Even over de glans: Elke coureur krijgt in de SRVN mod een .VEH bestand. Dit is een configuratie bestand die de mod crew gebruikt om de teams te configureren. In de .VEH van de zwarte Mercedes staat een verwijzing naar een shader die er voor zorgt dat de auto meer glimt. Dat ziet er zo uit:
ShaderReplaced="L2CarBodyPaintWithDamage"
ShaderToReplaceWith="L2CarBodyPaintSoftWithDamage_HACK"
Ofwel, "L2CarBodyPaintWithDamage" (wat de normale lak is die ook op de andere GT3's zit) wordt vervangen door "L2CarBodyPaintSoftWithDamage_HACK", een ultra chrome super shiny lak. In de .VEH van de witte Mercedes staat dit niet en dus ziet een livery op de witte Mercedes er uit zoals deze er op elke andere GT3 er uit ziet.
De mod crew kan eventueel per team de keuze geven of ze de chrome lak willen hebben, maar in mijn mening is dit zo lelijk dat elke Mercedes coureur gewoon de normale lak moet krijgen, ofwel, de verwijzing uit elke Mercedes .VEH.
Dan over de server kick die je krijgt met de witte Mercedes: Ook daar denk ik de reden van te weten. In de .VEH van de zwarte Mercedes staat:
Classes="GT3, GT3_Mercedes_AMG"
De class van de auto dus. Echter is dit om een of andere reden niet ingevuld bij de witte Mercedes. Daar staat namelijk:
Classes="template"
Wat ik denk dat er fout gaat is dat de server met de betaalde content een check uit voert, of wellicht gewoon door de mod zelf. Ik heb geen idee of dit daadwerkelijk het probleem is, maar samen met de shader verwijzing is dit het enige verschil tussen de zwarte en witte Mercedes.