In race 1 veel plekken verloren door een slechte exit uit de hairpin. Een touché met Kevin of Glenn, vervolgens zij-aan-zij richting Eau Rouge met Ruben Correa Alves. Ik zat aan de verkeerde kant en de auto raakte uit balans. Met een alternatieve lijn omhoog kreeg ik hem gelukkig weer onder controle, maar verloor nog een paar plekjes op het rechte stuk. Voor Rivage/Bruxelles zette ik een opportunistische actie in bij Jeroen. Auto ging dwars onder het remmen en op de kerbs. Gelukkig de muur niet geraakt en kon op P12 aansluiten. Toffe gevechten gehad en uiteindelijke opgeklommen tot P7.
Race 2 was 1 ronde te lang. Rondenlang bleef de spiegel leeg, maar 2 ronden voor het einde doemde Niek op. In de laatste ronde pakte hij mijn slipstream uit Raidillion. Ik had zelf een aantal mensen buitenom ingehaald bij Les Combes, dus helemaal de binnenzijde verdedigen en de ideale lijn vrij laten leek mij niet verstandig. Niek vond precies genoeg ruimte voor één Porsche aan de binnenkant.
Het gebeurt niet vaak dat ik op podiumkoers rijd, maar het was zeker niet de eerste keer. Wanneer ik voor het laatst top 3 gefinisht ben, moest ik zelf ook even nagaan. In een grijs verleden toen er nog een interessante, competitieve, voorspelbaar handelbare open wheel klasse was met leuke gevechten. Bijna een jaar geleden dus, in de een-na-laatste race van de Formule Renault 3.5.