Setup afstemmen op circuit

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maarten van Eldik
Berichten: 161
Lid geworden op: 08 apr 2015, 14:09
Racestuur: Fanatec CSW
Locatie: Enschede, Overijssel

Ben sinds kort wat aan het studeren op het maken van setups.
Wat ik me echter afvraag is hoe je kijkt wat je aan je moet passen, welke dingen let je op?
De tuning sheet van Yoeri heb ik gevonden, het probleem is meer het toepassen ervan, welke keuzes maak je, en waarom?
Dus bijvoorbeeld: Er zitten een aantal langzame chicanes op het circuit, dan moet ik (...) aanpassen.
Hoe gaat dat proces?
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Ik kan je vraag niet letterlijk beantwoorden Maarten, maar misschien heb je hier wat aan. Wordt stap voor stap besproken hoe je aan je setup werkt. Ben zelf ook niet goed in setups maken ;)

edit: link niet direct naar directe download :P
Laatst gewijzigd door Patrick Smid op 15 apr 2015, 17:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Als je naar de homepage gaat en dan naar downloads -> FTP downloads. Dan log je in met username: srvn en dan hetzelfde wachtwoord als de race servers. Dan ga je naar Tools & Software en daar staat een programma dat heet R2P_Setup_Tool_Installer.exe.

Dit is een heel handig programmaatje waar je kunt invullen met wat voor wagen je rijdt (open wheeler, GT, Toerwagen) en vervolgens op wat voor circuit je rijdt (low downforce, high of mixed) en dan kun je telkens per sectie de auto aanpassen. En telkens rijd je een paar rondes kijk je wat de auto doet en op basis van jouw feedback geeft het programmaatje aan wat je moet doen.

Dit heeft mij heel erg geholpen al ben ik totaal niet goed in het maken van een set-up, ik rijd zelf veel meer op gevoel dus pas mijn rijstijl aan op de auto. Dat heeft zo z'n voordelen, maar ook zeker nadelen.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Heb zelf ook gezocht naar mogelijkheden.
Heb daarop diverse documenten/webpagina's gevonden.
Ik ben deze allemaal nog aan het verwerken en testen om er een algemeen document van te maken.

Het document van Yoeri geeft zeker veel inzicht in de basis.
Alleen het fine tunen is altijd lastig.
Wat doet nu eigenlijk wat?
Zeker nu de Civic ook zoveel instel mogelijkheden heeft.

Klein voor proefje.
Voor de DTM werkt het volgende voor mij i.i.g. prima.

Understeer on corner entry
-soften the front slow bump
-stiffen the rear slow rebound

Oversteer on corner entry
-stiffen the front slow bump
-soften the rear slow rebound
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”