De kwalificatie was spannend maar ging eigenlijk ver boven verwachting. De auto voelde niet erg vertrouwd met lege tank. Zat in veel verkeer, verremde me paar keer, en had na 7 min de een na laatste tijd staan. Toch de laatste 3 min nog even op esc, en nog even knallen. Volkomen concentratie zorgde toch voor die P4 (was ook 0,3 sneller dan mijn snelste practice tijd ondanks die met volle tank) maar het ging dus wel lekker.
Race 1 was echter een drama. Verloor bij de start meteen 2 posities, en na wat contact stond ik 17e eind lap 1. Werd natuurlijk vrij gefrustreerd wat ook niet meehielp, en voornamelijk om het feit dat inhalen echt waardeloos ging op dit circuit. (ja mijn vertrouwen in de remzone bij die technische bochten was niet optimaal) Dan verlies je weer tijd met je inhaalpogingen, maak je vervolgens weer een foutje, profiteert weer iemand van. Ja, echt een drama.
Bij de start van race 2 verloor ik voor de verandering geen positie, en probeerde me trefzeker naar voren te vechten. Velen voor me vlogen van de baan, dus geen foutjes maken is ook wel een goede tactiek

, tot ik achter Ger vast zat. Was beetje frustrerend want hij hield me erg op, en zag het gat met Pascal (die hij voorbij liet, waar ik jammer genoeg net niet van kon profiteren) steeds groter worden. Slimme team tactiek. Ik kon wel janken toen Yoeri ook snel dichterbij kwam. Heb nog steeds trauma's van de afgelopen F2000 race ;-), maar na paar foutjes van hem viel die druk gelukkig mee. Later ging Ger wijdt en kon ik daar nog van profiteren. P9 werd het.
Dramatische eerste race, maar race 2 maakte het qua fun wel goed, ondanks de P13 en P9.
Gefeliciteerd Niek! En commentaar was trouwens weer top bij de stream mannen!