal waren.
Bleef ong een sec voorsprong houden op joost.
Na 6 ronden kon ik mijn voorsprong uit gaan bouwen naar een sec of 20.
Totdat ik mijn pitstop moest maken,geen vuiltje aan de lucht totdat ik de pitstraat in stuurde.
Bam raak ik de vangrail net op de hoek.
Bentley dwars in de pitstraat,kon niet meer voor of achteruit.
Maar wilde niet meteen opgeven ook niet tot mark de pits in wilde.SORRY hiervoor mark.
Totdat ik besefte dat het helemaal niet meer ging.
Heb ik maar op de esc heb gedrukt.
- Yoeri Gijsen
- Berichten: 3138
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
- Racestuur: Logitech G29
Spa lag behoorlijk zwaar op mijn GPU, die continue op 99-100% capaciteit moest draaien, ondanks dat ik grafische settings had verlaagd. Ik had met name veel last van kleine haperingen.
Kwalificatie was niet geweldig, maar echt veel snelheid had ik sowieso niet. Ik wilde stevig de 2:16 in, maar kwam op het nippertje slechts aan 2:16,9. Dat was gelukkig genoeg voor server 1. P28 was mijn deel. Anderhalve seconde achter de snelste Corvette. Niet best dus.
De werd een kort verhaal. Ik kon vlot naar voren rijden en door de malaise van anderen lag ik al snel op P20. Na wat stevig handwerk met Frank en korte duels met Martijn en Stijn had ik eindelijk een beetje lucht om ritme te gaan rijden. Bovenin Eau Rouge spinde Stijn en terwijl ik dat gade sloeg, miste ik dat Lennart aan het begin van Kemmel midden op de weg stond geparkeerd. Race over.
Ben benieuwd hoe de auto ligt in de regen.
Kwalificatie was niet geweldig, maar echt veel snelheid had ik sowieso niet. Ik wilde stevig de 2:16 in, maar kwam op het nippertje slechts aan 2:16,9. Dat was gelukkig genoeg voor server 1. P28 was mijn deel. Anderhalve seconde achter de snelste Corvette. Niet best dus.
De werd een kort verhaal. Ik kon vlot naar voren rijden en door de malaise van anderen lag ik al snel op P20. Na wat stevig handwerk met Frank en korte duels met Martijn en Stijn had ik eindelijk een beetje lucht om ritme te gaan rijden. Bovenin Eau Rouge spinde Stijn en terwijl ik dat gade sloeg, miste ik dat Lennart aan het begin van Kemmel midden op de weg stond geparkeerd. Race over.
Ben benieuwd hoe de auto ligt in de regen.
- Mark Verwer
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 22:11
- Racestuur: G25
Alweer een verslagje van race nr 3 in dit geval.
De quali ging redelijk, maar waar ik in de week ervoor nog een 2.17.9 eruit kon personen kwam ik net 2 tiende te kort voor server 1, kak!
Maar er zit progressie in dus wat dat betreft ben ik zeer tevreden.
Uiteindelijk dus p2 in server in, niet slecht vond ik zelf.... dus ik verheugde me op de strijd om p1 met Johan van Dooren.
Maar dat was teveel gevraagd: met de start rolde de auto naar voren waardoor ik rem en gas tegelijk met koppeling wilde bedienen.....helaas, dat ging dus behoorlijk mis.
Als 5e of 6e door de eerste bocht heen, en toen proberen naar voren te rijden. (In race trim liep het trouwens best lekker, met in dit geval de medium banden op 1 set goed kunnen doorrijden en toch nog genoeg leven erin aan het eind )
Het ging dus redelijk tot ik in de snelle dubbel een voorganger wilde inhalen, alleen was dat te optimistisch gedacht....... met een spin tot gevolg en toen kon ik bijna van achteraan opnieuw beginnen.
Excuses aan mijn voorganger voor deze aanrijding, iets meer geduld was beter geweest.
Uiteindelijk toch nog 3e geworden, dus al met al viel deze race me nog mee...... nu weer op naar de volgende!!
@Yoeri: geen probleem, ik had het ook geprobeerd. Wilde je eerst nog een zetje geven om te kijken of je dan los kwam maar dat was niet echt een s6 geweest denk ik........
De quali ging redelijk, maar waar ik in de week ervoor nog een 2.17.9 eruit kon personen kwam ik net 2 tiende te kort voor server 1, kak!
Maar er zit progressie in dus wat dat betreft ben ik zeer tevreden.
Uiteindelijk dus p2 in server in, niet slecht vond ik zelf.... dus ik verheugde me op de strijd om p1 met Johan van Dooren.
Maar dat was teveel gevraagd: met de start rolde de auto naar voren waardoor ik rem en gas tegelijk met koppeling wilde bedienen.....helaas, dat ging dus behoorlijk mis.
Als 5e of 6e door de eerste bocht heen, en toen proberen naar voren te rijden. (In race trim liep het trouwens best lekker, met in dit geval de medium banden op 1 set goed kunnen doorrijden en toch nog genoeg leven erin aan het eind )
Het ging dus redelijk tot ik in de snelle dubbel een voorganger wilde inhalen, alleen was dat te optimistisch gedacht....... met een spin tot gevolg en toen kon ik bijna van achteraan opnieuw beginnen.
Excuses aan mijn voorganger voor deze aanrijding, iets meer geduld was beter geweest.
Uiteindelijk toch nog 3e geworden, dus al met al viel deze race me nog mee...... nu weer op naar de volgende!!
@Yoeri: geen probleem, ik had het ook geprobeerd. Wilde je eerst nog een zetje geven om te kijken of je dan los kwam maar dat was niet echt een s6 geweest denk ik........