Ik denk dat je zeker een tijdje terug moet denken over deze discussie Martijn. Toen die begon zaten we in wat meer roerige periodes
Wat ik nu vaak zie is een meerijdende wedstrijdleiding. Dat is prima, maar je ziet dat er wel gewoon iets kan gebeuren zonder dat een rijder het zelf door heeft.
Overigens is een straf uitdelen het laatste wat een LS zou moeten doen denk ik. Het is meer een valnet en zo zou ik het vooral ook inzetten. Ik heb ook meermaals proberen aan te geven dat straffen niet de hoofdtaak moet zijn, maar daar lijkt toch wat overheen gelezen te worden.
De taken van de wedstrijdleiding kunnen zeker eens opnieuw tegen het licht gehouden worden. Dat lijkt me zeker niet verkeerd. Het beperken van de taken van een LS lijkt me goed, er is weinig tijd en je wil zo min mogelijk ruimte voor discussie.
Radical 2017-II | Race 3&4 Assen | 14-09-2017
-
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
- Racestuur: Logitech G27
- Locatie: Lelystad
Ben het wel met je eens William, het is tegenwoordig wat rustiger.
Wat een mooie toevoeging zou kunnen zijn is wat extra toezicht tijdens de opwarmronde en net na de start. Als er in die periode iets gebeurd dat er dan een soort van code rood afgegeven kan worden.
Neem nou die startcrash van de F2000 en de warmup van de GT.
Code rood en een herstart en achteraf gaat de RC wel uitzoeken wat er mis ging. Maar een ieder kan toch lekker gaan racen. De "veroorzakers" krijgen straf maar de slachtoffers kunnen alsnog een plezierige avond hebben.
Of je dit nu bij een LS gaat beleggen, de wedstrijdleider of de co-commentator dat is iets om te onderzoeken.
In het verleden heb ik wedstrijdleiding en co-commentator gelijktijdig gedaan en dat is best te doen. Zodra iedereen door de eerste bochten heen is heb je als WL bijna niets meer tw doen.
Wat een mooie toevoeging zou kunnen zijn is wat extra toezicht tijdens de opwarmronde en net na de start. Als er in die periode iets gebeurd dat er dan een soort van code rood afgegeven kan worden.
Neem nou die startcrash van de F2000 en de warmup van de GT.
Code rood en een herstart en achteraf gaat de RC wel uitzoeken wat er mis ging. Maar een ieder kan toch lekker gaan racen. De "veroorzakers" krijgen straf maar de slachtoffers kunnen alsnog een plezierige avond hebben.
Of je dit nu bij een LS gaat beleggen, de wedstrijdleider of de co-commentator dat is iets om te onderzoeken.
In het verleden heb ik wedstrijdleiding en co-commentator gelijktijdig gedaan en dat is best te doen. Zodra iedereen door de eerste bochten heen is heb je als WL bijna niets meer tw doen.
-
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13
Concreet:
Wanneer plannen we een meeting tussen geïnteresseerden in met een afgevaardigde van het bestuur om met een voorstel te komen wat op de alv gepresenteerd kan worden?
Wanneer plannen we een meeting tussen geïnteresseerden in met een afgevaardigde van het bestuur om met een voorstel te komen wat op de alv gepresenteerd kan worden?
-
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
- Racestuur: Logitech G27
- Locatie: Lelystad
Maandag is er een bestuursvergadering dan zullen we het bespreken.
- Jeroen Huisers
- Berichten: 994
- Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05
Wat ik voor mij zie wat een LS kan controleren bij een race is pitstops.
En dan vooral het uitrijden / overschrijden van de pit lijn.
(ja ik weet het, bij de eerste GT was ik het haasje)
Een reprimande is prima, maar in het echt krijg je gewoon een drive-trough.
Dat heeft inderdaad meteen impact op de race, maar rFactor straft ook meteen als je te hard rijd in de pits of (op een goede baan) +/- 3x de baan grens overschrijdt.
Wat je nu soms ziet is dat als iemand een straf krijgt, die wellicht in de race gegeven had kunnen worden, deze een dusdanige voorsprong had aan het einde van de race dat de opgelegde 10sec. straf geen verandering brengt.
Ja we moet met zijn allen eens worden over wat er wel/niet gecontroleerd wordt.
Ja we moeten het eens zijn over de straffen die hierop staan.
Tevens, wat is er mogelijk in rFactor m.b.t. tot straffen.
En dan vooral het uitrijden / overschrijden van de pit lijn.
(ja ik weet het, bij de eerste GT was ik het haasje)
Een reprimande is prima, maar in het echt krijg je gewoon een drive-trough.
Dat heeft inderdaad meteen impact op de race, maar rFactor straft ook meteen als je te hard rijd in de pits of (op een goede baan) +/- 3x de baan grens overschrijdt.
Wat je nu soms ziet is dat als iemand een straf krijgt, die wellicht in de race gegeven had kunnen worden, deze een dusdanige voorsprong had aan het einde van de race dat de opgelegde 10sec. straf geen verandering brengt.
Ja we moet met zijn allen eens worden over wat er wel/niet gecontroleerd wordt.
Ja we moeten het eens zijn over de straffen die hierop staan.
Tevens, wat is er mogelijk in rFactor m.b.t. tot straffen.
- Yoeri Gijsen
- Berichten: 3138
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
- Racestuur: Logitech G29
Prima suggesties.
Volgens mij kun je in rFactor een drive-thru geven of een stop 'n' go van elke gewenste lengte. Je kunt eventueel ook longest line geven, maar dat gebruiken we niet op circuits. Je kunt al deze straffen ook net zo gemakkelijk weer verwijderen, mocht dat nodig zijn.
Admins typen zoiets als "/addpenalty 1 Yoeri Gijsen" (voor drive thru) of "/subpenalty 3 Yoeri Gijsen" (om alles te verwijderen), waarbij je de naam nog kunt verkorten tot "Yo" in mijn geval, totdat je een unieke lettercombinatie krijgt in de servers. Als er meerdere mensen met dezelfde voornaam rondrijden, zul je wellicht wat meer moeten typen.
Ik denk overigens niet dat iedereen het ermee eens hoeft te zijn. Het bestuur kan prima zelf besluiten hier beleid mee te maken of niet en dan aan de RC vragen welke taken er kunnen worden gedeeld met LS en hoe dat moet worden uitgevoerd. LS verandert immers niets fundamenteels aan het racen, maar maakt straffen enkel realistischer en in sommige gevallen procedureel wenselijker.
Volgens mij kun je in rFactor een drive-thru geven of een stop 'n' go van elke gewenste lengte. Je kunt eventueel ook longest line geven, maar dat gebruiken we niet op circuits. Je kunt al deze straffen ook net zo gemakkelijk weer verwijderen, mocht dat nodig zijn.
Admins typen zoiets als "/addpenalty 1 Yoeri Gijsen" (voor drive thru) of "/subpenalty 3 Yoeri Gijsen" (om alles te verwijderen), waarbij je de naam nog kunt verkorten tot "Yo" in mijn geval, totdat je een unieke lettercombinatie krijgt in de servers. Als er meerdere mensen met dezelfde voornaam rondrijden, zul je wellicht wat meer moeten typen.
Ik denk overigens niet dat iedereen het ermee eens hoeft te zijn. Het bestuur kan prima zelf besluiten hier beleid mee te maken of niet en dan aan de RC vragen welke taken er kunnen worden gedeeld met LS en hoe dat moet worden uitgevoerd. LS verandert immers niets fundamenteels aan het racen, maar maakt straffen enkel realistischer en in sommige gevallen procedureel wenselijker.
- Albert van Mourik
- Berichten: 2637
- Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
- Racestuur: LogiMaster T327 RS
- Locatie: Wageningen
- Contact:
Mocht er een LS komen gaat ik er vanuit dat die ook deel uitmaakt van de RC, korte lijnen werken het beste
Castrol Racing Team
Castrol Racing Team
- Kai Karreman
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32
Prima idee, hij neemt toch geen deel aan het kampioenschap zelf. Ik ben van mening dat dit ook een goed idee zou zijn voor de RC, voor zover mogelijk natuurlijk.
Als ik het goed begrijp mag iemand vanuit de RC niet oordelen over protesten waar hij zelf bij betrokken is maar hij mag wel oordelen over de protesten die voortkomen uit de klasse waar hij zelf aan deelneemt. Correct me if i'm wrong
Als ik het goed begrijp mag iemand vanuit de RC niet oordelen over protesten waar hij zelf bij betrokken is maar hij mag wel oordelen over de protesten die voortkomen uit de klasse waar hij zelf aan deelneemt. Correct me if i'm wrong
- Albert van Mourik
- Berichten: 2637
- Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
- Racestuur: LogiMaster T327 RS
- Locatie: Wageningen
- Contact:
Hij mag zelfs over zijn eigen teamgenoten oordelen.
Mocht er enig vermoeden zijn van belangenverstrengeling wordt er ingegrepen door de anderen.
Mocht een lid niet onpartijdig kunnen oordelen zal hij zijn mond houden (is al gebeurd dit seizoen).
Eigenlijk hetzelfde als in de F1, daar zitten ook ex Mercedes en of Ferrari coureurs mee te oordelen.
Castrol Racing Team
Mocht er enig vermoeden zijn van belangenverstrengeling wordt er ingegrepen door de anderen.
Mocht een lid niet onpartijdig kunnen oordelen zal hij zijn mond houden (is al gebeurd dit seizoen).
Eigenlijk hetzelfde als in de F1, daar zitten ook ex Mercedes en of Ferrari coureurs mee te oordelen.
Castrol Racing Team
- Marcel Karreman
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 01 apr 2017, 21:28
- Racestuur: T300RS
- Locatie: Lansingerland
- Contact:
Albert van Mourik schreef: ↑16 sep 2017, 10:16
Eigenlijk hetzelfde als in de F1, daar zitten ook ex Mercedes en of Ferrari coureurs mee te oordelen.
Castrol Racing Team
Ik denk dat bij de F1 de belangen van de fabrikant voorop staan: dus dat de coureurs van Force India en Williams dezelfde mening delen als Hamilton en Bottas.
En waarschijnlijk geldt dit ook voor Ericsson en Wehrlein mbt Vettel en Raikkonen
Maar dat even geheel terzijde hoor
- Kai Karreman
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32
Zie gp Rusland met Massa en Vettel dit jaar...
Lijkt mij moeilijk te beoordelen via ts en/of whapp en des te beter om dan mensen te laten beoordelen die niet deelnemen aan het betreffende kampioenschap.
Lijkt mij moeilijk te beoordelen via ts en/of whapp en des te beter om dan mensen te laten beoordelen die niet deelnemen aan het betreffende kampioenschap.
- Albert van Mourik
- Berichten: 2637
- Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
- Racestuur: LogiMaster T327 RS
- Locatie: Wageningen
- Contact:
Proberen we ook, per klasse zijn er 3 mensen die het proberen. Komen die er niet uit roepen ze er anderen bij.
Castrol Racing Team
Castrol Racing Team
- Bram Kuipers
- Berichten: 2282
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
- Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
- Locatie: Venlo
- Contact:
Degene die het hardste roepen van dat er LS moeten komen, mogen ook best wel een handje meehelpen in dit soort dingen he..
Het is niet alleen maar roepen en achteruit leunen van, ja dat wordt wel ff geregeld. En naderhand dan klagen dat het er maar niet door komt omdat er gewoonweg te weinig man zijn.
Het is niet alleen maar roepen en achteruit leunen van, ja dat wordt wel ff geregeld. En naderhand dan klagen dat het er maar niet door komt omdat er gewoonweg te weinig man zijn.
-
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13
Dus dat er in principe al 3 man de bestuursvergadering af zit af te wachten om er werk van te maken en inhoud aan te geven gaat dan even aan je voorbij?
- Yoeri Gijsen
- Berichten: 3138
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
- Racestuur: Logitech G29
Ik geloof dat in het verleden het idee op de klippen liep doordat veel mensen niet de ruimte of zin hadden om er tijd voor te maken. Dat lijkt nu in ieder geval een beetje anders.